چند روزی است که اختلال در سامانه اتحادیه لاستیک فروشان، باعث ایجاد شایعاتی درباره اجاره رینگ و لاستیک شده است.

بررسی خبر اجاره لاستیک خودرو؛ از شایعه تا واقعیت!

اخیرا پیام‌هایی درکانال‌های تلگرامی مبنی بر اجاره لاستیک خودرو، رد و بدل می‌شوند. برای بررسی میزان واقعیت و صحت و سقم این گزارشات، با رئیس اتحادیه رینگ و لاستیک مشهد گفتگو کردیم.

سید کاظم پور حسینی درگفتگو با خبرنگار تحریریه قدس گفت: چندروزی است که سامانه جامع تجارت با مشکل روبرو شده و با اینکه جنس موجود است، فروش انجام نمی‌شود. ما نامه‌نگاری‌هایی با وزارت صنعت و معدن داشته‌ایم ولی همچنان سامانه با مشکل مواجه است. این موضوع عملکرد عمده فروشان و خرده فروشان را مختل کرده ‌است.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان افزود: گزارش‌هایی که در خبرگزاری‌ها درباره اجاره لاستیک منتشر شده، احتمالا مربوط به خودروهای آفرود، لوکس و مسابقه‌ای است. با توجه به اینکه قیمت هرجفت لاستیک برای خودروهای سواری معمولی، یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برآورد شده، دلیلی برای اجاره لاستیک این خودروها وجود ندارد.

نمونه‌هایی از آگهی اجاره لاستیک در سامانه های خرید و فروشمشاهده شد، که پس از پیگیری با انکار آگهی دهنده مواجه شدیم. 

بررسی خبر اجاره لاستیک خودرو؛ از شایعه تا واقعیت!

 سری به مغازه‌ها و فروشگاه‌های رینگ و لاستیک زدیم تا بدانیم این موضوع تا چه حد واقعیت داردکه اکثر مغازه‌داران و فروشندگان رینگ و لاستیک از این موضوع اطلاعی نداشتند .عده ای نیز این کاررا بیهوده می‌دانستند و عده‌ای دیگر هم اعتقاد داشتند که۲.۵میلیون برای اجاره ۴ حلقه لاستیک زیاد است و با هزینه‌ کمتر می‌توان معاینه فنی گرفت!

زهرا جوان‌شیر _ خبرنگار تحریریه جوان قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.