از فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، سالن‌های سینما میزبان سه فیلم جدید خواهند شد تا این فیلم‌ها که در ژانر اکشن، اجتماعی و کمدی هستند ‌در کنار سایر آثار روی پرده به رقابت بپردازند.

سالن‌های سینما از فردا میزبان فیلم‌های جدید خواهند شد/ رقابت گونه‌های مختلف سینمایی در گیشه

به گزارش گروه فرهنگی قدس، چهارشنبه این هفته ۱۹ اردیبهشت ماه، سالن‌های سینما میزبان سه فیلم جدید خواهند شد تا این فیلم‌ها که در ژانر اکشن، اجتماعی و کمدی هستند ‌در کنار سایر آثار روی پرده به رقابت بپردازند.

فیلم سینمایی «تاوان» که پیش از این «لایه‌های دروغ» نام داشت، نخستین فیلم اکشن مشترک ایران و فنلاند به کارگردانی و نویسندگی رامین سهراب‌  محصول کمپانی فنلاندی Sonram Productions است که سال ۱۴۰۰ با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شد. این کمپانی فیلم‌سازی فنلاندی متعلق به رامین سهراب‌ است که سرمایه‌گذاری فیلم را برعهده داشته و به گفته وی، بنیاد سینمایی فارابی در بخشی از تولید آن همکاری داشته است.

سالن‌های سینما از فردا میزبان فیلم‌های جدید خواهند شد/ رقابت گونه‌های مختلف سینمایی در گیشه

«تاوان» داستان زندگی آتش‌نشانی را روایت می‌کند که در یک سانحه، زندگی فردی را نجات می‌دهد و در ادامه اتفاق‌هایی برای او رخ می‌دهد. سهراب‌ علاوه بر کارگردانی، بازی در نقش اول فیلمش را هم برعهده دارد و از آنجایی که به صورت حرفه‌ای ورزش‌های رزمی را دنبال می‌کند تمام صحنه‌های اکشن فیلم را خودش بازی کرده و حتی چندین بار هم دچار آسیب‌های فیزیکی جدی در صحنه شد. او که از علاقه‌مندان پروپا قرص جمشید هاشم‌پور است، در سفرش به ایران گفته بود پدرش بنیان‌گذار ووشو در ایران بوده و خودش نیز از ۴سالگی ورزش رزمی کار می‌کرده و با سینمای اکشن بزرگ شده‌ است.

این فیلم که از نمونه‌های معدود اکشن در سینمای ایران است نخستین اکران خود را در چهلمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد که از سوی منتقدان و اهالی رسانه با انتقادهای بسیاری روبه‌رو شد و حالا باید منتظر ماند و دید آیا در اکران عمومی، علاقه‌مندان به این ژانر اقبالی به فیلم نشان خواهند داد. فیلم سینمایی «تاوان» به تهیه‌کنندگی محسن صرافی به سرگروهی پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز از ۱۹ اردیبهشت اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند.

سالن‌های سینما از فردا میزبان فیلم‌های جدید خواهند شد/ رقابت گونه‌های مختلف سینمایی در گیشه


«نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی دیگر فیلمی است که با پخش «رسانه فیلمسازان مولود» به سرگروهی سینما فرهنگ اکران خواهد شد. بابک کایدان فیلم‌نامه «نیلگون» را نوشته که داستانی عاشقانه درباره زندگی دختر و پسری جوان دارد که در مواجهه با مسائل مختلف خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرند. این فیلم محصول سال ۱۳۹۸ است و قرار بود در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید که به دلیل تکمیل نشدن مراحل فنی از حضور در جشنواره بازماند و این چهارشنبه نخستین نمایش خود را در اکران عمومی تجربه خواهد کرد. محمدرضا فروتن، میترا حجار، سام درخشانی، آناهیتا درگاهی و همایون ارشادی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

یک کمدی پربازیگر

و اما فیلم سینمایی «قلهک» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته با پخش «هدایت فیلم» به سرگروهی پردیس سینمایی ملت نیز روانه اکران می‌شود که نسبت به دو فیلم قبلی جدیدتر است و سال ۱۴۰۱ پروانه ساخت خود را دریافت کرد و جلو دوربین رفت. «قلهک» فیلمی پربازیگر و در گونه کمدی است و بازیگرانی همچون گوهر خیراندیش، نیما شعبان‌نژاد، نسرین نصرتی و... در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

همچنین در پنجمین جلسه شورای صنفی نمایش‌ که یکشنبه گذشته برگزار شد، دو فیلم دیگر به زودی به چرخه اکران افزوده می‌شوند.

