قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: طرح "هر خانواده روستایی حامی ایتام و محستین در روستای فوشنجان نیشابور  اجرا شد.

طرح "هر خانواده روستایی حامی ایتام و محسنین در شهرستان نیشابور اجرا شد/ حمایت ۲۰۰ هزار خیر از فرزندان کمیته امداد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید مصطفی ازغندی در همایش طرح "هر خانواده روستایی حامی ایتام و محسنین" در روستای فوشنجان نیشابور با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد افزایش مشارکت نیکوکاران در حمایت از ایتام و محسنین است، اظهار کرد: در این راستا طرح "هر خانواده روستایی حامی ایتام و محستین" در روستای فوشنجان نیشابور برگزار شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: بیش از دو سال است که خیرین استان در سطح کشور پیشتاز هستند و صرفا در سال گذشته حدود  ۲۰۰ هزار حامی طرح اکرام مبلغ ۲۷۵ میلیارد تومان  به حساب بیش از ۴۹ هزار فرزند یتیم و محسنین  در استان به صورت مستقیم واریز کرده اند.

وی افزود: اکنون سرانه دریافتی هر یتیم بیش از ۷۸۰ هزار تومان و محسنین ۳۳۰ هزار تومان می باشد که با مشارکت خیرین و نیکوکاران این رقم تا مبلغ یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

موسوی گفت: سن حامیان کمیته امداد در دو سال قبل حدود ۵۱ سال بوده و امروز این عدد به ۳۹ سال کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد مشارکت خیرین جوان به نوجوان در کمک به نیازمندان افزایش یافته است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵ هزار دانش آموز حامی فرزندان یتیم و محسنین هستند.

وی گفت: خانواده حامیان و نیکوکاران در راستای توانمند سازی ایتام و محسنین در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، درمان، مسکن و ... است پیش قدم هستند.

موسوی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد در راستای جذب حامیان ایتام و محسنین، بیان کرد: همه مناطق، مساجد، روستاها، مدارس و ادارات و ... حامی فرزندان ایتام و محسنین شوند که این‌ اتفاق توسط روستائیان عزیز فوشنجان نیشابور رقم زده شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: نیازمند حمایت‌های نیکوکاران به عنوان پشتوانه این نهاد در خدمت به نیازمندان در راستای توانمندسازی خانواده‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.