معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از صدور سومین کارنامه فرهنگی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: با راه‌اندازی سامانه فرنما از این به بعد عملکرد دانشگاه‌ها بر اساس عملکرد فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آنها ارزیابی خواهد شد.

ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها بر اساس شاخص های فرهنگی و اجتماعی

عبدالحسین کلانتری به اهمیت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سامانه فرنما که وضعیت این فعالیت ها را رصد می کند، جایگاه ویژه‌ای در حیات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سومین کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها صادر شد، اظهار کرد: در حال حاضر شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس سامانه فرنما بدست آمده‌ است. بر این اساس از ابتدای سال جاری تا کنون ۸۰ هزار فعالیت فرهنگی در سامانه ثبت‌ شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم وزارت علوم ادامه داد: ثبت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها می تواند تصویر دقیقی از میزان فعالیت‌های فرهنگی، هنری، راهیان پیشرفت و کرسی‌های آزاداندیشی و همه حوزه‌ها ارائه می‌دهد. بر همین اساس حمایت نظام‌مند و مبتنی بر عملکردی از این مجموعه‌ها خواهیم داشت.

کلانتری با بیان اینکه از این‌ پس در نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی لحاظ می‌شود، گفت: درصد قابل‌توجهی از رتبه‌های دانشگاهی به‌همین حوزه تخصیص می‌یابد. در حال حاضر تمامی دانشگاه ها فعالیت های خود را در این سامانه ثبت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.