۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 931723

رژیم اشغالگر اسرائیل در ادامه دنبال کردن سیاست زمین سوخته و کوچ اجباری مردم غزه، در ۱۲ ساعت گذشته باقیمانده زیرساخت‌ها و هر آنچه که نیازهای بشردوستانه مردم را تامین می‌کرد، ویران کرد.

نسل‌کشی مردم غزه به سبک نازی‌ها

به گزارش قدس آنلاین؛ با گذشت حدودا یک ماه از آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، بمباران مناطق مختلف  باریکه غزه همچنان ادامه دارد؛ ارتش رژیم صهیونیستی طی ۴۸ ساعت گذشته و در پی شکستی که در عملیات زمینی از رزمندگان مقاومت متحمل شده بمباران مناطق مختلف غزه را تشدید کرده است و باقیمانده زیرساخت‌ها و هر آنچه که نیازهای بشردوستانه مردم را تامین می‌کرد، ویران کرد؛ با این تفاوت که این بار بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، مساجد، زیرساخت‌های حیاتی و اردوگاه‌های آوارگان به کانون اصلی حملات وحشیانه رژیم تبدیل شده اند و حتی آمبولانس‌ها هم از حملات ارتش اشغالگر قدس در امان نماندند.

هزاران خانواده فلسطینی برای در امان ماندن از بمباران به مراکز موقت اسکان همچون مناطق اطراف بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و مراکز آنروا پناه برده اند به تصور اینکه این اماکن تحت قوانین بشردوستانه بین‌المللی محافظت خواهند شد.

صهیونیست‌ها به عمد آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهند

روز جمعه جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیل به یک کاروان آمبولانس در شهر غزه حمله کردند که در این حمله دست کم ۲۵ نفر کشته شدند؛ مقامات اسرائیل که پیش از این تلاش می کردند به هر طریقی از زیر بار مسئولیت حملات اینچنینی از جمله حمله به بیمارستان المعمدانی شانه خالی کنند این بار ضمن تأیید حمله به کاروان آمبولانس بدون ارائه مدرکی مدعی شد که رزمندگان حماس را هدف قرار داده است!

این در حالی است که اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه رژیم صهیونیستی آمبولانس‌های حامل مجروحان را به عمد هدف قرار داد و هواپیماهای اسرائیلی لحظه به لحظه در حال تعقیب کاروان انتقال مجروحان بودند و در واقع آنچه بمباران شد، کاروان آمبولانس‌های حامل مجروحان بود. دشمن اشغالگر اگر راست می‌گوید چرا تصاویر و اسنادی رو نمی‌کند که ادعایش در مورد آمبولانس‌ها را ثابت کند؟

نسل‌کشی مردم فلسطین به پشت گرمی آمریکا

بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، حداقل ۹۴۸۸  فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه از ۷ اکتبر تاکنون به شهادت رسیده اند؛ ۱۵۰ پرسنل پزشکی شهید و ۵۷ آمبولانس نیز منهدم شده است.

طبق گزارش الجزیره رژیم صهیونیستی از ابتدای تجاوز اسرائیل علیه دغزه ارتش این رژیم با حملاتی عامدانه به مراکز بهداشتی  ۱۰۵ موسسه پزشکی-بهداشتی را هدف قرار داده و ۱۶ بیمارستان را از کار انداخته است. این در حالی  است که رژیم صهیونیستی بدون توجه به اخطارها و هشدارهای سازمان ملل و مراکز بین المللی حقوق بشر که هدف قرار دادن عمدی تیم های پزشکی را نقض جدی کنوانسیون های ژنو و جنایت جنگی می دانند با پشت گرمی و تائید ایالات متحده دست به یک نسل کشی علیه مردم غزه زده است.

تمرکز صهیونیست‌ها بر بمباران بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غزه

وب سایت خبری المیادین، به نقل از رئیس دفتر رسانه ای دولت فلسطین در نوار غزه در ارتباط با دور تازه جنایات جنگی صهیونیست‌ها، عنوان کرد که اشغالگران طی ساعات اخیر بر بمباران بیمارستان‌ها در غزه به ویژه اطراف بیمارستان الشفا متمرکز شده اند.

بر اساس این گزارش ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر بیمارستان‌ها، مساجد و آمبولانس‌ها، ژنراتور برق اصلی بیمارستان الوفا و پنل‌های خورشیدی یعنی تنها منابع باقی مانده برای تولید برق در منطقه و منبع آب عمومی شرق رفح را که آب چندین محله در شرق رفح را تامین می کند هم بمباران کرده است.

