حجت الاسلام نوروزپور از آمادگی امامزادگان و بقاع متبرکه برای اسکان و خدمت رسانی برای کسانی که از دیگر شهرها برای تشیع شهدای خدمت می‌آیند، خبر داد و گفت: موکب‌های خدمت رسانی نیز در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می‌شود.

آمادگی امامزادگان و بقاع متبرکه برای اسکان و خدمت رسانی به شرکت کنندگان در تشییع شهدای خدمت

حجت الاسلام «محمد نوروز پور»، ضمن تسلیت شهادت رییس جمهور شهید و یارانشان از آمادگی بقاع متبرکه و امامزادگان برای اسکان هموطنانی که از دیگر شهرها برای حضور در مراسم تشیع شهدای خدمت می آیند، خبر داد و گفت: شهید جمهوربیش از ۲۰  سال از نزدیک با سازمان اوقاف و امامزادگان و بقاع متبرکه مرتبط  و رییس هیأت امنای آستان امامزاده صالح(ع) تجریش بود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: زمانی که  رییس جمهور شهید، رییس قوه قضائیه و یا تولیت آستان قدس رضوی را عهده دار بود، به دلیل علاقه و ارادت ایشان به امامزاده صالح(ع) زمان جلسه هیأت امنا به گونه ای طراحی می شد که ایشان در تهران برای جلسه می آمد، تا بتوانند در جلسات امنای امامزاده صالح(ع) حضور یابند و حتی زمانی که رییس جمهور شد هم به رییس سازمان اوقاف و امور خیریه می فرمود، به دلیل محدویت وقت بنده، جلسه امنای امامزاده صالح(ع) را در زمان استراحت بنده( بعد از نماز صبح) برگزار کنید تا در جلسات حضور پیدا کنم و در وقتی که برای رسیدگی به امورات مردم است بتوانم به کارم برسم.

ارادت شهید جمهور به آل الله

وی گفت: رییس جمهور شهید مقید به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه بود و دیدارهای مردمی ایشان نیز در مساجد و امامزادگان صورت می گرفت، به طوری که دیدار مردمی اخیرایشان در مناطق ۱۷ و ۱۸ در آستان امامزاده حسن(ع) تهران برگزار شد، که این نشان از عشق و ارادت وی به آل الله بود.

 حجت الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه شهید آیت الله رییسی خود را خادم مردم می دانست، تصریح کرد: ایشان پس از برگشت از سفرآفریقا که نیمه شب به تهران رسیده بود، ساعت هفت صبح برای دیدار با مردم درامامزاده حسن(ع) حضور یافت.

اهتمام شهید آل هاشم به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

وی در مورد شهید آیت الله آل هاشم هم گفت: ایشان هم مانند رییس جمهور شهید در پیشبرد و احیای موقوفات و عمران و آبادی بقاع متبرکه و تعالی فرهنگ قرآنی اهتمام داشت و همواره پای کار بود، زمانی که رییس عقیدتی سیاسی ارتش بود، عضو هیأت امنای امامزاده عینعلی و زینعلی(ع) هم بود و برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تلاش بسیاری انجام می داد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز کرد: از زمانی که اعلام شد که بالگرد رییس جمهور دچار سانحه شده است، مردم در بقاع متبرکه و امامزادگان مشغول دعا شدند، به طوری که در دو هزار بقع متبرکه مراسم دعا برای سلامتی ایشان برگزار شد و وقتی که خبر شهادت شهدای خدمت آمد، نیز جلسات ختم قرآن کریم و قرائت قرآن در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور انجام شد و جشنواره تلاوت تقلیدی هم لغو و مراسم ترحیم و یادبود این شهدا برگزار گردید.

 یادبود شهدای خدمت در امامزادگان و بقاع متبرکه 

وی از ادامه مراسم یادبود شهدای خدمت در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اعلام  ۵ روز عزای عمومی در کشور به همین جهت در بقاع متبرکه و امامزادگان برنامه های عزاداری ادامه دارد.

 وی ابراز کرد: باتوجه به اینکه امروز مراسم تشیع شهدای خدمت در تبریز برگزار شد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان شرقی از شب گذشته برای کسانی که از استانهای همجوار برای مراسم تشیع آمده بودند، خدمات رسانی و اسکان فراهم کردند و امامزادگان و بقاع متبرکه تهران هم با هماهنگی با ادارات بقاع متبرکه، آمادگی اسکان و خدمت رسانی برای کسانی که از شهرهای همجوار برای مراسم تشیع خواهند آمد، را خواهند داشت.

برپایی موکب های عزا

حجت الاسلام نوروزپور تصریح کرد: موکب های عزا نیز در مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان در مسیر مراسم از میدان انقلاب تا میدان آزادی برپا می شود، ضمن اینکه امشب در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص اتوبوس هایی نیز تدارک دیده شده تا مردمی که تمایل دارند، در مراسم وداع با پیکر شهدای جمهور در مصلی امام خمینی(ره) حضور یابند، را به این مکان منتقل کنند. فردا هم برای حضورمردم برای مراسم اقامه نماز و تشیع شهدای خدمت در  دانشگاه تهران از امامزادگان و بقاع متبرکه وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است.

تبیین دستاوردهای دولت

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شهید رییسی خودشان را خادم الرضا(ع) می دانستند و ما هم وظیفه خودمان می دانیم که در امامزادگان و بقاع متبرکه مراسم یادبود با حضور عالمان دینی و شخصیت های برجسته برگزار و دستاوردهای دولت را در قالب جهاد تبیین بیان نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.