هانی محمود، خبرنگار الجزیره گزارش می‌کند: اسرائیل با ادامه این حملات باعث شده است مردم فلسطینی خانه به دوش شوند و هر روز در مکانی متفاوت زندگی کنند.

تحلیل الجزیره از حمله وحشیانه به رفح / اسرائیل از دستور سازمان ملل برای توقف حمله وحشیانه به رفح سرپیچی کرد

تانک‌های اسرائیلی به مرکز رفح که برای مردم فسلطینی یک پناهگاه شمرده می‌شد، نفوذ کرده‌اند و با وجود محکوم کردن‌ اسرائیل از طرف مردم سراسر جهان، همچنان این جنایات ادامه دارد.

اسرائیل به حملات وحشیانه خود در رفح ادامه داده و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را جهت پایان جنایت و کشتار در این شهر را نادیده گرفته است.

چند ساعت پس از نفوذ تانک‌های اسرائیلی به شهر رفح، حملات هوایی جدیدی در بامداد چهارشنبه گزارش شد که اثرات هولناکی از خود باقی گذاشت؛ مردم در چادرهای اسکانشان میان آتش پودر و کودکان قطعه قطعه شده اطراف سرپناه‌های خاکستر شده، پراکنده شدند.

طبق آمار بیشتر شهدای این حمله کودکان، زنان و افراد سالخورده‌ای بودند که نمی‌توانستند از چادرها خارج شوند و همراه آن‌ها سوخته‌اند.

این اتفاق در روز چهارشنبه واکنش بسیاری از افراد مشهور جهان را برانگیخت و بسیاری از مردم سراسر جهان را به حمایت بیشتر و مصرانه‌تر فراخواند.

عبدالخطیب یکی از ساکنان رفح است و شرایط موجود مردم را پس از حمله این چنین توصیف می‌کند: مردم نمی‌توانند از درون خانه‌هایشان تکان بخورند چون اگر موقعیت خود را تغییر دهند، پهپادهای اسرائیلی آن‌ها را مورد اصابت قرار می‌دهند.

با اینکه اسرائیل ادعا کرده است که پیش‌ از حمله، تمام جوانب را سنجیده و یکی از مقرهای نظامی رفح را هدف قرار داده است اما هیچ آمار و اطلاعاتی در راستای تایید این موضوع وجود ندارد و واضح است که این حرف، یک بهانه و توجیه ساده‌لوحانه بیش نیست.

به گزارش یک خبرگزاری فلسطینی، حملات هوایی اسرائیل نقاط مختلفی را از جمله محدوده اردوگاه بدر و میدان زوروب در غرب رفح را مورد حمله قرار داده و خدمات مخابراتی را در این مکان‌ها را مختل کرده است. ارتش اسرائیل در حال پیشروی بیشتر در شهر رفح هستند و به نظر می‌رسد سعی دارد با جمع کردن مردم در یک منطقه به عنوان مکان امن، مجددا آن‌ها را مورد حمله قرار دهد.

هانی محمود، خبرنگار الجزیره گزارش می‌کند: اسرائیل با ادامه این حملات باعث شده است مردم فلسطینی خانه به دوش شوند و هر روز در مکانی متفاوت زندگی کنند. قبل از این‌ حملات، ارتش اسرائیل با حمله به شمال و مرکز غزه، پناهگاه مردم را آوار کرده بود و آن‌ها را مجبور به استقرار در رفح سوق داد.

درباره جمعیتی که از رفح کوچ کردند، تا کنون، آمار یک میلیون نفر گزارش شده است. افرادی که برای در امان ماندن از بمباران‌ها در منطقه المواسی پناه گرفته بودند، مجددا در حال جابجایی و جستجوی یک مکان امن هستند اما هیچ جای امنی دیگر وجود ندارد و بمباران، منطقه‌ای را سالم نگذاشته است. طبق گزارشات، تمام بیمارستان‌های صحرایی رفح به جز یک مرکز، نابود شده‌اند.

شعار جهانی؛ کشتار را متوقف کنید!

حمله جدیدی در آخر هفته که منجر به شهادت حداقل ۴۵ نفر شد، مردم جهان را خشمگین کرد و واکنش‌ آن‌ها را به این اتفاق برانگیخت. روز سه‌شنبه و در پی این اتفاق، یک جلسه اضطراری در شورای امنیت سازمان ملل صورت گرفت که در آن، کشور آفریقای شمالی، پیش نویس قطعنامه‌ای را در جهت آتش‌بس فوری در رفح ارائه داد. در این پیش‌نویس حکم هفته گذشته دادگاه بین‌المللی دادگستری را یادآوری کرد که دستور داده بود اسرائیل باید سریعا حملات خود را به رفح متوقف کند.

منبع: Aljazeera/ CNN-NEWS۱۸

ترجمه: تکتم شریفی نژاد خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.