۸ تیر

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره ساخت آب راه از دریای خزر به خلیج فارس ارائه داد.

 طرح ساخت آبراه از دریای خزر به خلیج فارس یک پیشنهاد است

مجتبی ذوالجودی در پاسخ به این پرسش که  طرح اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان که از آن به عنوان ایرانرود و یا طرح آبراه شمال و جنوب یاد می‌شود و اینکه طرح چه مزایا و معایبی دارد، گفت: ساخت آب راه برای خزر و خلیج فارس و عمان در حد یک پیشنهاد است و یک پروژه بسیار سختی است که هم مزایا و هم معایب دارد.

 طرح ساخت آبراه از دریای خزر به خلیج فارس یک پیشنهاد است

وی با اشاره به اینکه ما قبل از انجام هر طرحی آن را ارزیابی می‌کنیم، افزود: در عملی کردن این پروژه دو نکته وجود دارد یکی بحث امکان‌سنجی است چون اختلاف شیب وجود دارد و بحث دوم، موضوعات محیط زیستی و شوری و شیرینی آب است ولی به طور کلی در هر کاری اگر اراده ملی وجود داشته باشد قابل انجام است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: به طور کلی در این پروژه باید آب راهه‌ای باشد که بتواند نقل و انتقال از سمت دریای خزر و کشورهای اطراف آن را انجام دهد و خیلی باید درباره این موضوع فکر شود البته شاید راه‌های جایگزین با هزینه‌های کمتری وجود داشته باشد که در مقطع فعلی آن‌ها را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امجد ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
    0 0
    آیا این طرح می تواند یکی از راههای نجات کشور از کمبود آب با استفاده از آب شیرین کن هایی باشد که در نزدیکی هر شهری که در کنار این رود قرار می گیرد باشد؟؟