عملیات طوفان الاقصی برای سومین روز متوالی ادامه دارد و رزمندگان مقاومت همچنان ضربات سهمگینی را به صهیونیست‌ها وارد می‌کنند. این درحالی است که نظامیان صهیونیست تنها یک استراتژی را در دستور کار خود قرار داده اند و آن کشتار بی رحمانه غیرنظامیان است

حماس: تهدید اسرائیل به جنگ زمینی، مسخره است/ صهیونیست ها آب غزه را قطع کردند/حمله موشکی حزب الله به دو مقر نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، درگیری بین مقاومت غزه و ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه ادامه پیدا کرد و طی آن، گروه‌های مقاومت در پاسخ به حملات هوایی و توپخانه‌ای شهرهای تل‌اویو، عسقلان و سایر شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف حملات موشکی و راکتی قرار دادند.

 مهم‌ترین تحولات امروز دوشنبه (روز سوم عملیات طوفان الاقصی) در فلسطین اشغالی بدین شرح است:

حماس: تهدید اسرائیل به جنگ زمینی، مسخره است

فارس نوشت: سخنگوی گردانهای القسام ضمن مسخره خواندن تهدید رژیم صهیونیستی به جنگ زمینی، تأکید کرد که آماده جنگ طولانی هستند.

حماس: تهدید اسرائیل به جنگ زمینی، مسخره است

 ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که عملیات طوفان الاقصی در پاسخ به تجاوز رژیم مصهیونیستی و دفاع از مقدسات بوده است.

شبکه خبری الجزیره به نقل از ابوعبیده گزارش داد: دشمن صهیونیستی طی بیش از ۶۰ ساعت، از مقابله با رزمندگان ما درمانده شده است.  جنگ ما در مواضع زیادی، همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای القسام، شمار زیادی از نیروهای دشمن را اسیر کرده‌اند، گفت: ما زیر بمباران، بر سر اسرا مذاکره نخواهیم کرد. تهدید و فشار هم باعث نخواهد شد وارد مذاکره شویم.

ابوعبیده تهدید صهیونیستها مبنی بر جنگ زمینی را مسخره دانست و تأکید کرد: گردانهای القسام همچنان کنترل جنگ را در اختیار دارند. ما آماده یک جنگ طولانی هستیم و برای هر احتمالی آمادگی داریم.

سخنگوی القسام ساعاتی پیش نیز گفت: گردانهای القسام به اخلاق دینی، نظامی و انسانی باور دارند و بر اساس تعلیمات اسلامی، معتقد به حفظ جان گروگانها و اسرا هستند، ولی از آنجایی که دشمن دست به تخریب منازل غیر نظامیان زده و زبان اخلاق و انسانیت را نمی‌فهمد، ما نیز با زبانی با آن سخن خواهیم گفت که به خوبی با آن آشناست.

وی با اشاره به اینکه گردانهای القسام تصمیم گرفته است به این وضعیت پایان دهد، به صهیونیستها هشدار داد: هر گونه حمله به مردم غیر نظامی ما در خانه‌هایشان که بدون هشدار قبلی صورت گرفت، با اعدام گروگانهای غیر نظامی که در اختیار داریم، پاسخ خواهیم داد و آن را با صوت و تصویر منتشر خواهیم کرد.

رژیم صهیونیستی که از سه روز پیش در شوک عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت قرار دارد، در پاسخ به این عملیات، به شدت در حال بمباران منازل غیر نظامیان در غزه است. در این عملیات تا کنون بیش از ۸۰۰ اسرائیلی کشته شده است.

شهادت نیروهای حزب الله در جنوب لبنان

مهر به نقل از شبکه فلسطینی الوطن؛ از شهادت سه تن از اعضای حزب الله در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داد.

در همین ارتباط، جنبش حزب‌الله لبنان امروز دوشنبه از شهادت ۶ تن از نیروهای خود در پی حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، فعلاً سه نیروی حزب‌الله به نام‌های “حسام محمد ابراهیم” با نام جهادی “حسام عیترون”، “علی رائف فتونی” با نام جهادی “حیدر”و “علی حسن حدرج” با نام جهادی “فداء” به شهادت رسیدند و نام این نفرات اعلام شده است.

به گزارش منابع خبری، بعد از ظهر امروز، یک گروه مسلح حصار مرزی میان لبنان و اراضی اشغالی را منفجر کرده و وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

بر پایه این گزارش، پس از این اقدام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با این نیروها وارد درگیری مستقیم شده است.

منابع رسانه‌ای همچنین اعلام کردند که این اتفاق در نزدیکی شهرک الظهیره در مرز لبنان و اراضی اشغالی رخ داده است.

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در این عملیات ۷ نظامی زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد رژیم صهیونیستی اطراف شهرهای مرزی جنوب لبنان را با هواپیما و آتش توپخانه هدف قرار داده است.

ارتش لبنان با اشاره به حمله هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به اطراف مناطق مسکونی در جنوب این کشور، از شهروندان خواست حداکثر تدابیر احتیاطی را در پیش گرفته و برای حفظ جانشان از رفتن به مناطق نزدیک به مرزهای جنوبی خودداری کنند.

حمله موشکی حزب الله به دو مقر نظامی رژیم صهیونیستی

فارس نوشت: جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز دوشنبه پس از اعلام شهادت سه نفر از نیروهایش، از حمله تلافی‌جویانه به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

شبکه خبری المیادین ضمن نقل بیانیه حزب الله، گزارش داد، نیروهای حزب الله به پادگان «برانیت» که مرکز فرماندهی لشکر الجلیل است حمله کردند و این حمله، پاسخ اولیه به شهادت سه نفر از رزمندگان آن است.

حزب الله همچنین از حمله به پادگان «افیفیم» خبر داد که مرکز فرماندهی لشکر غربی صهیونیستهاست. به گفته این جنبش، حملات مذکور با موشکهای هدایت‌شونده صورت گرفته است.

این جنبش در پایان تأکید کرد که در پی این حملات، چندین اسرائیلی زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تعداد تلفات صهیونیستها منتشر نکرد.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پبش، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «علی حسن حدرج» نیز در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

پیشتر حزب‌الله لبنان از شهادت «علی رائف فتونی حیدر» و «حسام محمد إبراهیم» در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر داده بود.

توپخانه‌ رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار داد.  شبکه المیادین نیز گزارش داد که شهرک یارون و شهرک عیتا الشعب هدف حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

توپخانه‌ رژیم صهیونیستی همچنین یک منزل مسکونی در شهرک یارون را هدف قرار داد.  در همین ارتباط ارتش لبنان شهروندان این کشور را به رعایت جانب احتیاط و خودداری از نزدیک شدن به مناطق مرزی با فلسطین اشغالی فراخواند. 

هلاکت دو سرباز اسرائیلی در مناطق مرزی فلسطین اشغالی و لبنان

فارس به نقل از المنار نوشت: سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که در جریان تیراندازی افراد مسلح در مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان، دو سرباز اسرائیلی کشته شدند.

شبکه خبری المنار به نقل از این مسئول صهیونیست گزارش داد، در جریان تیراندازی افراد مسلح در مرزها با لبنان، دو سرباز کشته شدند و چهار نفر دیگر هم زخمی شدند.

این مسئول صهیونیست همچنین خبر داد که سه نفر از افسران اسرائیلی هم به شدت زخمی شدند که وضعیت آنان خطرناک است.

رژیم صهیونیستی آب غزه را قطع کرد

فارس به نقل از منابع خبری اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به طور کامل آب صدها هزار فلسطینی در نوار غزه را قطع کرده است.

این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل عصر امروز به تصمیم رژیم صهیونیستی برای محاصره کامل نوار غزه واکنش نشان داد.

پیشتر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، از دستور خود برای محاصره کامل منطقه غزه خبر داد و گفت که طبق دستور او نباید هیچ آب و برق و سوختی وارد این منطقه شود.

از سوی دیگر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در خاور نزدیک (آنروا) در اطلاعیه‌ای‌ گفت که تا آخرین ساعات روز گذشته (۱۶ مهر) بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۳۸ نفر از ساکنان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را در پی بمباران ترک کنند.

زلنسکی: برافروختن جنگ در خاورمیانه به نفع روسیه است

تسنیم نوشت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در بحبوحه جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی مدعی شد که این به نفع روسیه است تا جنگ در خاورمیانه را بمنظور تضعیف اتحاد جهانی برافروخته کند.

 واکنش مصر به قتل عامل مردم غزه  
 
 تسنیم به نقل روسیا الیوم : دولت مصر خواستار ایجاد گذرگاه‌های بشر دوستانه برای کمک به مردم غزه شد. 

 روسیا الیوم به نقل از یک منبع رسمی مصری اعلام کرد، طرف اشغالگر مسئول ایجاد گذرگاه های بشر دوستانه برای مردم غزه است. 

 این منبع همچنین خبر داد، تمامی پروازهای خطوط هوایی مصر به فرودگاه بن گوریون به حال تعلیق در آمده است. 

 این مسئول با اشاره به دعوت برخی از مسئولین صهیونیست برای فرار اهالی غزه به مصر هم گفت: این اقدام به خودی خود برای تخلیه نوار غزه و هدف قرار دادن مسئله فلسطین صورت می‌گیرد.

پولیتیکو: مقام‌های آمریکایی درباره نقش‌آفرینی ایران در حمله حماس اطمینان ندارند

 خبرگزاری فارس نوشت: یک رسانه آمریکایی گزارش داد مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی از اینکه ایران به طور حتم در حمله حماس به اسرائیل نقش داشته اطمینان ندارند.

«نیر دانا»، یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به پولیتیکو گفت: «ما هیچ ادله اثبات‌شده‌ای درباره اینکه ایران پشت این حمله بوده نداریم.»

وی با بیان اینکه سیستم‌های اطلاعاتی اسرائیل اطلاعی از وقوع این حمله نداشته‌اند مدعی شد: «ما ۱۰۰ درصد مطمئن هستیم که ایرانی‌ها غافلگیر نشدند.»

وی اضافه کرد: «اینکه شما ادله‌ای ندارید لزوما به معنی این نیست که ایران پشت آن نبوده است.»

پولیتیکو نوشته مسئله‌ای که در اظهارات مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی مورد تأکید قرار می‌گیرد نبود اطلاعات درباره احتمال مشارکت تهران است.

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا هم روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت: «در این مورد خاص، هیچ ادله‌ای مبنی بر اینکه ایران این حمله خاص را هدایت کرد یا پشت آن بود ندیده‌ایم اما مطمئنا بین آنها یک رابطه طولانی وجود دارد.

صهیونیست‌ها باز هم اشتباهی همدیگر را کشتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس؛ شرکت برق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از کارمندان این شرکت و یکی از نیروهای امنیتی، با شلیک اشتباه ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از مناطق اطراف نوار غزه کشته شدند.

 شرکت برق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از کارمندان این شرکت و یکی از نیروهای امنیتی، با شلیک اشتباه ارتش رژیم صهیونیستی در یکی از مناطق اطراف نوار غزه کشته شدند.

