وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه آزادی و احتمال مصدومیت بازیکنان در این شرایط باعث شد جواد نکونام از مدیران استقلال درخواست کند تا بازی های این تیم را در ورزشگاه دیگری برگزار کنند

آبی‌ها از پایتخت به مشهد کوچ می‌کنند؟!

به گزارش قدس آنلاین، وضعیت نامناسب چمن ورزشگاه آزادی و احتمال مصدومیت بازیکنان در این شرایط باعث شد جواد نکونام از مدیران استقلال درخواست کند تا بازی های این تیم را در ورزشگاه دیگری برگزار کنند تا در کنار بهره مندی از حضور تماشاگران و هواداران این باشگاه شاگردانش بتوانند از مزیت چمن مطلوب و یکدست نیز بهره مند شوند.

بعد از این اظهارنظر سهیل مهدی رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد ورزشگاه آزادی پتانسیل برگزاری بازی های استقلال و پرسپولیس در چارچوب رقابت های لیگ برتر را ندارد،این اتفاقات سبب شد مدیرعامل آبی‌ها برای برون رفت از وضعیت عجیب و غریب چمدانش را ببندد و شبانه راهی مشهد شود.

علی خطیر به همراه مدیر اجرایی تیم فوتبال استقلال راهی مشهد شد تا شرایط را از نزدیک بررسی کند، هرچند این خبر رسانه ای نشد اما خطیر در مشهد مذاکراتی را بابت برگزاری بازی های خانگی تیمش در ورزشگاه امام رضا (ع) انجام داد و بعد از اقامتی کوتاه به تهران برگشت.

همه چیز در سکوت کامل خبری در حال پیگیری بود تا اینکه سه شنبه شب علی خطیر در یک برنامه تلویزیونی برای نخستین بار از احتمال برگزاری بازی های خانگی استقلال در ورزشگاه امام رضا (ع) خبر داد تا به این ترتیب نشان دهد برای برطرف کردن دغدغه نکونام و بازیکنان به دنبال راه حلی مناسب است، البته خطیر در این مصاحبه اعلام کرد هنوز به صورت قطعی مشخص نیست این اتفاق رخ دهد اما باشگاه استقلال برای انجام این مساله پیگیری های لازم را انجام می دهد.

بلافاصله پس از این اظهارنظر مدیران سازمان لیگ موافقت خود را اعلام کردند و سهیل مهدی با استقبال از این موضوع اعلام کرد فدراسیون و سازمان لیگ هم موافق این اتفاق هستند، اما علیرضا تاج فیروز در مصاحبه اختصاصی با قدس آنلاین در این خصوص گفت: باشگاه استقلال طی نامه ای رسمی از ما درخواست کرد که موضوع برگزاری بازی های خانگی استقلال در ورزشگاه امام رضا(ع) را بررسی کنیم. ما هم به آقای خطیر گفتیم که این ورزشگاه آمادگی میزبانی از بازی های استقلال را دارد اما دو مشکل وجود دارد که بایستی از دستگاه های اجرایی استان برای رفع آنها استعلام صورت گیرد، نخست اینکه این ورزشگاه به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر ممکن است با توجه به حجم استقبال کنندگان از این بازی ها مشکلات ترافیکی ایجاد کند که در این صورت بایستی مقامات انتظامی و پلیس راهور ابتدا با موضوع موافقت کنند.

وی در ادامه توضیح داد: نکته دوم اینست که در حال حاضر زیر ساخت لازم برای میزبانی از هواداران خانم در این ورزشگه مهیا نیست که بایستی برای این موضوع نیز تدبیری اتخاذ شود اما در مجموع ورزشگاه امام رضا جزو مدرن ترین و مجهزترین ورزشگاه های کشور است که می تواند بازی های بزرگ و بین المللی را میزبانی کند و اگر مشکلات موجود برطرف شود پتانسیل برگزاری بازی های تیم فوتبال استقلال و دیگر بازی های مهم ملی در مشهد وجود دارد.

پیگیری های خبرنگار قدس نشان می دهد موضوع ترافیک و مدیریت مسیرهای منتهی به ورزشگاه نیز با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهرو نیز قابل حل است و احتمالا پلیس با این موضوع موافقت کند تا یک گام دیگر به برگزاری بازی های استقلال در ورزشگاه امام رضا (ع) نزدیک تر شویم. با این وجود بایستی منتظر ماند تا نظر رسمی مدیران شورای تامین و مسوولان اجرایی استان در قبال پیشنهاد استقلال اعلام شود تا مشخص شود آیا مشهد میزبان دیدارهای خانگی استقلال خواهد بود یا اینکه ورزشگاه دیگری برای این موضوع در نظر گرفته خواهد شد.

دکتر امین زاده ،مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس هم در این رابطه گفت:هنوز هیچ درخواستی مبنی بر میزبانی بازی های استقلال به طور رسمی برای ما ارسال نشده و در صورت رسیدن درخواست موضوع را به صورت رسمی با درنظر گرفتن همه جوانب در دستور کار قرار می دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.