پلیس آمریکا چهارشنبه شماری از دانشجویان حامی فلسطین را که وارد ساختمان دفتر ریاست دانشگاه استنفورد شده بودند، بازداشت کرد.

شماری از دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه استنفورد آمریکا بازداشت شدند

به گزارش قدس آنلاین، حدود ۱۰ تن از دانشجویان در آخرین روز ترم تابستانی وارد ساختمان شدند و حدود ۵۰ دانشجوی دیگر در حالی که دستان یکدیگر را گرفته بودند، شعار می‌دادند: فلسطین آزاد خواهد شد.

گروه «آزادی‌سازی استنفورد» در پستی اینستاگرامی گفت که «تعدادی از دانشجویان مستقل» دفتر «ریچارد سالر» رئیس دانشگاه استنفورد را تسخیر کرده و خواستار قطع همکاری با شرکت‌هایی شدند که با جنگ اسرائیل در غزه مرتبط هستند.

دانشگاه استنفورد در بیانیه‌ای با اعلام اینکه ۱۳ دانشجوی وارد شده به ساختمان محل استقرار دفتر رئیس دانشگاه بازداشت شده‌اند، مدعی شد: خسارات زیادی به قسمت‌های داخلی و خارجی ساختمان وارد شده است.

در ماه‌های اخیر جنبش دانشجویی گسترده‌ای در آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین به راه افتاده و پلیس تعداد زیادی از آنها را بازداشت کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این جنگ تاکنون بیش از ۳۶ هزار شهید و بیش از ۸۱ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.