شرکت برق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کارمندان این شرکت در حال تعمیر مشکل فنی در برق منطقه «کرم ابوسالم» در شهرک‌های اطراف نوار غزه بودند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با تشخیص اشتباه اقدام به تیراندازی به سوی آنها کردند. 

روز گذشته نیز  شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خبری اعلام کرد که چهار نفر از نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی طی درگیری اشتباه با نیروهای خودی، کشته شدند. 

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تلفات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی عملیات نیروهای مقاومت به بیش از ۱۰۰۰کشته و بیش از ۲۰۰۰ مجروح رسیده که حال صدها نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

تماس «اردوغان» با «هرتزوگ» در خصوص آخرین تحولات غزه

فارس نوشت: منابع رسانه‌ای شبانگاه دوشنبه به وقت تهران از تماس رئیس جمهور ترکیه با رئیس رژیم صهیونیستی و رایزنی پیرامون آخرین تحولات غزه خبر دادند.  

به گزارش خبرگزاری «ای پی ای»، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این تماس تلفنی طرفین درباره عملیات طوفان الاقصی  و درگیری نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی و آخرین وضعیت مربوط به این تنش بحث وگفت‌وگو کردند.

شولتز: آلمان و فرانسه کنار اسرائیل ایستاده‌اند

فارس نوشت: صدر اعظم ‌آلمان بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر حمایت این کشور و فرانسه از تل آویو تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «اولاف شولتز» در گفت‌وگو با خبرنگاران در «هامبورگ» پیش از برگزاری نشست مشترک کابینه آلمان و فرانسه گفت، آلمان و فرانسه با قاطعیت در کنار اسرائیل برابر حملات حماس ایستاده اند.

شولتز بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه  تاکید کرد که نباید به آتش این جنگ دامن  زد.

رژیم صهیونیستی در جریان تجاوزات نظامی مکرر خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون، هزاران کودک فلسطینی را در نوار غزه به قتل رسانده است.  علاوه بر آن صدها کودک نیز به دلیل بیماری و شرایط بد تحت محاصره جان خود را از دست دادند.

صدر اعظم آلمان  در ادامه  گفت:«به همین دلیل است که در این شرایط، هیچ کس نباید بیشتر به این وحشت دامن بزند. ما با شرکای خود در منطقه صحبت خواهیم کرد.»

شولتز افزود که قرار است درخصوص آخرین تحولات منطقه به همراه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، قصد دارند دوشنبه شب با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس گفت وگو کنند.

وزارت بهداشت غزه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که طی آخرین آمار ۵۶۰ نفر در حملات هوایی اشغالگران به شهادت رسیده و ۲۹۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. انتظار می‌رود با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه، تعداد شهدا سیر صعودی به خود بگیرد.

 تلفات رژیم صهیونیستی به ۹۰۰ کشته رسید

به گفته تسنیم؛ شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، شمار کشته های اسرائیلی در عملیات روز شنبه حماس به ۹۰۰ نفر رسید.

حماس: بمباران غیر نظامیان فلسطینی را با اعدام اسرای اسرائیلی پاسخ می‌دهیم

 فارس نوشت: سخنگوی نظامی گردانهای القسام به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر به بمباران منازل غیر نظامیان فلسطینی ادامه دهد، باید منتظر اعدام اسرای اسرائیلی باشد.

ابوعبیده سخنگوی نظامی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- شامگاه امروز دوشنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در قبال خانواده‌های غزه، دست به جنایات فاشیستی زده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از ابوعبیده گزارش داد، گردانهای القسام به اخلاق دینی، نظامی و انسانی باور دارد و بر اساس تعلیمات اسلامی، معتقد به حفظ جان گروگانها و اسراست، ولی از آنجایی که دشمن دست به تخریب منازل غیر نظامیان زده و زبان اخلاق و انسانیت را نمی‌فهمد، ما نیز با زبانی با آن سخن خواهیم گفت که به خوبی با آن آشناست.

وی با اشاره به اینکه گردانهای القسام تصمیم گرفته است به این وضعیت پایان دهد، به صهیونیستها هشدار داد: هر گونه حمله به مردم غیر نظامی ما در خانه‌هایشان که بدون هشدار قبلی صورت گرفت، با اعدام گروگانهای غیر نظامی که در اختیار داریم، پاسخ خواهیم داد و آن را با صوت و تصویر منتشر خواهیم کرد.

سخنگوی القسام در پایان هشدار داد که توپ هم اکنون در زمین دشمن است.

رژیم صهیونیستی که از سه روز پیش در شوک عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت قرار دارد، در پاسخ به این عملیات، به شدت در حال بمباران منازل غیر نظامیان در غزه است. در این عملیات تا کنون بیش از ۸۰۰ اسرائیلی کشته شده است.

نتانیاهو قصد کشتار تمامی اسرای اسرائیلی را دارد

به گزارش تسنیم؛ رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در حملات انجام گرفته به غزه هیچ توجهی به حفظ جان اسرای اسرائیلی نخواهد شد.

 گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه عمان درباره فلسطین

تسنیم همچنین گزارش داد: حسین امیرعبداللهیان عصر دوشنبه در تماس تلفنی با سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان آخرین تحولات منطقه به ویژه تحولات فلسطین را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به مرز ۱۰۰ نفر رسید 

به نوشته تسنیم؛ ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت ۹۹ نظامی خود اعتراف کرد.

گفتنی است ارتش رژیم صهیونیستی حاضر به افشای صریح و یکباره شمار تلفات خود در این درگیری نیست و امروز نیز اجازه انتشار نام فقط ۱۲ نفر از نظامیان به هلاکت رسیده خود را صادر کرد.

شهادت رزمنده حزب الله در مرز فلسطین اشغالی

به نوشته مهربه نقل از المیادین؛ یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان در نتیجه بمباران مناطق مرزی این کشور توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

عصر امروز پس از آنکه چند مبارز مقاومت فلسطین با انفجار موانع مرزی وارد اراضی اشغالی شدند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند، ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های الضهیره، یارین و عیتا الشعب واقع در مناطق مرزی لبنان با اراضی اشغالی را بمباران کرد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی هم منطقه عیتا الشعب را به شدت گلوله باران کرد. خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی شهرک یارون در جنوب لبنان را هم گلوله باران کرده است. یکی از برج‌های دیده‌بانی حزب‌الله در مرز با اراضی اشغالی نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است. در نتیجه درگیری میان مبارزان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ۷ نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. آژیر هشدار مقر نیروهای یونیفل در جنوب لبنان نیز به صدا درآمد.

کمی بعد از این اتفاقات گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) مسئولیت نفوذ عصر امروز به اراضی اشغالی که از طریق خاک لبنان انجام شد را به عهده گرفت.

گردان‌های قدس اعلام کرد: ما مسئولیت عملیات نفوذ به اراضی اشغالی از طریق مرز لبنان که به زخمی شدن ۷ نظامی اسرائیلی انجامید را به عهده می‌گیریم.

خبر دیگر آن که النشره گزارش داد: ارتش اسرائیل در بمباران مناطق اطراف شهرک «مروحین» در نزدیکی مرز میان لبنان و اراضی اشغالی از بمب‌های فسفری آتش‌زا استفاده کرده است.

دستور رژیم صهیونیستی به ساکنان شمالی: به پناهگاه‌ها بروید

فارس گزارش داد: مقامات رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه به ساکنان شمال فلسطین اشغالی دستور دادند که برای درامان ماندن از حملات موشکی نیروهای مقاومت به پناهگاه‌ها بروند.

دستور رژیم صهیونیستی به ساکنان شمالی: به پناهگاه‌ها بروید

به نوشته فارس؛ منابع خبری صهیونیستی غروب دوشنبه گزارش کردند که مقامات رژیم صهیونیستی به ساکنان شمال فلسطین اشغالی دستور داده‌اند که برای درامان ماندن از حملات موشکی نیروهای مقاومت به پناهگاه‌ها بروند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» شهرداری «کریات‌شمونا» به ساکنان این شهرک مرزی در شمال اسرائیل دستور داده است که وارد پناهگاه‌ها شده و تا اطلاع ثانوی در آنجا بمانند.

شهرداری این شهرک اعلام کرده از حملات راکتی نیروهای مقاومت بیم دارد و  با مقامات نظامی رژیم صهیونیستی دائم در تماس  است.  فرماندهی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی دستورات مشابهی را برای ساکنان سمار دیگری از شهرک‌های کوچکتر در منطقه صادر کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی بارها اذعان کرده‌اند که  موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله خواب را از چشمان تل‌آویو ربوده است.عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی»، صبح روز (شنبه)، آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این عملیات بیش از هزار صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

«بروس هافمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» روز یکشنبه در تحلیلی در زمینه توان موشکی حزب الله لبنان نوشت: «در سال ۲۰۰۶، حزب الله زرادخانه‌ای از ۱۵ هزار موشک در اختیار داشت. امروزه ۱۰ برابر این عدد را داراست. خطر یک جنگ دو جبهه یا شاید ۳ جبهه در صورت بروز خشونت در کرانه باختری، اسرائیل را تهدید می‌کند.»

تأکید الجزائر بر حمایت کامل از ملت فلسطین

فارس نوشت: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر تلفنی گفت‌وگو کرد. 

ریاست جمهوری الجزائر در بیانیه‌ای اعلام کرد که تبون امروز دوشنبه با محمود عباس تلفنی گفت‌وگو کرد و عباس وی را در جریان تجاوزات اخیر نظامیان صهیونیست علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری قرار داد. 

رئیس جمهور الجزائر در این تماس تلفنی بر حمایت کامل این کشور از ملت فلسطین تأکید کرد و گفت که صلح عادلانه و فراگیر به عنوان گزینه راهبردی هرگز جز با تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین به پایتختی قدس شریف، محقق نخواهد شد. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، عباس نیز از مواضع ثابت الجزائر در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد. 

روز شنبه نیز وزارت خارجه الجزائر در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تأکید کرد که اشغالگری رژیم صهیونیستی علت اصلی درگیری بین اعراب و این رژیم است. 

وزارت خارجه الجزائر افزود که این کشور سیاست و تجاوزات رژیم صهیونیستی که نقض ابتدایی‌ترین اصول انسانی و مرجعیت بین‌المللی است، محکوم می‌کند. 

 نتانیاهو آغاز رسمی جنگ را اعلام کرد  

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه خود در ایکس نوشت: شروع کردیم، اسرائیل پیروز است.

فارس هم نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از شدت حملات نیروهای مقاومت به شدت مستأصل شده است، ادعا کرد که پاسخ به نیروهای مقاومت فلسطین را آغاز کرده‌اند.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد، نتانیاهو امروز با رؤسای شهرکهای مرزهای جنوب فلسطین اشغالی که روز شنبه، مورد حمله غافلگیرانه گروهای مقاومت فلسطین قرار گرفتند، دیدار کرد.

وی با این ادعا که شرایط دشوار و فجیعی در انتظار حماس خواهد بود، گفت: ما مستقیما پاسخ [به مقاومت فلسطین] را آغاز کرده‌ایم، ولی این مسئله نیازمند زمان است.

