۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 991601

در سال ۱۴۰۳ شاهد نوآوری و تحول خاصی در نمای ساختمان‌ها هستیم و مهندسان از متریال‌هایی باکیفیت و در عین حال پایدارتر استفاده می‌کنند تا بنا از نظر بصری چشمگیرتر باشد.

نمای ساختمان شیشه ای زیبا در سال ۱۴۰۳

نمای شیشه‌ای یکی از محبوب‌ترین نماها در بین سایر متریال به حساب می‌آید که ضایعات کمتری داشته و در مدل‌های متنوعی اجرا می‌شود. امروزه نمای شیشه ای ساختمان مسکونی، ویلایی و آپارتمانی متناسب با نوع طراحی به‌خصوص در سبک‌های مدرن به چشم می‌خورد.

این نما مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد و در برخی موارد نیز با انواع متریال مختلف مانند آجر و سنگ ترکیب می‌شود تا نمای بیرونی منحصربه‌فرد را به خانه‌های شما هدیه دهد. جالب است بدانید که استفاده از متریال شیشه‌ای در نمای ساختمان باعث بهره‌مندی بیشتر اعضای خانه از نور طبیعی شده و در نتیجه روحیه افراد نسبت به اشخاصی که در خانه‌هایی با نور کم زندگی می‌کند بهتر خواهد بود؛ در همین راستا اگر قصد استفاده از نمای شیشه‌ای را دارید، توصیه می‌شود در ادامه با ما همراه شوید تا با اطلاعاتی کامل اقدام به اجرای این متریال جذاب کنید.

بررسی نمای شیشه‌ای

در سال‌های اخیر نمای شیشه‌ای مورد توجه طراحان و معماران ساختمان قرار گرفته است تا بتوانند نور لازم را از این طریق تأمین کنند؛ همچنین جذابیت منحصربه‌فردی در ظاهر ساختمان به وجود آورند. لازم به ذکر است که شیشه‌های به کار رفته در نما دارای ابعاد و انواع مختلفی هستند و هرکدام قابلیت خاص و عملکردی منحصربه‌فرد دارند.

برای اینکه بتوانید از این نمای مدرن و زیبا استفاده کنید لازم است با مشخصات و ویژگی‌های آن آشنا شده و در نتیجه نمایی ویژه را به ساختمان خود هدیه دهید.

انواع نمای شیشه‌ای

رایج‌ترین نمای شیشه‌ای که در اکثر نمای ساختمان‌ها به چشم می‌خورد، شامل نمای کرتین وال و اسپایدر است که در زیر به معرفی هر کدام پرداخته‌ایم:

۱) نما شیشه‌ای کرتین وال (Curtain Wall)

یکی از پرطرفدارترین نماهای شیشه‌ای که در اکثر پروژه‌ها اجرا می‌شود، نمای کرتین وال بوده که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. این نما دارای سازه‌ای جدا از ساختمان است که وزن شیشه‌ها بر روی این سازه بوده و به همین علت بار اضافه‌ای به بنا وارد نمی‌شود. از مزیت‌های این نما می‌توان به سبک بودن، مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل خارجی، قیمت اقتصادی و سرعت اجرای بالا اشاره کرد.

۲) نمای شیشه‌ای اسپایدر (Spider)

نمای اسپایدر از دیگر نماهای شیشه‌ای بوده که از حدود ۳۰ سال پیش در اروپا رواج دارد و به دلیل پیوستگی شیشه‌ها در ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت این نما اتصالات و فلزات کمتری به کار می‌رود. همچنین، شیشه‌ها را به وسیله یراق‌آلات مخصوص در جهت‌های مختلف نگه می‌دارند تا بار اضافی مهار شود.

مزایای نمای شیشه‌ای

نمای شیشه‌ای یکی از زیباترین نماهای به کار رفته در ساختمان‌های مدرن به حساب می‌آید که مزایای بسیار متعددی را ارائه می‌دهد؛ از این‌ رو به گزینه محبوبی در بین سازندگان ساختمان و مهندسان تبدیل شده است. همچنین از مواردی که می‌تواند شما را ترغیب به استفاده از این نما کند زیبایی بصری و منحصربه‌فرد آن است، در ادامه برخی از مزایای این نما را آورده‌ایم:

  • نورگیر بودن

نور خورشید می‌تواند حس زندگی را به ساکنین منتقل کند و از آنجایی ‌که اکثر افراد در آپارتمان سکونت دارند و بیشتر روز را در محیط‌های اداری و یا خانه هستند ترجیح می‌دهند که خانه‌ای نورگیر داشته باشند. خوشبختانه نما شیشه‌ای با عبور ۸۰ درصد نور آفتاب می‌تواند حجم بسیار زیادی نور را وارد خانه کند و انرژی مثبتی را برای اعضای خانواده به ارمغان آورد.

