انتخابات

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در فصل بیست و سوم در حالی به پایان رسید که پرسپولیس به قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

تازه‌ترین اتفاق در پرونده فساد یک تیم /  مس می‌رود، پیکان برمی‌گردد

به گزارش قدس آنلاین، همچنین صنعت نفت آبادان و پیکان تهران با قرار گرفتن در رتبه‌های ۱۵ و ۱۶ به لیگ دسته اول سقوط کردند تا کار خود را در لیگ آزادگان ادامه دهند.

با این حال مهم‌ترین اتفاق مربوط به بازشدن دوباره پرونده فساد در فوتبال است که مربوط به فعالیت‌های باشگاه مس رفسنجان در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ است که با ورود مراجع قضایی همراه بود تا مهدی تاج رئیس فدراسیون نیز چاره‌ای جز کنار گذاشتن خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران و همچنین سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ نداشته باشد. پس از بررسی پرونده مربوط به پرداخت رشوه از سوی باشگاه مس رفسنجان به برخی مدیران فوتبال، حالا خبر رسیده یکی از متهمان پرونده بازداشت شده است.

در این رابطه شنبه هفته جاری پنج متهم پرونده به دادگاه احضار شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند. یک مقام آگاه با تأیید این خبر به ایسنا اعلام کرد خداداد افشاریان در رابطه با این پرونده روانه زندان شده است.

همین موضوع سبب ورود جدی کمیته‌های انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال شده است تا آن‌ها پیگیر ماجرا شوند تا جایی که احتمال کنار گذاشتن مس رفسنجان از لیگ برتر و حکم به سقوط این تیم به لیگ دسته دوم مطرح شود.

پرونده‌ای که با دستور مهدی تاج قید فوریت خورده است تا قبل از شروع رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر مورد بررسی و تعیین حکم انضباطی قرار بگیرد.

در صورتی‌که باشگاه مس رفسنجان به لیگ‌های رده پایین‌تر با حکم کمیته انضباطی سقوط کند ابهام بزرگی در آیین‌نامه رقابت‌های سازمان لیگ وجود دارد. ظاهراً در چنین مواردی هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره نحوه انتخاب تیم جایگزین به جای تیمی که حکم انضباطی گرفته است، تصمیم گیری می‌کند.

موضوعی که احتمال بازگشت یکی از دو تیم سقوط کرده در جدول لیگ برتر فصل بیست و سوم یعنی پیکان تهران و صنعت نفت آبادان را مطرح می‌کند که طبق پیگیری‌ها، احتمال می‌رود تیم رده پانزدهم یعنی پیکان در لیگ برتر باقی مانده و مس همراه با صنعت نفت آبادان به رقابت‌های لیگ در سطوح پایین‌تر سقوط کنند.

با این حال هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال قصد دارد در نشست پیش‌روی خود این موضوع را در دستور کار قرار داده و هرگونه احتمالی را مورد بررسی قرار دهد تا با قوت گرفتن حکم کمیته انضباطی مبنی بر سقوط مس رفسنجان به دلیل فساد مالی، تیم جایگزین را انتخاب کنند.

از قرار معلوم یکی از سرمربیان لیگ برتری هم ارتباط مستقیم با این موضوع پیدا کرده است که طی آن قرار است مورد توبیخ انضباطی از سوی فدراسیون فوتبال قرار بگیرد. او که در چند سال گذشته یکی از مربیان فعال در حوزه فوتبال باشگاهی کشور بوده است در دو جلسه اخیر کمیته اخلاق نیز حضور داشته است که مرتبط با این پرونده بوده است.

طبق اطلاعات بدست آمده محرومیت سرمربی لیگ برتری طبق دستور کمیته اخلاق یکی از گزینه‌های محتمل برای این سرمربی است تا او به طور قطع حق حضور در هیچ یک از باشگاه‌های فوتبالی را در فصل پیش رو نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 1
    اگر چنین اتفاقی برای مس بیفتد بنظر اهالی فوتبال و منطق اجتماعی آمدن پیکان بدون هوادار اهمیت داره یا بازگشت صنعت نفت با اونهمه هوادار پرشور .
  • علی ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    فجر شهید سپاسی شیراز بلید بیاید لیگ برتر حقشم هست هیچ کس پنالتی الکی بازی رفت با چادر ملو اردکان را فراموش نمی کند تیم غیرت با تماشاگر پر شور فجر سپاسی شیراز