۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 985313

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور همچنین افزایش دما در نیمه غربی ایران تا یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) و در نیمه شرقی تا روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) خبر داد.

رگبار باران در نقاط مختلف کشور ادامه دارد

صادق ضیاییان در تشریح پیش‌بینی ۵ روزه وضعیت جوی کشور گفت: امروز (۲۱ اردیبهشت) در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران همچنین ارتفاعات البرز در قزوین، البرز، تهران، و سمنان رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: شنبه (۲۲ اردیبهشت) در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می‌دهد. یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) گستره بارش شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز را در برمی‌گیرد.  

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۲۴ و ۲۵ اردیبهشت) بارش‌ در این مناطق تشدید می‌شود همچنین گستره بارش دوشنبه مناطقی از مرکز دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل شرقی دریای خزر و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب را نیز فرا می‌گیرد.  

به گفته وی دمای هوا تا یکشنبه در نیمه غربی و از شنبه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور به‌طور نسبی افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: وزش باد شدید امروز و فردا پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور است که موجب خیزش گرد و خاک در برخی از این مناطق به‌ویژه منطقه زابل می‌شود.  علاوه بر این سرعت وزش باد دوشنبه در نیمه غربی و سه شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش خواهد یافت. خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان تا ظهر شنبه مواج خواهد بود.  

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده افزود: آسمان تهران فردا (۲۲ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر همراه با وزش باد و در شب صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) کمی ابری، به‌تدریج همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.