در حالی که ارتش صهیونیستی روز پنج شنبه با بمباران ورودی مجتمع پزشکی الشفا غزه و برجای گذاشتن ده‌ها شهید و زخمی جنایت جنگی دیگری را مرتکب شده بود روز گذشته نیز طی حملاتی ورودی بیمارستان کودکان النصر و القدس در غرب غزه را نیز بمباران کرد.

حمله به مساجد، دانشگاه ها و قایق های ماهیگیری

در این بین مساجد، دانشگاه‌ها و حتی قایق‌های ماهیگیری مردم غزه نیز از جمله بانک اهداف حملات روز گذشته ارتش اشغالگر بوده است؛ چندین مسجد از جمله مسجدی در محله السبرا در جنوب مسجد الکتیبه در غرب، مسجد ابوبکر در محله الزیتون در شرق، مسجد علی بن ابی طالب و الستقبه در جنوب نوار غزه در پی حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ویران شد. دانشگاه الازهر در مرکز نوار غزه به طور کامل منهدم و مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا نیز بمباران شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره در این رابطه گزارش داد، اکنون آشکار است که اسرائیل در حال دست زدن به نسل کشی علیه مردم فلسطین است و دولت نتانیاهو با نادیده گرفتن قوانین درگیری نظامی عملا به سربازان خود چراغ سبز نشان می دهد تا هر کسی را که در داخل نوار غزه به عنوان بخشی از عملیات زمینی خود با آنها روبرو می شوند، بکشند.

اسرائیل بیمارستان‌های غزه را هدف مشروع دانست!

رئیس دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه در ارتباط با دور تازه جنایات جنگی صهیونیست‌ها، با بیان این که اشغالگران طی ساعات اخیر بر بمباران بیمارستان‌ها در غزه به ویژه اطراف بیمارستان الشفا متمرکز شده اند تاکید کرد که صهیونیست‌ها با این اقدامات خود سعی بر ایجاد فجایع انسانی جدید در غزه و تخلیه بیمارستان‌ها دارند.

این در حالی است که مارک رِگِو، سخنگوی کابینه و مشاور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با «کانال ۴» رژیم صهیونیستی، با تأیید حمله نیروهای اشغالگر به بیمارستان «الشفاء» در غزه، بیمارستان‌های این شهر را «هدف مشروع» صهیونیست‌ها خواند!

در حالی که سیاستمداران و سربازان رژیم صهیونیستی آشکارا در مورد الحاق غزه و حذف فلسطینی‌ها صحبت می کنند، مردم فلسطین عامدانه از تمام نیازهای اولیه زندگی از جمله غذا، آب، سرپناه و مراقبت های پزشکی محروم می شوند و تشویق می‌شوند تا سرزمین‌ها و خانه‌های خود را در شمال غزه ترک کنند و به سمت جنوب حرکت کنند.

سیاست زمین سوخته و کوچ اجباری اهداف تشدید حملات به غزه

بر اساس گزارش الجزیره، از نخستین روزهای جنگ صهیونیست‌ها سعی کردند تا از طریق انتشار اطلاعیه‌هایی ساکنان شمال غزه را مجبور به کوچ اجباری به سمت مناطق جنوبی کنند. برخی کارشناسان معتقدند دولت نتانیاهو با دنبال کردن سیاست زمین سوخته به دنبال از بین بردن امکان زندگی در غزه و هدایت فلسطینی‌ها به سمت گذرگاه رفح و مصر است. این سیاست در حالی از سوی تل‌آویو دنبال می‌شود که عبدالفتاح السیسی و مقامات امنیتی مصر بارها نسبت به اجرایی شدن این ایده هشدار داده و حتی رژیم صهیونیستی را تهدید به جنگ کردند.

سخنگوی حماس با اشاره به تشدید حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی، زیرساخت‌های حیاتی، مساجد و اردوگاه‌ها، هدف نیروهای اشغالگر را تحت فشار قرار دادن غیرنظامیان با تصور افزایش فشارها بر مقاومت دانست و تصریح کرد: آنچه نیروهای اشغالگر در غزه انجام می دهند، جنگ نابودی علیه مردم ما است؛ اسرائیل به وضوح می‌خواهد شمال غزه را مستعمره کند و آن را به یک منطقه امنیتی یا نظامی تبدیل کند و فلسطینی‌هایی را که در حال حاضر در آنجا زندگی می‌کنند برای همیشه بیرون کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.