نخستین مسجد و مرکز اسلامی منطقه موزس لیک در گرند کانتی واشنگتن در ساختمانی که پیش از این یک کلیسا بود آغاز به کار کرد. معرفی واقعیات اسلام یکی از مهمترین اهداف مؤسسان این مرکز توصیف شده است.

مسجد جدید واشنگتن؛ مکانی برای معرفی چهره واقعی اسلام

به نقل از کلمبیا باسین هرالد، عبدالنصیر المالک، یکی از نمازگزاران این مسجد گفت: پیش از این در مرکز واشنگتن تنها سه مسجد وجود داشت که ظرفیت کافی برای نمازگزاران را نداشتند.

گیل آدایرس که مالک این ساختمان است گفت: این ساختمان در اصل یک کلیسا بود که در حدود سال ۱۹۵۰ در مکان فعلی افتتاح شد و مدتی متعلق به کلیسای تجدید سازمان‌یافته قدیسان آخرالزمان بود که اکنون به عنوان جامعه مسیح شناخته می‌شود و برای چند سال به‌عنوان سالن تئاتر استفاده می‌شد.
 ادایرس آن را در حدود سال ۲۰۱۷ خریداری کرد. در ابتدا او می‌خواست این ساختمان را به یک فروشگاه عتیقه‌فروشی تبدیل کند، اما مقررات شهری این کار را دشوار می‌کرد، بنابراین وی این مکان را به عنوان محل برگزاری مراسم عروسی اجاره می‌داد.
وی می‌گوید: یک روز، یک مشاور املاک با من تماس گرفت و گفت که یک گروه اسلامی می‌خواهد این ساختمان را اجاره بلندمدت کند.
المالک می‌گوید آنها یک اتاق عبادت در محل کار خود دارند که می‌توانند نمازهای یومیه خود را پنج بار در روز بخوانند، اما می‌خواستند فضای بزرگتری برای نماز جمعه داشته باشند. وی تصریح کرد: نمازهای یومیه را می‌توان به صورت گروهی یا انفرادی خواند، اما نماز جمعه باید همراه با قرائت خطبه در مسجد انجام شود. او گفت که تعداد شرکت‌کنندگان در نماز جمعه از ۱۰ تا ۵۰ نفر بسته به برنامه کاری متفاوت است.
ادایرس می‌گوید که این ساختمان برای تبدیل شدن به مسجد نیاز به بازسازی داشت. او سقف و کف‌ این مکان را دوباره بازسازی کرد و مجسمه‌های مریم باکره و دو مجسمه شیر را از این مکان برداشت.
المالک گفت: او امیدوار است که مسلمانان بیشتری در موزس لیک به این مسجد بیایند و در جامعه مشارکت بیشتری داشته باشند که این امر می‌تواند به مردم کمک کند تا تصویری درست‌تر از اسلام را نسبت به آنچه رسانه‌ها نشان می‌دهند ببینند. او گفت: برنامه ما این است که رویدادهایی برای کمک به جامعه، کمک به افراد دیگر، کمک به محله و معرفی اسلام برگزار کنیم.
منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.