رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با راه اندازی یک سامانه، ارتباط بین بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های مرجع را اصلاح کردیم.

سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای مقابله با فساد و شفاف‌سازی چه کرده است؟

علی سلاجقه ، درباره فعالیت سازمان حفاظت از محیط‌زیست برای مقابله با فساد و شفاف‌سازی، اظهار کرد: ما ورود خیلی جدی در این زمینه داشته‌ایم به عنوان مثال بیمارستان‌های کشور بخصوص بیمارستان‌های زیر نظر وزارت بهداشت با آزمایشگاه‌های مرجع و معتمد، ارتباط مناسبی نداشتند که با همکاری وزیر بهداشت و سازمان محیط زیست، سامانه‌ای طراحی کردیم و الان هیچ ارتباطی بین آزمایشگاه و بیمارستان وجود ندارد و به صورت تصادفی، آزمایشگاه‌ها انتخاب می شود.  ما میزان آلایندگی بیمارستان‌ها را پایش می‌کنیم.

وی افزود: در گذشته مشاهده می کردید که در تهران ۵۰ بیمارستان با یک آزمایشگاه در طرف قرارداد هستند و این خوب نبود، چون ممکن بود رئیس بیمارستان به آزمایشگاه بگوید که میزان آلایندگی را کم یا زیاد کند، ولی این سامانه خیلی کمک کرد تا این مساله اصلاح شود. همین نمونه را در مورد پتروپالایشگاه‌ها و  وزارت نفت هم اجرا می‌کنیم. سامانه‌پذیر کردن سیستم یعنی شفافیت کل فرایند و دخالت نکردن انسان.

سلاجقه در خصوص گشت ارشاد مدیران نیز بیان کرد: گشت ارشاد مدیران را از روز نخست راه‌اندازی کردیم. البته از همان روز ابتدایی سعی کردیم مدیران را با شاخاص‌های مناسب مدیریتی، علمی و تخصصی انتخاب کنیم. گشت ارشاد مدیران در سازمان محیط زیست هم همین الان فعال است و ما مدیران خود را جدا از ارزیابی های معمول در کشور ، مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. معاونت‌ها و مدیران ارزیابی می شوند. خودم هم معاونان را ارزیابی می‌کنم و در این مدت افرادی بوده‌اند که جابجا شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.