نخست وزیر رژیم اشغالگر خطاب به صهیونیستها گفت: دولت هر کاری که بتواند برای کمک به شما انجام خواهد داد. از شما می‌خواهم که با قدرت ایستادگی کنید. زیرا ما با پاسخ خود، خاورمیانه را تغییر خواهیم داد و آنان را با قدرت، شکست می‌دهیم».

درگیری در اطراف نوار غزه ادامه دارد 

 رسانه‌های عبری زبان: درگیری مسلحانه مجددا در نزدیکی منطقه زیکیم در اطراف نوار غزه از سرگرفته شده است.

تداوم حملات هوایی بی سابقه اسرائیل علیه غزه

 منابع فلسطینی: رژیم صهیونیستی گذرگاه مرزی رفح را هم مورد حمله قرار داده و به آن آسیب رسانده است. 

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو منزل مسکونی در خانیونس را هدف قرار دادند. 

شماری از ساختمان‌های دولتی از جمله چند وزارتخانه با خاک یکسان شدند.

 امارات با صهیونیست‌ها ابراز همدردی کرد 

تسنیم نوشت: رسانه‌های عبری زبان نوشتند عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در تماسی با یائیر لاپید از رهبران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با اسرائیل ابراز همدردی ک

سریا القدس مسئولیت نفوذ به اراضی اشغالی را بر عهده گرفت

مهر به نقل از الجزیره گزارش داد: گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) مسئولیت نفوذ عصر امروز به اراضی اشغالی که از طریق خاک لبنان انجام شد را به عهده گرفت.

گردان‌های قدس اعلام کرد: ما مسئولیت عملیات نفوذ به اراضی اشغالی از طریق مرز لبنان که به زخمی شدن ۷ نظامی اسرائیلی انجامید را به عهده می‌گیریم.

گفتنی است کمی پیشتر شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چند فرد مسلح از لبنان وارد اراضی اشغالی شده‌اند و تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی این منطقه شتافته‌اند. تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد این مبارزان که با منفجرنمودن موانع مرزی توانسته بودند وارد اراضی اشغالی شوند ۵ نفر بوده و مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی پس از درگیری با این مبارزان، آنان را به شهادت رسانده است.

همچنین منابع عبری از پرتاب گلوله‌های خمپاره به سوی شهرک صهیونیستی «زرعیت» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ارزیابی‌ها حاکی از آن است که مبارزانی که از مرز لبنان به اراضی اشغالی نفوذ کرده‌اند از اعضای حماس و جهاد اسلامی هستند. همچنین منابع عبری از اقدام چند مبارز دیگر جهت نفوذ به اراضی اشغالی خبر دادند. از سوی دیگر منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان خبر دادند.

اتحادیه اروپا تمامی کمک‌ها به فلسطین را معلق کرد

 فارس نوشت: کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد تمامی کمک‌ها به فلسطینی‌ها را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده و آنها را مورد بازبینی قرار خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «الیور وارهلی»، از مقام‌های اتحادیه اروپا گزارش داد: «حجم ترور و بی‌رحمی علیه اسرائیل و مردمش به یک نقطه عطف رسیده است.»

وی ادامه داد: «نمی‌توان طبق روال معمول مراوده داشت. کمیسیون اروپا به عنوان بزرگترین حامی فلسطینی‌ها تمامی پرونده توسعه خود که معادل ۶۹۱ میلیون یورو ارزش دارد را تحت بازبینی قرار می‌دهد.»

طبق نوشته آسوشیتدپرس این مقام کمیسیون اروپا با اعلام این خبر کمک‌های توسعه‌ای اتحادیه اروپا به ارزش ۶۹۱ میلیون یورو (معادل ۷۲۸.۶۶ میلیون دلار) را به حالت تعلیق درآورده است.

مقام کمیسیون اروپا در ادامه بیانیه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «تمامی پرداخت‌ها فورا معلق می‌شوند. همه پروژه‌ها تحت بازبینی قرار می‌گیرند. همه پیشنهادهای بودجه‌ای از جمله بودجه ۲۰۲۳ تا اطلاع ثانونی معوق می‌شوند و کل این پرونده تحت بازبینی جامع قرار خواهد گرفت.»

وی بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اضافه کرده است: «بنیان‌های صلح، تحمل و همزیستی بایستی مورد بررسی قرار گیرند. تحریک به نفرت، خشونت و شکوهمندسازی ترور، اذهان شمار زیادی را مسموم کرده است. نیاز به اقدام داریم و باید همین حالا این کار را انجام دهیم.»

قدس اشغالی هدف موشک های مقاومت قرار گرفت

مهر به نقل از المسیره گزارش داد: در نتیجه موشک‌باران قدس اشغالی و عسقلان از سوی گردان‌های قسام صدای آژیر هشدار در این مناطق اشغالی به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که بر اثر این موشک‌باران ۹ شهرک‌نشین صهیونیست در قدس اشغالی زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که این ۳ شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

منابع پزشکی صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست نیز در نتیجه اصابت موشک‌های مقاومت به شهرک صهیونیستی «بیتارعیلیت» واقع در جنوب غرب قدس زخمی شدند. همچنین چندین خودرو متعلق به شهرک‌نشینان صهیونیست بر اثر این حملات منهدم شد.

در اسدود هم یک شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر آخرین موج از حملات موشکی مقاومت فلسطین به این شهرک صهیونیستی زخمی شد.

مقاومت فلسطین همچنین بئرالسبع را هم موشکباران کرد.

از سوی دیگر گردان‌های قسام از هدف‌قراردادن جنگنده‌های «اف- ۱۶ آی» ارتش رژیم صهیونیستی در فاصله ۳۵ کیلومتری از ساحل غزه بر فراز دریای غزه با موشک‌های زمین به هوای «متبر ۳» خبر داد.

تلویزیون ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که مبارزان مقاومت از طریق دریا به شهرک صهیونیستی «زیکیم» نفوذ کرده‌اند و با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیری شده‌اند.

نشست اتحادیه عرب درباره حوادث فلسطین

مهر  به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز،نوشت: وزرای خارجه اتحادیه عرب چهارشنبه هفته جاری نشست فوق‌ العاده‌ای را درباره «تجاوز اسرائیل به نوار غزه» برگزار می‌کنند.

حسام زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب امروز دوشنبه در سومین روز از عملیات غرورآفرین نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران قدس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی روز چهارشنبه هفته جاری در مقر اتحادیه عرب در قاهره دیدار می‌ کنند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص گفت: در این نشست فوق‌ العاده به ریاست مراکش رؤسای دستگاه دیپلماسی (کشورهای عضو) درباره ابزار اقدام سیاسی در سطح عربی و بین‌ المللی به منظور توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه گفتگو خواهند کرد.

ارتش لبنان خبر داد: حملات هوایی وتوپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی 

مهر به نقل از النشره نوشت: ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای از حملات هوایی وتوپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است: مناطق الضهیره و عیتا الشعب و مناطق مرزی دیگر در معرض حملات هوایی و توپخانه دشمن صهیونیست قرار دارد.

ارتش لبنان از شهروندان لبنانی خواست که نهایت احتیاط را به کار بندند و به مناطق مرزی برای حفظ جانشان نروند.

این در حالی است که عیتاالشعب زیر گلوله باران شدید ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.

همزمان دامنه حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک یارون گسترش یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان ۲۹ شهرک نشین نزدیک مرز لبنان و فلسطین اشغالی دستور داده است فوراً به پناهگاه بروند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که لبنان رسماً در کنار غزه وارد جنگ شده است.

همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شمار نظامیان زخمی رژیم صهیونیستی در جریان درگیری های مرز لبنان با فلسطین اشغالی به ۶ نظامی افزایش پیدا کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی: نشانه‌ای از نقش ایران در حمله حماس وجود ندارد

فارس نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه اعلام کرد هنوز هیچ نشانه‌ای از ارتباط ایران با عملیات «طوفان الاقصی» وجود ندارد. 

ادعای واللا: نتانیاهو به بایدن اطلاع داده قصد دارند وارد غزه شوند

ادعای واللا: نتانیاهو به بایدن اطلاع داده قصد دارند وارد غزه شوند

فارس نوشت: پایگاه خبری واللا به نقل از منابعی مدعی شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اطلاع داده است که قصد دارند وارد غزه شوند.

گزارشهای خبری حاکی از حضور خودروهای زرهی و خودروهای سنگین ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز حکایت دارد. 

این درحالیست که تحلیلگران سیاسی معتقدند گردان‌های القسام (شاخهٔ نظامی حماس) به‌شکل هدفمند شلیک هم‌زمان موشک را کاهش داده و معنایش این است که القسام برای جنگی که چند هفته طول بکشد آماده است.

ترامپ: اگر من رئیس جمهور بودم به اسرائیل حمله نمی‌شد

دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اظهار کرد اگر او رئیس جمهور بود، حمله به اسرائیل و جنگ اوکراین هرگز رخ نمی داد.

تسنیم نوشت: دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در شبکه اجتماعی تروث سوشیال اظهار کرد اگر او رئیس جمهور بود، حمله به اسرائیل و جنگ اوکراین هرگز رخ نمی داد.

وی افزود: یک حمله وحشتناک علیه اسرائیل، مانند حمله به اوکراین، این اتفاقات هرگز اتفاق نمی افتاد اگر من رئیس جمهور بودم - شانس صفر.    

ترامپ خاطرنشان کرد حمله به اسرائیل اتفاق افتاد زیرا ما با یک رهبر ضعیف، تبدیل به کشوری ضعیف و غیرموثر شده ایم.

«طوفان الاقصی» چطور اسرائیل را درنوردید؟

خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به سوال‌های مطرح شده در خصوص توان اطلاعاتی تل‌آویو بعد از حمله بی‌سابقه اخیر نیروهای مقاومت فلسطین پرداخت.

«طوفان الاقصی» چطور اسرائیل را درنوردید؟

فارس نوشت: خبرگزاری آمریکایی «آسو شیتد پرس»  در گزارشی به سوال‌های مطرح شده در خصوص توان اطلاعاتی تل‌آویو بعد از عملیات «طوفان الاقصی» پرداخت و این عملیات را شکستی بزرگ برای اطلاعات این رژیم توصیف کرد. 

«یاکوف آمیدرور» مشاور امنیت داخلی سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «این یک شکست بزرگ است. این عملیات در واقع ثابت می‌کند توانایی‌های (اطلاعاتی) در غزه خوب نبود». او از توضیح در خصوص این شکست امتناع کرد اما گفت «بعد از فرو نشستن گرد و غبار باید درس گرفت». 

به باور «دانیل هاگاری» سخنگوی ارشد ارتش رژیم صهیونیستی هم معتقد است ارتش رژیم صهیونیستی توضیح به عموم بدهکار است اما افزود «اکنون زمانش نیست. اول می‌جنگیم بعد تحقیق می‌کنیم».

