به گزارش قدس آنلاین، رضا حمید پور اظهار کرد: کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصویر ماموران پست اقدام به ارسال پیامک جعلی به کاربران می کنند.
وی اضافه کرد: مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله ابلاغ قضایی است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینکهایی جهت مشاهده ابلاغیه می کنند.
حمید پور بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمیکنند.
مدیرکل پست البرز گفت: شهروندان در صورت مشاهده اینگونه پیامک ها به هیچ عنوان روی لینک ها کلیک نکنید.
وی بیان کرد: شرکت ملی پست تنها با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ به مشتریان پیامک محتوی کدرهگیری برای پیگیری مرسوله ارسال می کند.
حمید پور گفت: سامانه پیامکی این شرکت با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعالیت می نماید و کانال های رسمی این شرکت در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی پیرامون اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با عنوان و برند شرکت ملی پست فعال است و ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و ... با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی و دریافت وجه و... کلاهبرداری بوده و تلاش در جهت سوءاستفاده از اعتماد مردم به شرکت ملی پست است.
حمید پور بیان کرد: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ارسال ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمیکنند.
وی یادآورشد که امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان میتوانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله را اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.
وی گفت: مهمترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است.بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود میدهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری کنند.
مدیرکل پست استان البرز افزود: سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و مشتریان میتوانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.
نظر شما