کمدی «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه به زودی روانه پرده سینماها خواهد شد. در این فیلم همچون قسمت‌های گذشته پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازی می‌کنند. این فیلم اکران خود را از دوم خرداد در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند.

همچنین فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و قرار است با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز پس از فیلم «تاوان» روی پرده برود. مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. «عطرآلود» ملودرامی عاشقانه است و داستان یک زوج جوان را روایت می‌کند که در مسیر زندگیشان با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند.

گیشه در دستان شمس و مولانا

سالن‌های سینما از فردا میزبان فیلم‌های جدید خواهند شد/ رقابت گونه‌های مختلف سینمایی در گیشه

در حالی که مدت‌هاست فیلم‌های کمدی یکه‌تاز سینماها هستند و «تمساح خونی» با شروع توفانی خود خبر از یک کمدی پرفروش دیگر در سال جدید را می‌داد، اکران «مست عشق» از روزهای آغازین اردیبهشت ‌ماه تمام توجهات را به خود جلب کرده و علاوه بر شکستن رکورد فروش افتتاحیه که تا پیش از این در اختیار کمدی‌ها بود، توانسته در فروش هفتگی نیز در صدر بایستد و در زمانی کوتاه  کمدی‌هایی همچون «تمساح خونی» و «سال گربه» را هم پشت سر بگذارد. حالا این روزها گیشه رنگ و بوی دیگری پیدا کرده و با اکران این فیلم درام و تاریخی، معادلات فروش و استقبال مخاطبان از آثار روی پرده با تغییراتی روبه‌رو شده است.

این فیلم که از ۵ اردیبهشت ماه اکران شده، در هفته نخست اکران بیش از ۵۵۰هزار مخاطب داشت و ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش را ثبت کرد؛ این در حالی است که رقیبان جدی این فیلم همچون «تمساح خونی» در همان بازه زمانی با ۱۸۹هزار مخاطب ۱۰ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان فروخته و «سال گربه» نیز با ۱۵۶هزار مخاطب، حدود ۸ میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان فروش داشته است.

«مست عشق» حالا در کمتر از دو هفته در حالی که مخاطبان خود را به یک میلیون نفر نزدیک می‌کند فروشی معادل ۵۴ میلیارد تومان را ثبت کرده که در نوع خود قابل توجه است. از طرفی دیگر رقابتی جدی میان یک کمدی و یک فیلم اجتماعی در جریان است؛ «بی‌بدن» با فروش کل ۳۵ میلیارد و ۶۱۳ میلیون تومانی و «سال گربه» با ۳۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون تومان در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند و «آسمان غرب» با فروش ۶ میلیاردی خود از «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان» با فروش ۵ میلیارد و ۱۸۳ میلیونی و «آپاراتچی» با فروش ۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومانی پیشی گرفته است. در رده بعدی «نوروز» با ۳ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و «پرویزخان» با ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون تومان قرار دارند.

همچنان بیشترین فروش فیلم از ابتدای سال جاری با ۱۳۲ میلیارد تومان در دستان «تمساح خونی» است اما چندان دور از انتظار نیست همان طور که «مست عشق» در فروش هفتگی خود با فاصله قابل توجهی از سایر فیلم‌ها قرار دارد، به زودی شمس و مولانا «تمساح خونی» را هم پشت سر بگذارند و یک رکورد جذاب و تازه ثبت کنند. این در حالی است که «تمساح خونی» در هفته نهم اکران خود قرار دارد و «مست عشق» در آستانه هفته دوم نمایش است که به چنین فروشی دست یافته؛ با این حساب باید منتظر رکوردشکنی‌های غافلگیرانه‌ای باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.