با آنکه آلمان با وجود همه انتقادات جهانی، از ابتدای جنگ غزه حمایت کامل خود را در حوزه سیاسی و نظامی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده، اما جنایات اشغالگران تا جایی بالا گرفته که ژرمن‌ها را نیز مجبور به موضع‌گیری در این باره کرده است.

توحشی که صدای نوادگان هیتلر را هم درآورد/ آلمان: حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان‌های بشردوستانه، مایه شرمساری است

به گزارش قدس آنلاین، در این مسیر، روز گذشته وزارت خارجه آلمان ضمن صدور بیانیه‌ای، حملات هدفمند شهرک‌نشینان اسرائیلی به کاروان کمک‌های بشردوستانه به غزه را مایه شرمساری خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد. در بیانیه یاد شده آمده است: «جلوگیری از ارسال غذا و دیگر اقلام بشردوستانه به غزه مبارزه با حماس نیست و هیچ کمکی به آزادی گروگان‌ها نمی‌کند بلکه سبب تشدید تنش‌ها نیز خواهد شد». برلین در ادامه، تلاش برای محروم کردن مردم غزه از آب و غذا توسط شهرک‌نشینان اسرائیلی را خودخواهانه خوانده است.

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس نیز روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: حملات افراط گرایان به کاروان‌های کمک‌رسانی در مسیر غزه وحشتناک است. وی با بیان اینکه «مردم غزه در خطر قحطی هستند و به آذوقه نیاز مبرمی دارند» افزود: «اسرائیل باید مهاجمان را بازخواست کند و اقدامات بیشتری برای اجازه دادن به کمک صورت دهد». وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «من نگرانی‌های خود را با اسرائیل مطرح خواهم کرد».

کشتار هدفمند
موضع‌گیری اخیر برلین در حالی است که شهرک‌نشینان اسرائیلی در هفته‌های گذشته بارها به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه حمله کرده و مانع انتقال مایحتاج ضروری مردم غزه شده‌اند. وزارت امور خارجه اردن چهارشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای حمله شهرک‌نشینان تندرو به دو کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه را اعلام کرد. این دو کاروان حامل غذا، آرد و برخی کمک‌های بشردوستانه دیگر بودند و یکی از آن‌ها عازم گذرگاه «کرم ابوسالم» و دیگری نیز برای نخستین بار عازم گذرگاه «ایریز» بود تا از طریق این گذرگاه‌ها وارد نوار غزه شوند. دوشنبه نیز صهیونیست‌ها بسته‌های موادغذایی و کیسه‌های غلات کاروان‌های کمک‌رسانی به نوار غزه را پاره و در کنار جاده رها کردند. تصاویر این حمله به کاروان‌های بین‌المللی کمک به فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی به شکل گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پخش و با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

رژیم صهیونیستی در هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است. این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مسئله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به اسرائیل هشدار داده‌اند چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون افزون بر ۳۵هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرنگار: جاوید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.