سرای دانشجویی زنده یاد سیدجواد شهرستانی در دانشگاه فردوسی مشهد گشایش یافت.

بهره برداری از سرای دانشجویی زنده یاد سیدجواد شهرستانی در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش قدس خراسان، در مراسم بهره برداری از این سرای دانشجویی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با قدردانی از خیران این طرح  و بنیاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برآورده کردن نیازها و خواسته‌های دانشجویان وظیفه ما است و که ایجاد فرصت شغلی برای آن‌ها  از اقدامات مهم و موثر به شمار می‌رود از این رو  به دنبال ایجاد زیست بوم فناوری شرق کشور هستیم

دکتر ضابط عنوان کرد: تربیت دانشجویان در دانشگاه باید به صورتی باشد که بتوان  بیشتر آن‌ها را در دوران تحصیل در دانشگاه مشغول به کار کرد تا پس از پایان تحصیل و ورود به جامعه با مشکل اشتغال روبه‌رو نشوند و بتوان افرادی پرورش داد که در آینده خودشان خیر شوند.

مدیرعامل بنیاد دانشگاهی فردوسی هم گفت: امروزه ۹ هزارو ۳۰۰ دانشجوی مجرد و متاهل در خوابگاه‌های این دانشگاه اسکان داده شده و در زمینه‌های رفاهی برای دانشجویان اقداماتی صورت گرفته است.

دکتر ابوالفضل باباخانی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال و حمایت از دانشجویان نیز اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته و مرکز فناوری بنیاد دانشگاهی  با این هدف راه‌اندازی شده است.

این مراسم با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و اعضای هیأت امنای بنیاد دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.در آن به گرامیداشت استاد سخن سرای ایرانی؛ فردوسی به  نقش  او و اشعار او  در زنده ماندن زبان فارسی اشاره شد.  

گفتنی است این خوابگاه دانشجویی با زیربنای ۵ هزارو  ۵۰۰ مترمربع و در سه بلوک دو طبقه، چهار طبقه و شش طبقه امکانات مختلف رفاهی و ورزشی طراحی شده است  و برای ساخت آن ۱۶۰ نفر از خیران همکاری داشته‌اند.در این خوابگاه حدود ۴۱۸ نفر اسکان داده می‌شوند و دارای سالن ورزشی، ۲ سالن مطالعه و فروشگاه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.