انتخابات

در حالی قرار بود طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری نوسازی شود که معاون وزیر راه گفت: تاکنون ۱۰۲ هزار واحد بهره‌برداری شده است.

عقب‌ماندگی نوسازی بافت فرسوده از برنامه‌های توسعه‌ای

به گزارش قدس آنلاین،  محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران آذرماه سال ۱۴۰۰ با اشاره به الزام قانونی برای احیا سالانه ۱۰ درصد بافت فرسوده، گفته بود: برنامه منسجمی برای توسعه و تحول اجتماع محور۲۰۲۰ محله تنظیم شده است.

وی با بیان این‌که حکمرانی نوسازی شهری بدون نگاه توامان به فرهنگ‌سازی، همراه‌سازی و اعتمادسازی بین ساکنان محلات هدف محقق نخواهد شد، افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، باید سالانه  ۲۷۰ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور بازآفرینی شود.

وی افزود: ۲۰ درصد ‌از محدوده‌های شهری را بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی اشغال کرده و به طور متوسط ۳۰ درصد جمعیت شهری در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.طبق ماده ۵۹ قانون برنامه ششم باید سالانه حداقل ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری مرمت و احیا شود و این امر با ارائه بسته‌های تشویقی و تسهیلات مناسب محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در راستای نهضت ملی مسکن باید تولید را به محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری راهبری و هدایت کنیم، گفت: تلاش بر این است ظرف دو سال آینده، تولید ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری را با همکاری همکاران سخت‌کوش شرکت به سرانجام برسانیم.

این در حالی است که آئینی امروز ۱۶ خردادماه اظهار کرد:‌ فرآیند نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری ۲۸۵ هزار واحد رسیده است.از تعداد واحدهایی که فرآیند نوسازی را در بافت فرسوده شهری آغاز کرده‌اند بیش از ۱۰۲ هزار واحد تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.