انتخابات

بازی همستر کامبت در تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد فقط با ضربه‌زدن روی نمایشگر دستگاه خود، سکه‌ی مجازی کسب کنند در حالی که تضمینی برای تبدیل این سکه ها به پول واقعی وجود ندارد سبب شده تا همگان بدون هیچ دانشی پای به دنیای پر ریسک رمز ارزها بگذارند.

تضمینی برای تبدیل توکن های همستر به پول وجود ندارد/پنیر مفت فقط در تله موش

به گزارش خبرنگار قدس، با اینکه برخی معقدند که پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود و  زنگ خطرهایی را به دوستداران پر شمار این بازی سکه اندوزی گوشزد می‌کند و با وجود اینکه اینکه ابهام‌های زیادی پیرامون بازی همستر  و این نوع ارمز ارزها وجود دارد ازجمله اینکه منشأ استخراج آن‌ها روشن نیست و غالباً اعتبارشان از سوی دولت‌ها پذیرفته نشده و همچنین منشأ سوءاستفاده‌های زیادی می‌شوند و معامله، سرمایه‌گذاری و درآمد حاصل از آن‌ها همچنان محل سؤال است، ولی ایرانی‌ها همچنان در حال سبقت گرفتن از هم برای بازی در این مینی‌آپ و ضریب دادن به یک بیزینس خاکستری در دنیا هستند.

بر پایه آمار ضریب پیوستن ایرانی‌ها به بازار رمزارز بالاتر از میانگین جهانی است. با تبدیل شدن سکه‌های نات‌کوین به پول فقط در چند ماه اخیر، یک‌میلیون کاربر جدید به یک صرافی ایرانی رمزارز اضافه شده است. ولی بازهم معلوم نیست این سکه‌های مجازی که با ضربه زدن روی تصویر یک همستر یا وارد کردن کدهای مورس و ساختن کمبوهای روزانه تعدادشان بالا می‌رود، قرار است بالاخره در صرافی‌ها لیست شود یا نه. 

بازی همستر کامبت به‌تازگی میان تمام قشرهای جامعه و فعالان بازارهای مالی  رایج شده و حتی افرادی که هیچ آشنایی با بازار کریپتوکارنسی و ارزهای دیجیتال ندارند را درگیر خود کرده که در نوع خود قابل توجه است. در نگاه نخست جذابیتی که این بازی برای علاقه‌مندانش ایجاد کرده ناشی از این است که احتمال دارد بتوانند از این بازی کسب درآمد داشته باشند. اما وقتی به تجارت مدل‌هایی که در صنعت بازی وجود دارد نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم عموماً در این صنعت خلق ارزش به نحوی انجام می‌شود که بتواند برای دسته‌های مختلف از ذی‌نفعانش پولساز باشد. ما باید بازی همستر را با این نگاه تحلیل کنیم که اگر با کلیک کردن می‌توانیم به پول برسیم، چه کسانی می‌توانند از این کلیک کردن ما به پول بیشتری برسند؟ آیا این کلیک کردن ما نفع مالی برای سازندگان بازی هم ایجاد می‌کند؟ 

توجه کنید، بازی همستر کامبت یک بازی کاملاً رایگان است که  فرد با کلیک کردن روی یک لوگو خاص می‌تواند تعدادی سکه بدست آورد و این تعداد سکه نامحدود است و هرچه بیشتر کلیک کند می‌تواند سکه بیشتری بدست بیاورد و از محل معرفی این بازی به دیگران از طریق لینک دعوتی که برایش ساخته می‌شود می‌تواند باز تعداد سکه‌های بیشتری را به صورت مضاعف بدست آورد.قاعدتاً با این توضیح جنبه سرگرمی این بازی منتفی است.

می توان گفت که در اولین و سطحی‌ترین نگاه، جذب و بازگشت شمار زیادی از افراد به پیام‌رسان تلگرام، هم موجب محبوبیت و استفاده مجدد، و هم مطرح‌شدن این پیام‌رسان در سطح جهانی می‌شود. مورد مشابه بعدی، افزایش انفجاری بازدید روزانه از سرورهای تلگرام و میزان صرف زمان در برنامه است که باعث افزایش رتبه سرورها در رده‌بندی سایت‌ها می‌گردد.

از طرف دیگر، تبلیغات و کسب درآمد در پس کانال‌هایی با چندین میلیون بازدیدکننده در خود تلگرام و پلتفرم‌های دیگری مثل یوتیوب، موجب جذب سرمایه‌های کلان در ابتدای پروژه می‌شود. همچنین در مرحله اعطای سکه‌های رمزارز چه در صورت صعود و چه نزول قیمت اولیه، معاملاتی پر سود نصیب صاحبان این برنامه می‌شود.

نکته دیگری که باید توجه داشته باشیم؛ در گذشته نزدیک یک بازی نسبتاً مشابه‌ای تحت عنوان نات کوین داشتیم که آن هم با کلیک کردن می‌توانست به افراد سکه بدهد. پس از اینکه مدتی گذشت این سکه‌ها واقعاً تبدیل به پول شد؟ و اینکه این خلق ارزش پایدار باشد خودش یک سؤال دیگری است که طی زمان مشخص می‌شود و اینکه آیا بازی‌های دیگری هم که مشابه آن بازی می‌آیند آیا قرار است همان میزان سودآوری داشته باشند یا خیر؟

این مطلبی است که از الان نمی‌شود درباره آن اظهارنظر کرد چون ابهام‌های زیادی درباره بازی‌ها در حوزه کریپتوکارنسی وجود دارد و این ابهام‌ها هنوز هم برقرار است و در یک فضای شفاف پیش نمی‌رود و در این راستا بایستی اخبار در خصوص این بازی ازجمله لیست شدن توکن‌های حاصل از این بازی در صرافی‌های معتبر را حتماً دنبال کرد.

در حالت خوشبینانه اگر این بازی به واریز سکه‌های رمزارز ختم شود، اما این امر هزارتویی پر پیچ‌وخم است که ابتدا تا انتهای آن دردسرها و چالش‌هایی دارد. از ثبت‌نام و ساخت کیف پول مجازی گرفته تا و خریدوفروش و در نهایت انتقال به یک حساب بانکی داخلی.

علاوه بر این، خود بازار رمزارز نیز به‌عنوان پرنوسان‌ترین بازارهای مالی شناخته می‌شود. رشد یا سقوط ناگهانی چند ده‌درصدی قیمت طی تنها چند دقیقه یکی از اتفاقات رایج و البته پیش‌بینی‌نشدنی این بازار است که معامله در این بازار را از طرفی بسیار وسوسه‌برانگیز، و از طرفی بسیار خطرناک و پر ریسک می‌کند.

پس به نظر می رسد تصور کسب درآمد قابل توجه از این محل دارای اشکال است، چرا که بر اساس تجربه‌های گذشته و طبق گفته کارشناسان این حوزه  این برنامه‌ها در گام اول دانه پاشی کرده و افراد را به خود جذب می‌کنند و بعد از مدتی آن پاداش حذف شده و مردم می‌مانند و اعتیاد به چنین فضایی، سرخوردگی، افسردگی، ناامیدی و وقتی که به بطالت رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.