فرمانده انتظامی بردسکن از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با شگرد جابجایی کارت بانکی در فروشگاه مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از یکی از شهروندان بردسکنی کلاهبرداری کرده بود.

پایان کار متهم به کلاهبرداری ۲۳۰ میلیون ریالی در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، محمود مختاری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام اینکه مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال بدون اطلاع وی از کارت بانکی‌اش برداشت شده است، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی متوجه این موضوع شدند که کارت بانکی شاکی، در آخرین خرید خود در یکی از واحدهای صنفی جابجا شده و کارت دیگری در اختیارش قرار گرفته و تا لحظه برداشت وجه متوجه این موضوع نشده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق به شناسایی یک متهم زن در این زمینه شدند و با هماهنگی مقام قضایی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

مختاری تصریح کرد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به بزه انتصابی اعتراف و عنوان کرد که هنگام مراجعه شاکی به واحد صنفی و پس از خرید، موجودی کارت وی را بررسی و با اطلاع از موجودی آن کارت بانکی را به دور از چشم مشتری با یک کارت دیگر که از سایر مشتریان در مغازه جا مانده بود جابجا و در فرصتی مناسب اقدام به انتقال وجه به کارت ثالث کرده و پس از آن در قالب خریدهای متعدد از وجوه سرقتی استفاده نامشروع کرده است.

فرمانده انتظامی بردسکن از شهروندان خواست برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها، هنگام خرید، رمز کارت خود را شخصاً وارد دستگاه فروشگاه مربوطه کنند و علاوه بر آن نیز سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مطلع شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا بخش گزارشات مردمی و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با همکاران در میان بگذارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.