به نوشته آسوشیتد پرس، عده‌ای می‌گویند خیلی زود است که تقصیر را صرفاً گردن نقص اطلاعاتی انداخت. آن‌ها به موجی از خشونت‌های سطح پایین در کرانه باختری که برخی از منابع نظامی اسرائیل را به آنجا منتقل کرد و همچنین هرج‌ومرج سیاسی در آن به خاطر اقدامات کابینه راست افراطی نتانیاهو برای ایجاد تغییرات در دستگاه قضایی اشاره می‌کنند. این طرح بحث‌برانگیز انسجام ارتش را تهدید کرده است.

اما به نوشته این گزارش، «فقدان واضح آگاهی قبلی از برنامه حماس احتمالاً به عنوان مقصر اصلی در زنجیره وقایع منتهی به به مرگبارترین حمله علیه اسرائیلی‌ها در دهه‌های اخیر است».

طبق گزارش رسانه آمریکایی، اسرائیل در سال ۲۰۰۵ نیروها و ساکنان را از نوار غزه خارج کرد و کنترل از نزدیک وقایع در این منطقه را از خود سلب کرد. اما به ادعای این گزارش، حتی پس از تسلط حماس بر غزه در سال ۲۰۰۷ به نظر می‌رسید اسرائیل با استفاده از اطلاعات فناوری و انسانی برتری خود را حفظ کرده است. 

به اذعان این گزارش، «با وجود این توانایی‌ها، حماس توانست نقشه خود را مخفی نگه دارد. این حمله که احتمالاً برای آن ماه‌ها برنامه‌ریزی و آموزش دقیق شده و مستلزم هماهنگی بین گروه‌های شبه‌نظامی متعدد بوده، به نظر می‌رسد اطلاعات اسرائیل را دور زده است». 

«امیر آویوی» ژنرال بازنشسته اسرائیلی در این خصوص گفت: «بدون پایگاهی در غزه، سرویس‌های امنیت اسرائیل به طور فزاینده‌ای به ابزارهای فناوری برای دستیابی به اطلاعات متکی شده‌اند». وی افزود: شبه‌نظامیان در غزه راههایی برای فرار از جمع‌آوری اطلاعات از طریق فناوری یافته‌اند و به اسرائیل تصویر ناقصی از اهداف خود می‌دهند. طرف دیگر یاد گرفت با تسلط تکنولوژیکی ما مقابله کند و از استفاده از فناوری که می‌تواند آن را افشا کند، دست کشیدند.

اما به گفته وی، شکست فراتر از جمع‌آوری اطلاعات است و سرویس‌های امنیتی اسرائیل حتی نتوانستند تصویر دقیقی از اطلاعاتی که دریافت می‌کردند ترسیم کنند.

«آموس هارل» مفسر نظامی در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: در عمل، صدها اگر نگوییم هزاران نیروی حماس ماه‌ها در حال آماده شدن برای حمله غافلگیرانه بودند، بدون آن که درز کرده باشد.

به نوشته آسوشیتد پرس، متحدانی که اطلاعات را با اسرائیل به اشتراک می‌گذارند، گفتند آژانس‌های امنیتی واقعیت را اشتباه می‌خواندند. یک مقام اطلاعاتی مصری گفت این کشور که اغلب به عنوان میانجی بین رژیم صهیونیستی و حماس عمل می‌کند، بارها با تل‌آویو درباره «چیزی بزرگ» بدون توضیح بیشتر صحبت کرده بود. 

وی گفت: «مقام‌های اسرائیلی  روی کرانه باختری متمرکز بودند و تهدید از سوی غزه را دستکم گرفتند». به نوشته رسانه آمریکایی، «کابینه نتانیاهو از حامیان شهرک‌نشینیان یهودی کرانه باختری تشکیل شده که در مواجهه با موج فزاینده خشونت در ۱۸ ماه گذشته در آنجا خواستار سرکوب امنیتی شده‌اند».

این مقام ناشناس مصری افزود: ما به آن‌ها هشدار داده‌ایم انفجار وضعیت در راه است و خیلی زود و بزرگ خواهد بود. اما آن‌ها چنین هشدارهایی را دستکم گرفتند. 

به نوشته آسوشیتد پرس، اسرائیل همچنین به دلیل طرح بازنگری قضایی نتانیاهو مشغول و متلاش شده است. نتانیاهو هشدارهای مکرر از سوی روسای نظامی خود و همچنین چند رهبر سابق آژانس‌های اطلاعاتی دریافت کرده بود مبنی بر این که این طرح تفرقه‌افکنانه انسجام سرویس‌های امنیتی را از بین می‌برد. 

«مارتین ایندیک» که به عنوان فرستاده ویژه مذاکرات اسرائیلی-فلسطینی در دولت اوباما فعالیت کرده گفت اختلافات داخلی بر سر تغییرات قضایی عامل تشدیدکننده‌ای بود که به غافلگیر شدن اسرائیل کمک کرد. 

ادعای منابع رسانه‌ای: جنگنده‌های آمریکایی در فسلطین اشغالی مستقر شده‌اند

فارس نوشت: برخی منابع خبری بعد از ظهر دوشنبه مدعی استقرار هواپیماهای نظامی آمریکا در فسلطین اشغالی شدند.

منابع خبری اوکراینی مدعی شده‌اند که بمب افکن‌ها و جت‌های آمریکا در فلسطین اشغالی فرود آمده‌اند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا از قصد پنتاگون برای ارسال جتهای جنگنده به منطقه غرب آسیا به عنوان بخشی از تقویت توان نظامی ایالات متحده در منطقه خبر داد.این جنگنده‌ها شامل جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۵ است.

این مقام آمریکایی به شبکه «سی ان ان» گفت: تعداد دقیق این جنگنده‌ها هنوز مشخص نیست اما احتمالا حدود ۲۰-۲۵ جنگنده اف-۳۵ و اف-۱۵ را شامل می‌شود.

وی مدعی شد: «هدف از ارسال جنگنده‌های جدید به غرب آسیا بازدارندگی در برابر هرگونه اقدام ایران و تقویت توان رزمی این کشور فراتر از مرزهای اسرائیل است. پیش از این ایالات متحده از اعزام یک ناو هواپیما بر مجهز به نزدیک فلسطین اشغالی خبر داده بود.»

همزمان با اعلام نزدیک شدن ناوهای آمریکا به فلسطین اشغالی برای حمایت از رژیم  صهیونیستی، سخنگوی حماس یکشنبه شب به ایالات متحده هشدار داد.

سخنگوی حماس گفت که آمریکا متوجه پیامدهای اعزام ناو هواپیمابر خود نزدیک  اسرائیل باشد. سخنگوی حماس در ادامه گفت: «اعلام آمریکا مبنی بر استقرار ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، مشارکت واقعی در تجاوز به مردم ماست.»

النجباء: به هر گونه مداخله آمریکا در فلسطین، پاسخ نظامی خواهیم داد

دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق هشدار داد که هر گونه مداخله از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری علیه ملت فلسطین، با پاسخ نظامی قاطعی روبرو خواهد شد.

النجباء: به هر گونه مداخله آمریکا در فلسطین، پاسخ نظامی خواهیم داد

فارس نوشت: اکرم الکعبی دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه بار دیگر از مبارزه ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

الکعبی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: ما از همه برادران و عزیزان خود میخواهیم که در تظاهرات میلیونی روز جمعه شرکت کنند و پرچم های عراق و فلسطین را در دست داشته باشند.

وی همچنین تأکید کرد: یک بار دیگر می‌گوییم که اگر رژیم صهیونیستی دامنه جنگ را گسترش دهد، پهپادها و موشکهای مقاومت نیز قدرت خود را نشان خواهند داد.

دبیر کل النجباء همچنین هشدار داد که هر گونه مداخله از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری علیه ملت فلسطین، با پاسخ نظامی قاطعی روبرو خواهد شد.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه هفته جاری عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۸۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن بیش اؤ دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز گزارش داده که شمار تلفات صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی به ۱۰۰۰ نفر می‌رسد و تعداد صهیونیست‌هایی که توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند نیز بیش از ۱۵۰ نفر است.

حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به تل آویو

مهر به نقل از الجزیره نوشت: دقایقی قبل صدای انفجارهای گسترده در تل آویو و حومه شمالی و جنوبی آن به گوش رسید.

گردان‌های القسام اعلام کرد که در واکنش به بمباران منازل غیرنظامیان در غزه، تل آویو و قدس اشغالی را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که موشک نیروهای فلسطینی به خیابان شماره ۱ میان تل آویو و قدس اشغالی اصابت کرده و این حمله موشکی باعث به وجود آمدن ترس و وحشت در فرودگاه بن گوریون شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: آژیرهای خطر در سراسر اسرائیل از جمله قدس و تل آویو به صدا درآمده است.

افزایش شمار شهیدان حملات تل آویو به غزه به ۵۶۰ نفر 

مهر به نقل از الجزیره نوشت: منابع فلسطینی آمار جدیدی از شمار شهیدان حملات رژیم صهیونیستی به غزه ارائه دادند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهیدان به ۵۶۰ و زخمی ها به ۲۹۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش از این گزارش داد که مقادیر بمب و مواد منفجره‌ای که بر سر محله الشجاعیه غزه در ساعات گذشته فرو ریخته شد، ۴ برابر بیشتر از بمب‌هایی است که در سال ۲۰۰۶ در مجموع علیه ضاحیه جنوبی بیروت طی ۳۳ روز استفاده شد.

از سوی دیگر با ادامه حملات موشکی مقاومت فلسطین به قدس اشغالی، صهیونیستها به وحشت افتادند.

صهیونیستها پس از شنیدن صدای آژیر خطر از مسجدالاقصی فرار کردند.

چند مبارز لبنانی وارد اراضی اشغالی شدند/ درگیری در نقاط مرزی 

مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: چند مبارز لبنانی به اراضی اشغالی نفوذ کردند و با نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چند فرد مسلح از لبنان وارد اراضی اشغالی شده‌اند و تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی این منطقه شتافته‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ترس نفوذ افراد مسلح از شهرک‌نشینان صهیونیست در منطقه الجلیل واقع در نزدیکی مرز میان اراضی اشغالی و لبنان خواست که در محل اقامت خود بمانند.

شلیک ۹۰ موشک به شهرک صهیونیست نشین «سدیروت»

تسنیم نوشت: گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس از هدف قرار دادن شهرک صهیونیست نشین سدیروت با ۹۰ موشک خبر داد.

نخست وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد که پاسخ این رژیم به عملیات مقاومت غزه به گونی‌ای خواهد بود که تمام منطقه غرب آسیا را تغییر خواهد داد.

فرمانده یگان نیروهای ویژه تکاوری نیروی هوایی رژیم صهیونیستی موسوم به شلداگ در گفتگو با روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت به هلاکت نیمی از اعضای این یگان در درگیری با رزمندگان مقاومت فلسطین اعتراف کرد.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم اسرائیل در یک مصاحبه از کابینه این رژیم درخواست کرد برای از بین بردن کامل حماس حتماً به این منطقه نیروی زمینی اعزام کند. لیبرمن گفت: متاسفانه از بین بردن حماس هیچ راهی جز اعزام نیروی زمینی به غزه ندارد.

