رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: در ۹ ماه گذشته تنها ۱۱ درصد از تعهد استان برای بازسازی عتبات عالیات تحقق پیدا کرده است.

تحقق ۱۱ درصدی تعهد خراسان رضوی برای بازسازی عتبات عالیات 

به گزارش قدس خراسان، غلامرضا احمدی در سفر به بردسکن در نشست با هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات این شهرستان اظهار کرد: تعهد امسال خراسان رضوی برای بازسازی عتبات عالیات ۸۳ میلیارد تومان است که تاکنون تنها ۱۱ درصد آن تحقق پیدا کرده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به جمعیت ۶ میلیون و چهارصد هزار نفری استان خراسان رضوی عنوان کرد: سرانه هر نفر بیش از ۱۲ هزار تومان است که امید است بتوانیم تا پایان امسال با اقداماتی که از طریق سپاه امام رضا، استانداری و آموزش و پرورش در حال انجام است تعهد استان را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه جایگاه استان خراسان رضوی در بین استان‌های کشور در جایگاه هجدهم قرار گرفته است.

احمدی گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن توانسته است بیش از ۸۰ درصد تعهد خود را محقق کند که از این لحاظ یکی از شهرهای موفق در جذب تعهد برای بازسازی عتبات عالیات در کشور است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی علاوه بر تعهد کلی برای بازسازی عتبات عالیات احداث صحن امام محمد باقر علیه السلام در کاظمین را نیز بر عهده گرفته است.

وی همچنین گفت: علی رغم اقدامات انجام شده ولی هنوز ۷۳ درصد جمعیت کشور هیچ اطلاعی ازرسالت و  فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات ندارند که می طلبد دراین حوزه یک گروه اندیشه ورز در شهرستان ها تشکیل شود که مردم را نسبت به فعالیت ستاد باز سازی عتبات عالیات بیشتر آگاه کنند.

در این جلسه حاج محمد اسماعیل نیا، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن بیش از ۱۰ سال است که فعالیت خود را شروع کرده است و طی این مدت  بیش از ۲ میلیارد تومان و دو کیلو گرم طلا جمع آوری شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بردسکن بیان کرد: تهعد امسال شهرستان بردسکن یک میلیارد تومان است که تاکنون بیش از ۸۰ درصد این مهم تحقق پیدا کرده است و امیداست تاپایان امسال  ۱۰۰ درصد این تعهد اجرایی شود.

وی از فعالیت موکب سید الشهدا در ایام اربعین خبرداد و افزود: همه ساله مردم بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به این موکب کمک تا در ایام اربعین به زائران خدمت رسانی کند که خوشبختانه با طرف عراقی به نام ابوحسن  چندسالی است در راستای خدمت به زائران اربعین  خدمات خوبی صورت می گیرد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.