مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: با تامین به موقع آب شبکه های آبیاری و زهکشی، شاهد افزایش سطح کشت کلزا در استان هستیم.

افزایش سطح کشت کلزا در ایلام با تامین به موقع آب شبکه های آبیاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلام، صادق علیمرادی افزود: از راه‌های افزایش سطح کشت کلزا، تامین به موقع آب شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که در این راستا استفاده از روش‌های نوین آبیاری مانند آبیاری قطره‌ای و محافظت از منابع آبی نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه تامین به موقع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی نقش بسیار مهمی در افزایش سطح کشت محصولات دارد، تصریح کرد: رشد بهتر و بهبود عملکرد گیاهان، مقاومت به خشک‌سالی، بهبود بهره وری آب و کاهش بروز بلاست ها و آفات و.. از مهمترین اثرات تامین به موقع آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که می‌تواند عملکرد کشاورزی را بهبود، محصولات را افزایش و به افزایش صادرات و درآمد ارزی کشور کمک کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اظهار داشت: در همین راستا تاکنون بیش از ۸۵۰۰ هکتار از اراضی دهلران تحت کشت کلزا قرار گرفته که پیش بینی می‌شود یکی از ۳ شهرستان برتر کشور در کشت کلزا باشد.

لازم به ذکر است شبکه آبیاری زهکشی عین خوش-فکه در شهرستان دهلران شامل ۶۰ کیلومتر تونل و کانال است که ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه را پوشش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.