لیبرمن همچنین نتانیاهو، نخست وزیر، هالوی، فرمانده ارتش و گالانت، وزیر جنگ را شکست خورده و مسئول وضعیت فعلی تلقی کرد.

گردان‌های القسام حماس تصویر «تومیر الون نمرودی»، یکی از چهار نظامی به اسارت گرفته شده ارتش رژیم اسرائیل را منتش رکرد. این نظامی حین حملت هوایی اسرائیل به غزه کشته شده است.
نمرودی ۱۹ سال سن داشت و در حمله نیروهای مقاومت به ایست بازرسی ایرز ارتش اسرائیل کشته شده است.

صهیونیست‌ها اسرای خود را در غزه هدف قرار دادند

تسنیم نوشت: ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که بمباران شدید دیشب و امروز غزه باعث کشته شدن ۴ نفر از اسرای صهیونیستی و چندین مجاهدی شد که آن‌ها را اسیر کرده بودند.

رسانه‌های فلسطینی امروز دوشنبه گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بازاری در اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه حداقل ۵۰  شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

به دنبال فعال شدن آژیرهای هشدار خطر حمله موشکی در تل‌آویو، اعضای کمیسون امنیت و روابط خارجه پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) جلسه را ترک کردند.

سازمان اطلاعات مصر: اسرائیل هشدارهای ما را نادیده گرفت

تسنیم گزارش داد: آسوشیتدپرس به نقل از یک مسئول در سازمان اطلاعات مصر: بارها و بارها درباره یک مسئله بزرگ با اسرائیلی‌ها حرف زدیم. اسرائیلی‌ها بر کرانه باختری تکیه کرده و تهدید از غزه را نادیده گرفتند. به اسرائیلی‌ها درباره ملتهب بودن اوضاع هشدار دادیم، ولی آنها هشدار ما را نادیده گرفتند.

روزنامه معاریو چاپ سرزمین‌های اشغالی فلسطین نوشت که دولت مصر به صورت جدی  برای میانجیگری جهت کاهش تنش در حال مذاکره با طرفین است.

همزمان با تداوم حملات شدید رژیم اسرائیل به نوار غزه که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته، مردم در اردن، لبنان و سوریه در حرکتی خودجوش خواهان حرکت به سمت مرز فلسطین اشغالی برای همبستگی با فلسطینیان شدند.

گردانهای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح به تمام رزمندگانش در کرانه باختری آماده باش داد و از آنها خواست با دشمن صهیونیستی در تمام شهرکهای صهیونیست نشین کرانه باختری درگیر شوند و تمام راهها را به روی شهرک نشینان ببندند.

رژیم اسرائیل در ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین در نوار غزه، بعد از هدف قرار دادن بازاری که ۵۰ شهید برجای گذاشت، خودروی امدادرسانی را هدف قرار داد.

نیویورک‌تایمز: تل‌آویو باید بابت شکست اطلاعاتی خود به چند پرسش اساسی پاسخ دهد

ایسنا نوشت: نشریه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های سابق و فعلی آمریکا و رژیم صهیونیستی جزئیاتی از شکست اطلاعاتی این رژیم در جریان عملیات طوفان الاقصی را فاش کرده و نوشت، هیچ یک از سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها هشدار مشخص درباره تدارک نیروهای مقاومت برای این عملیات نداده‌ بودند.

«نیویورک تایمز» آمریکا در این گزارش با تیتر «حمله حماس پرسش‌هایی درباره شکست اطلاعاتی اسرائیل مطرح می‌کند» نوشته است: «مقام‌های سابق و فعلی آمریکا گفتند، حمله غافلگیرکننده ویرانگر اخیر حماس در روز شنبه شدت شکست اطلاعاتی بهت‌آور اسرائیل را که شامل هشدارهای تشخیص داده نشده، مغشوش بودن پدافند موشکی و کُند بودن پاسخ از سوی نیروهای نظامی ظاهرا غیرآماده بود، به نمایش گذاشت.

مقام‌های آمریکایی گفتند، حماس یک غافلگیری تاکتیکی کامل را که در کشته شدن دست‌کم ۶۰۰ اسرائیلی نمود دارد، رقم زد. این گروه فلسطینی صدها نیرو را با نفوذ از دیوارهای مرزی که با استفاده از بولدوزر شکسته بود، فرستاده و در حمله مسلحانه‌ای که تا چندین ساعت ادامه یافت، سربازان را کشت.

به گفته یک مقام نظامی تل‌آویو و چند مقام آمریکایی، هیچ یک از سرویس های اطلاعاتی تل‌آویو هشدار مشخصی درباره اینکه حماس تهاجمی پیچیده شامل حملات هماهنگ از زمین، هوا و دریا را تدارک دیده، نداده بودند. هر چند این حمله باعث غافلگیری بسیاری از آژانس‌های اطلاعاتی غربی شد، اما آنها به حدی که تل‌آویو یا مصر فعالیت‌های حماس را ردگیری می‌کند، این کار را نمی‌کنند.

حماس چطور صهیونیست‌ها را فریب داد

ایسنا نوشت: خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابعش نوشت، رمز موفقیت و پیروزی حماس در عملیات اخیرش استفاده از یک «کارزار دقیق فریب» بود که رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است: «حمله روز شنبه حماس در شهرک‌های اطراف نوار غزه که بدترین نفوذ در نیروهای اسرائیل از زمان جنگ ۱۹۷۳ محسوب می‌شود، در پی دو سال اقدامات حماس در مخفی نگهداشتن برنامه‌های نظامی‌اش و متقاعد کردن اسرائیل در عدم تمایل برای جنگ انجام شد.

یکی از منابع نزدیک به حماس گفت، درحالیکه اسرائیل به این باور رسیده بود که با ارائه انگیزه‌های اقتصادی به کارگران غزه حماس را مهار می‌کند، نیروهای این گروه فلسطینی اغلب در معرض دید عموم آموزش و مهارت دریافت می‌کردند.

این منبع آگاه جزئیات زیادی درباره این حمله ارائه کرده است. سه منبع در نهاد امنیتی اسرائیل که خواستند هویتشان فاش نشود، نیز در این گزارش کمک کردند.

این منبع نزدیک به حماس با اشاره به طرح‌هایی برای این حمله که از زمان جنگ یوم کیپور در ۵۰ سال قبل بی سابق بود، گفت: حماس به اسرائیل این باور را القا کرد که آماده جنگ نیست؛ در جنگ یوم کیپور نیروهای مصری و سوری، اسرائیل را غافلیگر کرده و باعث شدند تا برای بقا بجنگد.

این منبع مطلع همچنین گفت: حماس از تاکتیک اطلاعاتی غیرمنتظره‌ای برای منحرف کردن اسرائیل در طول چند ماه گذشته استفاده کرد و یک باور عمومی را القا کرد که مایل به جنگ یا تقابل با اسرائیل نیست، درحالیکه خود را برای این عملیات گسترده آماده می‌کرد.

شنیده شدن صدای آژیر خطر در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی 

مهر به نقل از شبکه المنار نوشت: در حالی که رسانه های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی از بیم حملات موشکی از لبنان، خبر داده بودند؛ خبرنگار المنار اعلام کرد که آنچه درباره شلیک موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل شایعه شده است در نتیجه سردرگمی دشمن صهیونیست است.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: گزارشی از حمله از سمت لبنان دریافت نشده است و ارتش اسرائیل در حال تحقیق، درباره علت به صدا درآمدن آژیر خطر است.

شبکه المیادین هم اعلام کرد که گزارشی از حمله موشکی وجود ندارد.

خبرنگار المیادین گفت: ما آثاری از حمله موشکی از لبنان به سمت شهرک های صهیونیست نشین ندیدیم.

این درحالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی از شلیک ۱۲ موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل و جبل الشیخ خبر دادند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از رهگیری چند موشک شلیک شده از سمت لبنان خبر داده بود و گزارش داده بود: امیدواریم که این سرآغاز گشودن جبهه جدیدی نباشد.

نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اراضی اشغالی 

مهر نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که فردا سه‌شنبه نشست اضطراری کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی وضعیت اراضی اشغالی پس از عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین برگزار می‌شود.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در شکبه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که فردا نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اراضی اشغالی برگزار می‌شود.

وی دراین‌باره نوشت: من فردا (سه‌شنبه) نشست وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا برای بررسی وضعیت اسرائیل و منطقه مدیریت خواهم کرد.

مقامات اروپایی در واکنش به عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مبارزان فلسطینی در موضع‌گیری تکراری و قابل‌پیش‌بینی عملیات واکنشی گروه‌های مقاومت و مردم فلسطین را محکوم و حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که عملیات «طوفان الاقصی» مبارزان فلسطینی را «محکوم می‌کند» و بدون اشاره به جنایت‌های هرروزه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و هتک حرکت اماکن مقدس آنها گفت که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد!»

هم‌زمان «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که اتحادیه اروپا «بدون هیچ ابهامی» حملات حماس علیه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و خواستار توقف فوری خشونت‌هاست.

بورل هم بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، عملیات انتقامی گروه‌های مقاومت فلسطین را «خشونت» نامید و با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد.

وی دراین‌باره نوشت: ما با ناراحتی اخباری را که از اسرائیل می‌آید دنبال می‌کنیم. ما به صراحت حملات حماس را محکوم می‌کنیم. این خشونت وحشتناک باید فوراً متوقف شود. تروریسم و خشونت هیچ چیزی را حل نمی‌کند. اتحادیه اروپا در این لحظات سخت همبستگی خود را با اسرائیل اعلام می‌کند.»

چین: مخالف تشدید جنگ فلسطین و اسرائیل هستیم

ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پکن مخالف تشدید جنگ بین فلسطین و اسرائیل است و از دوطرف می خواهیم به این درگیری ها پایان دهند.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز(دوشنبه ۱۷ مهر) گفت: عمیقا از جان باختن غیرنظامیان در این درگیری ناراحت هستیم و با چنین اقداماتی که به افراد غیر نظامی آسیب وارد می شود مخالفیم و جنگ را محکوم می کنیم.

مائو تاکید کرد: چین با تشدید درگیری ها و تضعیف ثبات منطقه مخالف است.

وی افزود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم به این جنگ پایان داده و صلح را به این منطقه بازگردانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار ایفای نقش جامعه جهانی برای بازگرداندن صلح و آرام شدن وضیعت فعلی شد.

قانون گذار سابق انگلیس: محاصره غزه جنایت علیه بشریت است

ایرنا نوشت:  «جرج گالووی» عضو سابق پارلمان انگلیس دستور محاصره غزه از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را جنایت علیه بشریت خواند.

گالووی که به مدت نزدیک به سه دهه قانونگذار در پارلمان انگلیس بود، در حساب ایکس خود به اظهارات یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد محاصره فلسطینی‌ها در نوار غزه واکنش نشان داد.

