سفیر اندونزی در روسیه گفت که کشورش قرارداد خرید جنگنده‌های «سو-۳۵» از روسیه را فسخ نکرده و صرفا آن را تا زمانی که وضعیت «مساعدتر» شود به حالت تعلیق درآورده است.

سفیر اندونزی: قرارداد خرید جنگنده‌ از روسیه تا «زمان مساعد» تعلیق شده است

به گزارش قدس آنلاین، خوزه تاوارس سفیر اندونزی در روسیه گفته است: اندونزی به هیچ عنوان قرارداد خرید جنگنده‌های «سو-۳۵» از روسیه را فسخ نکرده و منتظر است تا شرایط برای بازگشت به اجرای آن «مساعدتر» شود.

وی افزود: البته که روسیه و اندونزی در مقطعی این معاهده را امضا کردند. اندونزی به هیچ عنوان آن را فسخ نکرده است، اما برای جلوگیری از برخی ناراحتی‌های احتمالی آن را به حالت تعلیق درآورده است.

این سفیر افزود که اندونزی زمانی به این قرارداد باز می‌گردد که وضعیت «مساعدتر» شود.

بر اساس برآوردهای وی، حدود ۳۰ درصد از تسلیحات مورد استفاده نیروهای مسلح اندونزی ساخت روسیه است.

تارنمای خبری سی‌ان‌ان اندونزی اواخر دسامبر ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) گزارش داد که دولت اندونزی به دلیل کمبود بودجه از برنامه خود برای خرید ۱۱ جنگنده چندمنظوره «سو-۳۵» ساخت روسیه منصرف شده است.

خبر امضای قرارداد ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری مسکو با جاکارتا برای تحویل ۱۱ جنگنده «سو-۳۵» اوایل سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) منتشر شد. ژوئیه ۲۰۱۹ (۱۳۹۷)، محمد وحید سوپریادی سفیر سابق اندونزی در روسیه گفت که تعلیق عملیاتی شدن این قرارداد به دلیل پیچیدگی برنامه تجاری آن است که سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها نیز در آن دخیل هستند.

مارس ۲۰۲۰ (۱۳۹۸)، بلومبرگ گزارش داد که مقامات اندونزی تصمیم گرفته‌اند از اجرای قرارداد «سو-۳۵» با روسیه را به دلیل کمبود بودجه ناشی از همه‌گیری کرونا، و همچنین تهدیدات آمریکا علیه اندونزی برای تحریم این کشور در صورت اجرای این قرارداد، صرف نظر کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.