۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 925587

وزیر کشور کشور با تأکید بر اینکه آنچه در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد به ویژه بمباران بیمارستانی در غزه جنایت جنگی است، گفت: در تلاش هستیم تا امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه از رفح برای مردم غزه فراهم شود.

وقایع غزه جنایت جنگی است/ برای جمع‌آوری کمک‌های مردم و ارسال به غزه در تلاشیم

احمد وحیدی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگار ما درباره اقدامات صورت گرفته برای امداد رسانی به غزه و شکستن حصر این منطقه با بیان اینکه فاجعه غزه از هولناک‌ترین اتفاقاتی بود که روی داد و حتما مصداق علیه بشریت و نسل‌کشی است و چه رژیم اسرائیل و چه کسانی که به نحو در این جنایت ایفای نقش و حمایت کردند مسئول این جنایت هستند، گفت: مسیر ارسال کمک به غزه مسیر محدودی است تنها مسیر موجود گذرگاه رفح است که در خاک مصر قرار دارد و دولت مصر باید برای بازگشایی ان همکاری کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه  رژیم خون‌خوار و کودک کش صهیونیستی تا کنون مانع ارسال کمک های بشردوستانه به غزه شده و اجازه باز شدن گذرگاه رفح را نمی‌دهد، افزود: برای ارسال کمک ها و رساندن آن به مردم غزه باید بمباران و حملت ات هوایی را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: با این حال  دستگاه های امدادی ما به ویژه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که محوریت کمک رسانی در این مقطع به فلسطینی‌ها در غزه را بر عهده دارد در تلاش هستند تا بتوانند امکانی و معبری برای انتقال کمک های بشردوستانه مانند غذا و دارو را فراهم کنند.

وحیدی گفت: در سطح کشور هم جلسات لازم هماهنگی بین دستگاه ها برگزار می‌شود و چون مردم ما علاقمند به ارسال کمک‌ها و اقلام اهدایی خود هستند و این مطالبه را دارند، توسط دوستان هلال احمر تدارک جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حال برنامه‌ریزی است و به محض اینکه اولین امکان برای ارسال کمک ها فراهم شود کمک های مردمی نیز جمع آوری خواهند شد.

وزیر کشور همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هر کسی در این ماجرا حرفی نزند و اقدامی نکند، محکوم به مشارکت در این جنایت بزرگ است، اظهار داشت: این جنایت بزرگ از ایستادگی مردم بزرگ غزه که روزهای درخشانی در پایداری و استقامت دارند نخواهد کاست و آن‌ها به مقاومت خود ادامه می‌دهند. رزمندگان مقاومت با قدرت ادامه می‌دهند. این جنایت نشانه استیصال رژیمی است که در روز روشن جنایت بزرگ می کند. نتیجه این جنایت این است که جریان‌های جهان اسلام و غیر اسلام به حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند و این نوید فروپاشی هرچه سریعتر رژیم صهیونیستی را می‌دهد. رژیم صهیونیستی ادعا می کرد بزرگ‌ترین ارتش خاورمیانه را دارد اما آمریکا ناوهای خود را به منطقه آورده و این نشانه این است که در برابر حماس به زانو درآمده و باید ناوهای آمریکا به او کمک کند.

قیاس مع‌الفارق قتل مهرجویی و فروهر

وزیر کشور همچنین در واکنش به مقایسه قتل داریوس مهرجویی کارگدان سینمایی مطرح کشور با قتل داریوش فروهر در دهه ۷۰ و در جریان قتل های زنجیره‌ای با تأکید بر اینکه واقعه قتل آقای مهرجویی تلخ بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد؛ این جنایتی است که رخ داده و فراجا با جدیت مسأله را دنبال می‌کند و سرنخ‌هایی هم به‌دست آمده و امیدواریم قاتل و یا قاتلین نهایی شناسایی شوند.

وی افزود: این‌که این قتل با قتل‌های زنجیره‌ای نسبت داده شود، اظهارات ناصحیحی است و جای سؤال است که چرا این مسائل مطرح می‌شود. مردم بدانند که برخی همواره به دنبال ناامن‌سازی روانی جامعه هستند و می‌کوشند یک مسأله را در سایر موضوعات تفسیر کنند. این حرف از اساس غلط است.

نگرانی مردم در مورد ساماندهی اتباع مورد قبول است

وحیدی در باره ابراز نگرانی‌ها در خصوص حضور پر شمار اتباع افغانستانی در کشور هم ضمن تأکید بر لزوم استرداد مهاجران غیر قانونی، گفت: حضور مردم افغانستان و مهاجرینی که در داخل کشور ما هستند ناشی از ظلم ابر قدرت ها به این کشور است و افغانستانی ستیزی در کشور محکوم و کار غلطی است و در راستای به هم ریختن نظم و امنیت کشور است اما نگرانی مردم برای ساماندهی افاغنه مورد قبول است و در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.