رژیم صهیونیستی در دور تازه‌ای از تنش‌ها میان گروه‌های مقاومت و این رژیم، حملات هوایی گسترده‌ای را علیه نوار غزه انجام داد که تا کنون بیش از ۴۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

پیش از این گالانت با صدور دستور محاصره کامل غزه، گفت که هیچ غذا، سوخت و برقی در این باریکه وجود نخواهد داشت.

گردان های القسام، اشدود و عسقلان را موشک باران کرد

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ۱۲۰ فروند موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین اشدود و عسقلان شلیک کرده است.

گردان‌های القسام افزود که با ۱۲۰ فروند موشک، ضربه سختی به اشدود و عسقلان وارد کرده اند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که در پاسخ به بمباران منازل غیرنظامیان فلسطینی، تل‌آویو را هدف حملات موشکی قرار داده است.

این گردان ها اضافه کرد که در راستای حمایت از نیروهای نخبه وابسته به خود، به سمت شهرک صهیونیست نشین «سدیروت» موشک شلیک کرده است.

بخشی از ارتش صهیونیست ها در طوفان الاقصی با مقاومت همکاری کردند

تسنیم نوشت: یک مقام آگاه در گروه های مقاومت فلسطین، اطلاعات جدیدی از نفوذ این گروهها در بدنه ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی را در اختیار تسنیم قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در یک گزارش ارزیابی از نبرد «طوفان الاقصی» گفته است که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نیروی فلسطینی در روز شنبه، از ۸۰ نقطه به ۲۰ شهرک و ۱۱ پایگاه نظامی ارتش حمله کردند.

ارتش صهیونیستی در بخش دیگری از این گزارش گفته است که حماس عملیات اخیرش را «از بیش از یک سال قبل» طراحی کرده و آن را به شدت مخفی نگه داشته است.

در این باره یک مقام فلسطینی در گروههای مقاومت اسلامی به تسنیم گفته است که بخشی از اطلاعات به دست آمده از مناطق نفوذ، از طریق برخی نیروهای ارتش اسرائیل بدست آمده و تعدادی از آنها از مدتها قبل با گروههای مقاومت همکاری می کردند و در عملیات «طوفان الاقصی» نیز از این اطلاعات برای نفوذ نیروها به شهرک ها و بخصوص پایگاه های نظامی اطراف غزه استفاده شده است.

به گفته این مقام مسئول، این همکاری تنها به موضوعات اطلاعاتی محدود نبوده و مدتهاست که فلسطینی‌ها بخش زیادی از تجهیزات خود را نیز از سربازان و بدنه ارتش اسرائیل تامین می‌کنند.

شلیک ۱۲۰ راکت به اسدود و عسقلان در پاسخ به جنایات اشغالگران

تسنیم نوشت: گردانهای قسام از شلیک ۱۲۰ راکت به شهرهای اشغالی اسدود و عسقلان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه خبر داد.

شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد، یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی  بعد از بررسی اوضاع جنگ در فرماندهی جنوبی اعلام کرد ، دستور دادم نوار غزه به طور کامل در محاصره قررا بگیرد، نه برق ، نه غذا و نه سوخت همه چیز برای آنها ممنوع است، او فلسطینیان را حیوانات انسان نما توصیف کرد و گفت: ما بدین شکل با آنها رفتار می‌کنیم.

موشک‌های مقاومت به فرودگاه شهر «اللد» در بن گورین اصابت کرد.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در پاسخ به هدف قرار دادن منازل مسکونی و شهروندان غیرنظامی از جمله کودکان و زنان، ده‌ها موشک به سمت قدس اشغالی (بخش غربی) و شهر تل‌آویو شلیک کردیم.

موشک‌های مقاومت به تل‌آویو  و قدس رسید

تسنیم نوشت: رسانه‌های رژیم اسرائیل از اصابت یکی از موشک‌های مقاومت غزه به منطقه‌ای در نزدیکی شهر قدس اشغالی (بخش غربی) خبر دادند.

همزمان نیز آژیرهای هشدار در این شهر و شهر تل‌آویو فعال شده‌اند.

رئیس اورژانس در نوار غزه به شبکه الجزیره گفت که بیش از ۵۱۰ نفر در حمله رژیم اسرائیل به غزه به شهادت رسیده و ۲۷۵۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی: ۳۰۰ هزار نظامی به خدمت احتیاط فراخوانده شدند که بیشترین تعداد فراخوانی نیرو در تاریخ اسرائیل است.

نظامیان صهیونیست: اوضاع وخیم است/ تجهیزات لازم برای جنگ نداریم 

مهر نوشت: نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از نبود تجهیزات لازم برای مبارزه با نیروهای فلسطینی انتقاد کردند.

رسانه‌های عبری زبان به نقل از نظامیان رژیم صهیونیستی گزارش دادند: اوضاع وخیم است و ما تجهیزات لازم برای نبرد با نیروهای فلسطینی نداریم.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع رسمی بلندپایه در این رژیم گزارش داد: تعداد تلفات اسرائیلی‌ها قابل شمارش نیست و بسیار بیشتر از آن چیزی است که در رسانه‌ها اعلام شده است.

صهیونیست‌های ساکن شهرک سدیروت اعلام کردند: ما نه آب داریم، نه غذا و نه برق. هیچ کسی به داد ما نمی‌رسد.

پیش از این روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشته بود که برآوردها نشان می‌دهد که تعداد کشته‌های اسرائیلی به هزار نفر و تعداد اسرا به بیش از ۱۵۰ نفر خواهد رسید.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی صدها هزار تن از نیروهای ذخیره خود را به صف می‌کند؛ این در حالی است که اطلاعاتی در خصوص کمبود تجهیزات نظامی و مواد غذایی در برخی اماکن منتشر شده است.

اسرائیل تا ۴۸ ساعت آینده عملیات زمینی علیه غزه را آغاز می کند

مهر نوشت: روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده عملیات زمینی علیه نوار غزه را آغاز خواهد کرد.

 پس از اعلام رسمی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که پیش‌بینی مقامات آمریکا این است که اسرائیل طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده عملیات زمینی علیه نوار غزه را آغاز خواهد کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که کابینه امنیتی اسرائیل امروز یکشنبه رسماً آغاز جنگ علیه نوار غزه را تصویب کرد. بنابر گزارش شبکه «کان» رژیم صهیونیستی، نتانیاهو بدون انجام مشورت با وزرای کابینه، تصمیم به تصویب «بند جنگ» با نوار غزه گرفته است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با استناد به «بند ۴۰ الف» قانون اساسی (غیرمدون) اعلام جنگ کرده است. رژیم صهیونیستی آخرین باری که از این بند استفاده کرده در سال ۱۹۷۳ بود. اکنون ارتش رژیم صهیونیستی آزادی عمل کامل دارد و می تواند به صلاحدید خود به طور مستقل عمل کند، اگرچه موظف است به رهبری سیاسی گزارش دهد.

عملیات بزرگ و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی از دیروز شنبه آغاز شده و بنابر گفته بسیاری از کارشناسان منطقه و اذعان رسانه‌های صهیونیستی این عملیات شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای این رژیم است؛ رژیم صهیونیستی هم در پاسخ مناطق مختلف غزه را بمباران کرده و امروز یکشنبه نیز حزب‌الله لبنان مواضع نیروهای رژیم را هدف قرار داد و مسئولیت آن را نیز به عهده گرفت.

رهبر کره شمالی در حمایت از فلسطین: مساله آنها آزادی است

مهر نوشت: رهبر کره شمالی ضمن حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد که آنها برای آزادی خود مبارزه می کنند.

 «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به عملیات نظامی طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف غیر نظامی در نوار غزه، واکنش نشان داد.

وی در این باره تاکید کرد: من از فلسطینیان اعلام حمایت می کنم، فلسطین تنها موضوع مختص به اعراب و مسلمانان نیست بلکه یک موضوع مرتبط با آزادی آنها است.

گفتنی است در روزهای اخیر مقاومت فلسطین در واکنش به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و همچنین تعرضات شدید علیه مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان جهان، اقدام به اجرای یک عملیات نظامی در اطراف غزه کرد که طی آن صدها صهیونیست کشته و زخمی شده اند.

در واکنش به این عملیات رژیم صهیونیستی بار دیگر حملات ددمنشانه خود به اهداف غیر نظامی در غزه را آغاز کرده و تاکنون صدها زن و کودک فلسطینی را به خاک و خون کشیده است.

اختلاف بین سران اسرائیل در بحبوحه جنگ/ لیبرمن: نتانیاهو فقط به دنبال از بین بردن حماس است

ایرنا نوشت: جنگ غزه هم نتوانست سران رژیم صهیونیستی را متحد کند و رهبران احزاب مختلف اعلام کردند که به صورت مشروط حاضر به حضور در کابینه موسوم به «کابینه جنگ» هستند.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «صهیونیسم مذهبی» از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و رهبر حزب لیکود و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» خواست تا «کابینه اضطرار» برای مدیریت جنگ تشکیل دهند.

گانتس روز شنبه برای حضور در کابینه موسوم به «کابینه جنگ» اعلام آمادگی کرده بود.

در عین حال، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» کمک به کابینه حاکم، بدون گرفتن امتیاز را رد کرد و گفت: نتانیاهو فقط دنبال از بین بردن حماس است و این کافی نیست.

«ایتامار بن گویر» رهبر حزب «عوتسما یهودیت» نیز با رد شریک شدن دیگر احزاب در کابینه، گفت: زمانی با تشکیل «کابینه وحدت» موافقت می کنم که فقط برای مقابله با حماس تشکیل شده باشد.

همچنین، یک مقام اطلاعاتی مصر در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» اعلام کرد که پیشتر، دستگاه اطلاعاتی مصر درباره عملیات نیروهای مقاومت در غزه علیه صهیونیست ها، به رژیم صهیونیستی هشدار داده اند اما تل‌آویو این موضوع را جدی نگرفته است.

وی گفت: کابینه نتانیاهو با رای شهرک نشینان مقیم کرانه باختری انتخاب شده و در نتیجه، بر سرکوب مبارزان فلسطینی در این منطقه تمرکز کرد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز با انتشار تصویر سرتیپ «آوی روزنفلد» فرمانده تیپ غزه، هلاکت وی در جنگ را تکذیب کرد.

حماس روز شنبه، پایگاه نظامی «رعیم» مقر فرماندهی تیپ غزه را تصرف و نظامیان صهیونیست حاضر در این پایگاه را به هلاکت رسانده و تعدادی را بازداشت کرد.

لبنان: حزب الله در صورت تعرض اسرائیل وارد جنگ خواهد شد

ایرنا نوشت: وزیر خارجه لبنان گفت که حزب الله به دولت این کشور وعده داد که فقط در صورت تعرض رژیم صهیونیستی به لبنان، وارد جنگ شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان افزود که اسرائیل نباید جنگ با حماس در غزه و اطراف آن را گسترش دهد.

وی اضافه کرد که انفجار اوضاع در نوار غزه خطرناک است و دلیل آن، استکبار اسرائیل و تعرض دائم آن به ملت فلسطین است.

