نخست وزیر پرتغال در یک نطق تلویزیونی در واکنش به اتهامات مطرح شده در مدیریت پروژه‌های اقتصادی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

نخست وزیر پرتغال به دلیل اتهام فساد استعفا کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از رویترز، آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال روز سه شنبه به دلیل اتهام فساد در پرونده مدیریت پروژه‌های استخراج لیتیوم و هیدروژن استعفا کرد. دادگاه، مقامات دولتی را به بی‌نظمی در مدیریت این پروژه‌ها متهم کرده است.

کاستا در یک سخنرانی تلویزیونی بعد از دیدارش با مارسلو ربلو دسوزا رئیس جمهور خبر استعفایش را اعلام کرد. وی گفت که وجدانش راحت است، اما دیگر به عنوان نامزد پست نخست وزیری حضور نخواهد داشت.

دادستان‌ها پیشتر روز سه‌شنبه ژوائو گالامبا، وزیر زیرساخت‌ها را به عنوان مظنون رسمی معرفی کردند و رئیس دفتر کاستا را بازداشت کردند. اپوزیسیون پرتغال خواستار استعفای فوری دولت از قدرت شدند.

دادستان اعلام کرده است که کاستا نیز مورد تحقیقات بوده است. وی در واکنش به این اتهام گفته است که آمادگی کامل برای همکاری با دادگاه را دارد.

کاستا به خبرنگاران گفت که وی در جایگاهی قرار دارد که این گونه اتهامات، شان پست نخست‌وزیری نیست و نمی تواند با رفتارهای خوب و صداقتش همخوانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.