  • کاهش آلودگی صورتی

شیشه‌های دوجداره به کار رفته در نما شیشه‌ای عایق صدا بوده و آلودگی صوتی را به صورت کامل کاهش می‌دهند تا در طول روز بتوانید دور از صدای ترافیک، ماشین و... به انجام کارهای خود مشغول شوید.

  • سبک بودن

متریال شیشه در مقابل سنگ، آجر، بتن و... وزن بسیار کمتری دارد و در نتیجه وزن سازه کاهش می‌یابد.

  • دارای مقاومت بالا در برابر انواع شرایط آب و هوایی

برخی از مصالح به کار رفته در اجرای نما ساختمان مانند سیمان و فلز در برابر رطوبت و ترک خوردگی مقاوم نیستند و دچار ترک شده و در نتیجه نمای ساختمان زیبایی بصری خود را از دست می‌دهد. در صورتی ‌که شیشه در برابر تمام شرایط آب‌وهوایی مقاوم بوده و دچار فرسودگی، نم‌زدگی و کهنگی نمی‌شود؛ بدین صورت ساختمان شما سالیان سال زیبایی ظاهری خود را حفظ خواهد کرد.

  • سرعت بالا در نصب و اجرا

شیشه‌ها در مقایسه با سایر مصالح سرعت بسیار زیادی در نصب و اجرا دارد؛ به همین دلیل در زمانی کوتاه ساختمان شما آماده استفاده خواهد بود.

  • کاهش مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین مزایایی که نمای ساختمان شیشه‌ای به همراه دارد کاهش مصرف انرژی است؛ چرا که شیشه‌ باعث می‌شود نور زیادی وارد محیط شده و فضای روشنی داشته باشید و بدین صورت از روشن کردن چراغ‌های اضافی پرهیز کنید.

  • تمیز کردن آسان

شیشه‌ها دارای سطحی صاف هستند و این موضوع باعث شده است که تمیز کردن و شستشوی آن به سادگی انجام شود.

نمای ساختمان شیشه ای زیبا در سال 1403

جهت اجرای نمای شیشه‌ای با کیفیت عالی و قیمت اقتصادی به کجا مراجعه کنیم؟

برای اینکه بتوانید نما ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن زیبا کنید، لازم است سراغ شرکت متخصص بروید؛ خوشبختانه شرکت نما دیزاین با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای در زمینه مشاوره، تهیه و اجرای انواع نماهای ساختمانی و شیشه‌ای گزینه‌ای ایده‌آل برای شما به حساب می‌آید. این مجموعه بی‌نظیر بیش از ۱۰ سال سابقه در اجرای انواع نماهای ساختمانی داشته و از این‌ رو شما می‌توانید با خیالی آسوده ساختمان خود را به دست متخصصان و افراد ماهر بسپارید.

در نما دیزاین انواع نماهای خشک شامل نمای کرتین وال، اسپایدر، نمای کامپوزیت، سرامیکی و... به شکلی کاملاً تخصصی قابل اجرا ‌است.در این شرکت انواع مهندسان معماری در خدمات طراحی، تیم مشاوره، فروش متریال و مواد باکیفیت و در نهایت معماران حرفه‌ای در زمینه اجرایی در حال فعالیت بوده و توانسته‌اند رضایت کارفرمایان را در پروژه‌های مختلف به دست آوردند. حال شما نیز می‌توانید با اطمینان خاطر نما ساختمان شیشه‌ای زیبایی را به واسطه تیم حرفه‌ای نما دیزاین اجرا کرده و از محیط زیبا و مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.

برچسب ها : نمای شیشه‌ای اسپایدر,نمای کامپوزیت,نمای سرامیک,نما کرتین وال,نمای شیشه‌ای ساختمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.