وزیر خارجه لبنان ادامه داد: حزب الله پیش از حمله به مواضع اسرائیل در مزارع شبعا، به دولت وعده داد تا زمانی که اسرائیل به لبنان تعرض نکند، وارد جنگ نخواهد شد.

بوحبیب تاکید کرد که موضع لبنان نسبت به تحولات همگام با مواضع شجاعانه کشورهای عربی است.

 

افزایش آمار شهدای فلسطین به ۴۹۳ نفر

تسنیم نوشت: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در تجاوز اشغالگران اسرائیلی به نوار غزه، تاکنون ۴۹۳ فلسطینی شهید و ۲۷۵۱ نفر مجروح شدند.

یک نوجوان فلسطینی به نام «راجح حسام طه» که بر اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست در الخلیل در کرانه باختری به شدت زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

ده‌ها نفر از خانواده‌های شهرک نشین صهیونیست پس از فرار از منازل خود اعلام کردند دیگر هرگز به محل سابق زندگی خود برنخواهند گشت.

این گروه در مصاحبه با یک رسانه عبری ضمن اعتراض به بی‌کفایتی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با حمله گردان‌های القسام به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی در جریان عملیات طوفان الاقصی تاکید کردند: نمی‌توانیم به مناطقی برگردیم که خود و خانواده هایشان در معرض کشته شدن قرار داشتیم. ما دیگر حاضر نیستم در آن شهرک‌های پرخطر زندگی کنیم.

جابجایی ادوات نظامی به مرز غزه توسط صهیونیست‌ها

تسنیم نوشت: روزنامه عبری زبان معاریو در گزارش امروز خود نوشت: ارتش اسرائیل تانک‌ها و توپخانه‌های سنگین خود را به ۲۰ نقطه در امتداد مرز با نوار غزه منتقل کرد.

رادیو اسرائیل هم به نقل از یک منبع بلندپایه رسمی گزارش داد: آمار قربانیان اسرائیلی بسیار بالاتر از ارقامی است که اعلام شده است.

شبکه خبری الجزیره هم گزارش داد: گردانهای القسام گروه جدیدی از نظامیان اسرائیلی را به اسارت گرفته است، در حال حاضر درگیریهای شدید در داخل شهرهای اطراف غزه ادامه دارد.

در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی، ۱۲ عضو یک خانواده فلسطینی پس از بمباران منزلشان در غرب شهر غزه به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مدرسه آنروای سازمان ملل متحد در غزه را هدف حمله خود قرار دادند.

سخنگوی جنبش حماس به  الجزیره مباشر گفت: از مدتهای طولانی برای عملیات طوفان الاقصی برنامه ریزی و آماده سازی صورت گرفته است.
این سخنگو افزود ما در برابر یک دستاورد استراتژیک برای گردانهای القسام هستیم که نبرد را با اقتدار و مدیریت و برنامه ریزی و اجرا عالی اداره کرده است.

دیپلمات اسرائیلی: حماس چند آمریکایی را به اسارت گرفته است

فارس گزارش داد: سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا خبر داد که جنبش حماس موفق شده است شماری از عناصر آمریکایی حاضر در فلسطین اشغالی را به اسارت بگیرد.

 نیروهای مقاومت فلسطین از روز گذشته عملیات بزرگی تحت عنوان طوفان الاقصی را آغاز کردند که تا کنون به هلاکت بیش از ۷۰۰ اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به دو هزار نفر دیگر منجر شده است.

مایکل هرتزوگ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا امروز به شبکه سی بی اس گفت که جنبش حماس موفق شده است شماری از عناصر آمریکایی حاضر در فلسطین اشغالی را به اسارت بگیرد.

آنتونی بلینک وزیر خارجه آمریکا نیز گفت که این کشور در حال تحقیق درباره اطلاعاتی است که نشان می‌دهد برخی از افراد کشته شده یا اسیر در نزد حماس، آمریکایی هستند.

یوآو گالانت وزیر جنگ صهیونیستی هم بعد از ظهر امروز دستور داد که شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی را که نزدیک به لبنان است، تخلیه کنند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که به دنبال تبادل آتش بین ارتش صهیونیستی و حزب الله لبنان، گالانت دستور تخلیه این شهرکها را صادر کرده است.

ارتش لبنان هم امروز خبر داد که پس از بمباران شماری از شهرکهای این کشور توسط توپخانه رژیم صهیونیستی، چند نفر زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی هم ظهر امروز اعلام کرد که ۲۰ شهرک مسکونی نزدیک مرز غزه در حال تخلیه است.

شمار شهدای تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه به ۴۶۵ نفر افزایش یافت

فارس نوشت: هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون ۴۶۵ نفر به شهادت رسیده‌اند.

 مدیر هلال احمر فلسطین از افزایش شمار شهدای ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۶۵ نفر خبر داد.

براساس گزارش الجزیره، وی گفت: در میان این ۴۶۵ نفر، ۷۸ کودک و ۴۶ زن وجود دارند.

مدیر بخش آمبولانس هلال احمر فلسطین همچنین شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری را ۱۴ نفر اعلام کرد و گفت که ۱۵۰ نفر نیز بر اثر حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری مجروح شده‌اند.

پیش از این وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت ۳۱۳ تن در حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مجروح شدن بیش از ۱۹۹۰ نفر خبر داده بود.

وزارت بهداشت غزه همچنین هدف قرار دادن کادر درمانی و امدادی از سوی رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و گفته بود که در پی این حملات تاکنون سه امدادگر به شهادت رسیده و سه نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس طی دیروز و امروز بیمارستان «الاندونیسی» و درمانگاه «ناصر الطبی» و همچنین پنج آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

حماس: آمریکا متوجه پیامد اعزام ناوهواپیمابر برای حمایت از تل آویو باشد

فارس نوشت: سخنگوی حماس نسبت به ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه با اعزام ناوهواپیمابر جهت حمایت از رژیم صهیونیستی هشدار داد.

 همزمان با اعلام نزدیک شدن ناوهای آمریکا به فلسطین اشغالی برای حمایت از رژیم  صهیونیستی، سخنگوی حماس یکشنبه شب به ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره» سخنگوی حماس گفت که آمریکا متوجه پیامدهای اعزام ناو هواپیمابر خود نزدیک  اسرائیل باشد.

سخنگوی حماس در ادامه گفت: «اعلام آمریکا مبنی بر استقرار ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، مشارکت واقعی در تجاوز به مردم ماست.»

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا شبانگاه یکشنبه به وقت تهران گفت: «دستور حرکت ناو هواپیمابر "جرالد فورد" به شرق مدیترانه را دادم تا تلاش‌های بازدارندگی منطقه‌ای را تقویت کنم.»

منابع خبری شبانگاه یکشنبه به وقت تهران مدعی شدند که همزمان با تشدید تنش بین نیروهای حماس با ارتش رژیم صهیونیستی، ناوگان نیروی دریایی آمریکا در منطقه قصد تحرکاتی را دارد.

به گزارش منابع خبری، ارتش آمریکا قصد دارد کشتی‌های نیروی دریایی و هواپیماهای نظامی خود را به عنوان حمایت از   تل‌آویو به فلسطین اشغالی نزدیک‌تر کند.

در رویدادی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته، تلفنی با یکدیگر درباره تحولات سرزمین‌های اشغالی گفت‌وگو کردند.

شاخه نظامی حماس روز شنبه بزرگترین حمله سال‌های اخیر را علیه قوای صهیونیستی انجام داد. صبح شنبه، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رسانه فلسطینی: کماندوهای القسام به سادگی به خاک اشغالی نفوذ می‌کنند

فارس نوشت: منابع فلسطینی گفتند، با وجود حضور فشرده نیروهای رژیم اشغالگر، رزمندگان القسام، «به سادگی» به خاک اشغالی نفوذ و در آنجا عملیات می‌کنند سپس بازمیگردند.

 امروز دوشنبه در سومین روز عملیات «طوفان الاقصی» نوشت، نیروهای مقاومت که وارد خاک اشغالی شده‌اند، برای نفوذ، با مشکلی رو به رو نیستند و «با آزادی نسبی و بدون مقاومتی قابل ذکر از جانب نیروهای اشغالگر» وارد خاک اشغالی میشوند. 

الایام نوشت: شاهدان عینی میگویند کماندوهای القسام (شاخه نظامی حماس) با آزادی نسبی و بدون مقاومت قابل ذکری از جانب نیروهای زمینی رژیم اشغالگر از مرزها تردد میکنند و وارد مناطقی میشوند که روز نخست عملیات آنجا را منهدم کردند. 

طبق این گزارش، دیروز (یکشنبه روز دوم عملیات) نیز ابوعبیده سخنگوی القسام از جایگزینی نیروهای در حال عملیات در عمق خاک اشغالی خبر داد و گفت، نیروهای جدید جایگزین رزمندگان شدند و تقویت تجهیزاتی و نفراتی در چند محور به شیوه خاص، انجام شد. 

الایام به نقل از منابع مطلع نوشت، نیرویی از القسام، مجهز به خودروهای تمام‌ چرخ و موتورسیکلت بعد از دو ساعت درگیری با اشغالگران، موفق به اعمال کنترل بر سایت نظامی کیسوفیم در شرق منطقه القراره در جنوب نوار غزه شدند. 

این منابع گفتند، با وجود اینکه اسرائیل اعلام کرده بزودی کنترل منطقه مجاور مرزهای شرقی نوار غزه را به دست خواهد گرفت، رزمندگان القسام دوباره موفق شدند به رغم حضور پهپادها و نیروی هوایی رژیم، به شهرک کفر غزه نفوذ کنند. عناصر مقاومت برای نفوذ به مرزها و عبور از آن تا مسافت طولانی، تقریبا مشکلی ندارند هر چند که نیروهای نظامی اسرائیلی به صورت فشرده در منطقه حضور دارند. 

به گفته این منابع، ارتش اشغالگر تا این لحظه و با گذشت بیش از چهل ساعت از آغاز حمله القسام، موفق نشده کنترل امور را پس بگیرد. 

رژیم صهیونیستی از واشنگتن موشک، مهمات و اطلاعات خواسته است

ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست نوشت که مسؤولان رژیم صهیونیستی از واشنگتن درخواست موشک‌هایی برای سامانه گنبد آهنین و مهمات دیگر و همکاری در جمع آوری داده‌های اطلاعاتی کردند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: مسؤولان اسرائیلی چندین درخواست از واشنگتن کردند که از جمله آن درخواست موشک برای سامانه گنبد آهنین و مهمات و افزایش همکاری در زمینه تبادل اطلاعات درخصوص فعالیت نظامی احتمالی در جنوب لبنان است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که واشنگتن خواسته‌های رژیم صهیونیستی را برای دستیابی به کمک‌های نظامی اضافی برای انجام عملیاتی در نوار غزه بررسی می‌کند.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور ارائه کمک‌های اضافی به رژیم صهیونیستی به دنبال حمله حماس به اراضی اشغالی را داده است.

