مسعود دهنمکی درباره دلایل اظهاراتش توضیح داد: استفاده از تکنیکهای جدید در این مجموعه برای اولینبار در سینما و تلویزیون در مجموعه «رستگاری» اتفاق افتاد. در گذشته، چه در سینما و چه در تلویزیون، روحها همیشه معمولی و به صورت لباس سفید به تصویر کشیده میشدند اما در این مجموعه از تکنیکهای جدید استفاده کردیم.
مسعود دهنمکی کارگردان و تهیهکننده مجموعه «رستگاری» با حضور در شبکه خبر درباره سریال اخیرش که با عنوان ماورایی در ماه رمضان روی آنتن رفت، اظهار کرد: در این مجموعه بحث برزخ و قصه روحهایی که در کما هستند، روایت میشود. این قصهها مبتنی بر روایات منابع شیعی است؛ در این روایات اشاره شده که چه سرنوشتی در انتظار ارواح است.
او افزود: در سریال «رستگاری» از تخیل کمتر استفاده شد؛ روایت این اثر درباره حق الناس و ترس از آن است. برخی شاید نقد کنند خداوند مهربان است اما باید بدانیم در بحث حق الناس، خدای متعال قاطع و حتی ترسناک است. این حق الناس گریبانگیر آدم است و در رفتار انسان تاثیر دارد.
کارگردان سریال «رستگاری» درباره تولید این نوع آثار گفت: در فیلم «رسوایی ۲» و حتی «رسوایی ۱»، یا مجموعه «دادستان»، که داستان پلیسی است تجربه ساخت آثار جدی و شبیه به «رستگاری» را داشتم؛ هرچند که روحیات من با فیلمهای کمدی منطبقتر است. برای من محتوا مهم است و پایبند به یک گونه خاص نیستم.
ده نمکی در پاسخ به سوالی درباره دلیل پربازیگر بودن آثارش گفت: بخشی از جذابیت کار بازیگر است. علاوه بر متن، اولویت اصلی بازیگر است. یکی از ضلعهای موفق کار، بازیگران آن است. من در کارهایم حتی برای نقشهای کوچک هم سعی میکنم از بازیگران توانمند استفاده کنم.
این کارگردان سینما و تلویزیون تصریح کرد: حضور چهرهها به جذابیت قصه کمک میکند. در کنار ستارههایی مثل محمود پاک نیت و بازیگرهای دیگر، از بازیگرهای جدید هم استفاده کردم که نقشهای مکمل مهمی دارند و اینها به سینما و تلویزیون معرفی شدند که بعضی از آنها هم خوب درخشیدند.
ده نمکی درباره جلوههای ویژه مجموعه «رستگاری» هم گفت: یک گروهی بود که قبلا در فیلم سینمایی «رسوایی ۲» با آنان کار کرده بودم. ساخت زلزله تهران با آن عظمت برای اولین بار با جلوه های ویژه توسط گروه آقای امامی به تصویر کشیده شد. این گروه کارشان آنقدر موفق بود که اکنون برای بعضی از کشورهای خارجی کار میکنند.
کارگردان مجموعه «رستگاری» در پایان درباره موسیقی این سریال هم بیان کرد: موسیقی اثر باید در خدمت محتوا باشد، آهنگسازی این کار را بهنام ابطحی انجام داد. افکتهایی که برای لحظات ترسناک به کار رفته شده همه زحمات گروه موسیقی بود و در کل باید گفت این اثر با تمام معایب و محاسنی که داشت یک تجربه بود و میتواند آغازگر اتفاقات جدیدی باشد.
نظر شما