عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به دانش بنیان‌ ها از جنبه های مختلف گره گشا است، گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد.

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.