صبح روز شنبه (۱۵ مهر)، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار دادند و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، از آغاز عملیات «طوفان‌الاقصی» خبر داد.

عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده‌ی شهرک‌نشینان تندروی صهیونیست مواجه شد.

در پی این حمله،‌ تاکنون حدود ‌۷۰۰ صهیونیست کشته و بیش‌ از ۲۰۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست از جمله پرسنل عالی رتبه نظامی

ایسنا نوشت: یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین از اسارت بیش از ۱۰۰ صهیونیست از جمله مقامات عالی رتبه نظامی و انتقال آنها به نوار غزه خبر داد.

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در پاسخ به سوال تلویزیون الغد افزود که تعداد اسرای اسرائیلی «بیش از ۱۰۰ نفر از جمله افسران عالی رتبه است.»

این در حالی است که روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از یک مقام صهیونیست در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر میانجی‌گری مصر در مذاکرات با حماس در خصوص آزادی اسرای صهیونیست گفت: «اسرائیل هیچ مذاکره‌ای درباره این اسرا انجام نمی‌دهد.»

در عین حال حازم قاسم، سخنگوی حماس یکشنبه به اسپوتنیک گفت که مذاکرات درباره سربازان اسیر صهیونیست پس از پایان عملیات طوفان الاقصی انجام خواهد شد.

پناه بردن ۷۴ هزار فلسطینی به مدارس «آنروا» برای در امان ماندن ازحملات رژیم صهیونیستی 

ایرنا  به نقل از فلسطین الیوم نوشت:  آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» در بیانیه‌ای اعلام کرد که حدود ۷۴ هزار فلسطینی در غزه به مدارس و مراکز وابسته به این آژانس امدادی پناه برده‌اند.

 آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی در این بیانیه افزود که نزدیک به ۷۴ هزار فلسطینی به ۶۴ مدرسه و پناهگاه وابسته به این نهاد در نوار غزه پناه آورده اند.

آنروا در بیانیه خود اضافه کرد: احتمال می رود که این شمار با تداوم بمباران سنگین و حملات هوایی به مناطق مسکونی، افزایش یابد.

در این بیانیه به هدف قرار گرفتن مدرسه وابسته آنروا به شکل مستقیم اشاره شده که خانواده‌های آواره در غزه در آن پناه گرفته بودند.

آنروا از وارد آمدن خسارات سنگین به این مدرسه که بیش از ۲۲۵ نفر را در خود جا داده هم خبر داد.

در این بیانیه آمده است: تیم های آنروا در حال تهیه سرپناه و آب آشامیدنی برای خانواده ها هستند و مواد غذایی، لوازم بهداشتی و مواد نظافتی برای تحویل به خانواده ها آماده می شود.

آنروا در ادامه خواستار حمایت از غیرنظامیان درهر شرایطی شد و بر ضرورت آتش بس تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت در امان ماندن مدارس و دیگر زیرساختهایی که خانواده های آواره در آن به سر می برند، از حملات تاکید شده است.

بزرگترین شرکت هواپیمایی کانادا پروازهای خود به تل آویو را لغو کرد

ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: ایر کانادا بزرگترین شرکت هواپیمایی داخلی و بین المللی کانادا اعلام کرد که این شرکت هواپیمایی به خطوط هوایی ملحق شده است که پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 ایر کانادا از یکشنبه تمامی پروازهای خود به مقصد تل آویو را لغو کرده است.

این شرکت هواپیمایی کانادایی اعلام کرد که پروازها و برنامه‌های خود را با نظارت بر وضعیت (رژیم) اسرائیل تنظیم خواهد کرد.

ایر کانادا به مسافرانی که قرار بود توسط این شرکت هواپیمایی به مقصد تل‌آویو یا از مبدأ تل‌آویو به مقاصد دیگر پرواز کنند، اطلاع داد که آنها می‌توانند تغییراتی در برنامه سفر خود اعمال کرده یا درخواست بازپرداخت بهای بلیط خود را ارائه دهند.

به نوشته سی‌ان‌ان، پیشتر خطوط هوایی یونایتد ایرلاینز، امریکن ایرلاینز و دلتا آمریکا نیز پروازهای خود به تل آویو را به حالت تعلیق درآورده‌ بودند. همچنین خطوط هوایی اروپایی ایر مالتا و ایرلاین پرتغالی تَپ (TAP) هم پیش از این پروازهای خود به (رژیم) اسرائیل را لغو کرده‌ بودند.

شهادت دو دختربچه دیگر فلسطینی در بمباران صهیونیست ها/ ۱۱ فلسطینی دیگر شهید شدند

شهادت دو دختر بچه دیگر فلسطینی در بمباران صهیونیست‌ها/ ۱۱ فلسطینی دیگر شهید شدند

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: منابع خبری از شهادت دو دختر بچه دیگر فلسطینی در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

در پی حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی الزیتون در جنوب شرقی غزه دو دختر بچه فلسطینی به شهادت رسیدند.

منابع خبری همچنین دقایقی پیش از شهادت دو نفر از خانواده «اشتیوی» در منطقه الزیتون خبر دادند.

منابع خبری بامداد امروز نیز گزارش دادند، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در جنوب غزه، ۱۱ فلسطینی شهید شدند.

جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی را در اردوگاه «بشیت» واقع در شهر رفح هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، در این حمله پیکر ۱۱ فلسطینی از زیر آوارها بیرون کشیده شده و شماری نیز زخمی شدند.

همچنین در حمله جنگنده‌- بمب افکن های رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در منطقه سلاطین واقع در بیت لاهیا و شهرک القراره واقع در خان یونس، شماری از شهروندان فلسطینی زخمی شدند.

گزارش‌ها همچنین از حملات شدید هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی نوار غزه حکایت دارد.

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

نگرانی صهیونیست ها نسبت به توان نظامی مقاومت 

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به توان نظامی مقاومت

مهر به نقل از المیادین نوشت: اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به تعداد بالای اسرای صهیونیست در دست نیروهای فلسطینی و افزایش تلفات ارتش این رژیم در نبرد طوفان الاقصی از جدیدترین تحولات میدانی فلسطین است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تعداد زیادی از اسرای اسرائیلی در اختیار نیروهای فلسطینی در غزه قرار دارند. آمار این اسرا را طی روزهای آتی اعلام می‌کنیم.

وی گفت: طی شب گذشته بیش از ۵۰۰ منطقه در نوار غزه را هدف قرار دادیم. در خصوص احتمال نفوذ نیروهای فلسطینی به اسرائیل از طریق تونل‌های زیرزمینی تحقیق می‌کنیم.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: ۷۰ نیروی فلسطینی به شهرک بئیری وارد شده بودند. ما بر اساس هماهنگی‌های اطلاعاتی و عملیاتی با ارتش آمریکا عمل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: هنوز در ۷ یا ۸ نقطه نزدیک نوار غزه درگیری وجود دارد. در حملات به نوار غزه از بیش از هزار تُن مواد منفجره استفاده کردیم.

شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ۷۳ نفر رسید

ارتش رژیم صهیونیستی اسامی ۱۶ نفر دیگر از کشته‌های خود در نبرد طوفان الاقصی با مقاومت را منتشر کرد. بدین گونه شمار کشته‌های ارتش رژیم اشغالگر به ۷۳ نفر افزایش یافت.

برای نخستین بار بعد از سه قرن؛ اقامه نماز فتح در مسجدالاقصی

صلاةالفتح که به مدت ۳۳۳ سال در بیت‌المقدس خوانده نشده بود، برای نخستین مرتبه در ۳ قرن گذشته با حضور مسلمانان فلسطینی اقامه شد.

نماز فتح، نمازی در فقه اهل سنت است که بنا به روایت عامه، پیامبر اعظم (ص) بعد از فتح مکه مکرمه در خانه‌ام هانی بنت ابی طالب آن را سنت اعلام کرده و هر زمانی که مسلمانان به فتحی دست یافتند آن نماز را اقامه می‌کنند.

مشارکت هزار تن از نیروهای ویژه حماس در عملیات نفوذ به اراضی اشغالی

شبکه عبری زبان کان گزارش داد: بین ۸۰۰ تا هزار تن از نیروهای ویژه حماس در عملیات نفوذ به اسرائیل تحت پوشش حملات موشکی شرکت کردند.

این شبکه ادامه داد: آنها خود را به ۲۰ شهرک و ۱۱ پادگان ارتش اسرائیل رساندند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، حماس برای این عملیات حدود یکسال برنامه ریزی کرده است.

از سوی دیگر منابع اسرائیلی اعلام کردند که برآوردها حاکی از آن است که ده‌ها نفر از مبارزان مقاومت فلسطین همچنان در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه حضور دارند.

استفاده از پهپادهای هجومی برای نخستین بار توسط حماس

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که برای نخستین بار استفاده از پهپادهای هجومی به صورت گسترده از سوی حماس مشاهده شده است و حزب الله لبنان تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته‌تری در اختیار دارد.

کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی به پایین‌ترین حد طی ۸ سال گذشته

رویترز گزارش داد که ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به پایین‌ترین حد خود طی ۸ سال گذشته رسیده به طوری که بیش از ۳% مقابل دلار سقوط کرده است.

تعلیق پروازهای امریکن ایرلاینز به تل آویو

خبرگزاری رویترز انگلیس گزارش داد که  امریکن ایرلاینز به طور موقت پروازهای خود به تل آویو و بازگشت را به حالت تعلیق درآورد. از سوی دیگر ۴۲ شرکت آمریکایی و کانادایی از توقف فعالیت‌های خود در فلسطین اشغالی خبر دادند.

سرایا اقدس: با ده‌ها موشک تل‌آویو را هدف قرار دادیم

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین که در عملیات طوفان الاقصی مشارکت دارد، اعلام کرد که در دور جدید عملیات تلافی‌جویانه، ده‌ها موشک و راکت به سمت شهر تل‌اویو، پایتخت رژیم صهیونیستی شلیک کرده است.

 تماس تلفنی وزیر جنگ صهیونیست‌ با همتای آمریکایی برای بار دوم

وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای دومین بار از آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی که از شنبه این هفته آغاز شده، با وزیر دفاع آمریکا تلفنی در مورد اوضاع اراضی اشغالی و غزه رایزنی کرد.

اصابت موشک‌های مقاومت به شهرک عسقلان

رسانه‌های رژیم اسرائیل با انتشار ویدیوئی، از اصابت موشک ها و راکت‌های مقاومت غزه به یکی از ساختمان‌ها در شهر اشغالی عسقلان در دور جدید حملات موشکی تلافی‌جویانه خبر دادند.

طوفان الاقصی , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , فلسطین ,

حمله موشکی حماس به سمت فرودگاه بن‌گوریون

گردانهای القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به جنایات مستمر رژیم صهیونیستی فرودگاه بن گوریون در تل آویو را موشک باران کرده است.

گردانهای القسام اعلام کرده که در پاسخ به هدف قرار دادن منازل مسکونی و غیرنظامی، حمله موشکی گسترده‌ای به شهر اشغالی عسقلان با شلیک ۱۰۰ موشک انجام شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.