انتخابات

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: نمایشگاه اختصاصی و اقتصادی " ایران پروژه" با محوریت توانمندی های فنی و مهندسی کشور به ویژه در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی حوزه یاد شده به فعالان اقتصادی ترکمنستان است.

نمایشگاه "ایران پروژه" معرف توانمندی فنی مهندسی ایران در ترکمنستان است

به گزارش قدس خراسان، غلامعباس ارباب خالص اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه تخصصی اقتصادی ایران در "عشق آباد" با عنوان "ایران پروژه" بعد از چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد بهمن ماه پارسال برگزار شد که به دلیل استقبال خوب ترکمن ها بعد از ۹ ماه، دوباره از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه شاهد برپایی پانزدهمین نمایشگاه اختصاصی ایران با عنوان "ایران پروژه" در عشق آباد خواهیم بود.

سفیر ایران در ترکمنستان ادامه داد: این نمایشگاه با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه وشهرسازی و ده ها شرکت ایرانی فعال در حوزه خدمات فنی و مهندسی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: رویکرد این نمایشگاه تخصصی، خدمات فنی مهندسی شهرسازی و جاده سازی و همچنین خدمات فنی در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع نیروگاهی، صنایع فنی مهندسی کشاورزی، مهندسی پزشکی و فناوری های نوین خواهد بود.

ارباب خالص افزود:همچنین آبان ماه امسال هفدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در عشق آباد برگزار می شود که وزیر راه و شهرسازی از ایران و رشید مراد اف، وزیر امور خارجه ترکمنستان، ریاست این کمیسیون مشترک اقتصادی را برعهده دارند.

سفیر ایران در ترکمنستان اضافه کرد: بعد از سفر خرداد ماه امسال رهبر ترکمنستان، آقای قربان قلی بردی محمد اف، به تهران و دیدار با رئیس جمهور توافقات مهمی به دست آمد که برگزاری نمایشگاه " ایران پروژه" از دستاوردهای آن توافقات بود.

وی گفت: در چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق آباد افزون بر ۴۸۰ نفر از فعالان تجاری با حضور هزار و ۱۱۰ شرکت حضور داشتند که پیش بینی می شود پانزدهمین نمایشگاه با گستردگی بیشتر برگزار شود و امید است به بسط و گسترش همکاری های ۲ کشور بینجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.