زوج های تازه ازدواج کرده مشهدی به مناسبت روز ازدواج دورهم جمع شده و آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

توکل و معنویت، از مهمترین راه های حل مشکلات زندگی است

در این مراسم که به میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی و به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها ) و روز ازدواج و خانواده در سالن موسسه تربیت بدنی برگزار شد،  300 زوج های جوان آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

دکتر سعید عزیزی از مشاوران خانواده در این مراسم گفت: یکی از علت های اصلی ایجاد اختلاف میان زوج های جوان، تعارض های برون خانوادگی است.

وی با اشاره به لزوم استقلال زوجین جوان در داشتن مکان برای زندگی گفت: اینکه در ابتدای زندگی یک زوج با خانواده عروس یا داماد در یک مکان زندگی کنند اقدام درستی نیست، زیرا خانواده ها به دلیل دلسوزی زیاد، ممکن است دخالت هایی داشته باشند که با حس استقلال عروس یا داماد در تضاد است.

مشاور خانواده تاکید کرد: این سخن یک تبصره نیز دارد و اگر هرکدام از والدین به هر دلیل به حضور ما نیاز داشته باشند، وظیفه انسانی و شرعی است که در کنار آنان بوده و مراقبت های لازم را انجام دهیم.

عزیزی با اشاره به زمان مناسب برای دوران عقد گفت: اگر طول مدت عقد یا همان نامزدی از 6 ماه بیشتر شود، دخالت ها و نظرات دیگران در مورد زندگی زوج های جوان افزایش می‌یابد و همین مسئله موجب ایجاد سوء تفاهم و یا کدورت در زندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی زوج های جوان در طول زندگی مشترک، روش دوران مجردی را ادامه می‌دهند و به دلیل وابستگی به پدر و مادر یا برخی ازبستگان، کوچکترین اتفاقات زندگی را به دیگران منتقل می‌کنند که این اقدام، موجب ناراحتی طرف مقابل و مشکلات متعدد در زندگی خواهد شد.

این مشاور خانواده در ادامه سخنان خود به موضوع تفاوت های زندگی بین خانواده های مختلف پرداخت و گفت: وقتی سطح زندگی خود را با اطرافیان و یا دوستانمان مقایسه کنیم، عدم رضایت از شرایط زندگی ایجاد می‌شود و به همین دلیل هیچ گاه نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم.

عزیزی تاکید کرد: متاسفانه فضای مجازی، به خصوص اینستاگرام باعث شده بسیاری از سطح زندگی خود ناراضی باشند، زیرا وقتی در طول روز، مدام زندگی آن چنانی بلاگرها را می‌بینند، توقع دارند سطح زندگی خودشان نیز آن گونه باشد، در صورتی که تصویر ارایه شده توسط بلاگرها تنها برای جذب مخاطب و کسب درآمد بوده و بسیاری از آنها واقعی نیست.

وی  طعنه و تحقیر را از دیگر آفت های زندگی برشمرد و گفت: این اقدام ناپسند موجب سردی در روابط زوج های جوان می‌شود که باید از آن پرهیز شود.

مشاور خانواده درپایان سخنان خود توکل و معنویت را یکی از مهمترین راه های حل مشکلات در زندگی دانست و گفت: ارتباط با ائمه اطهار (علیهم السلام )، به خصوص حضرت رضا (علیه السلام ) و مدد خواستن از آنها برای رفع مشکلات، می تواند نتیجه بسیار خوبی در زندگی داشته باشد.

در ادامه این مراسم، خطبه عقد یک زوج جوان خوانده شد و از 8 زوج نیز که دارای مهریه 5 سکه ای بودند، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، این مراسم هم در قالب طرح «زندگی به سبک رضوی» که به منظور حمایت از زوج های جوان و با هدف صیانت و اعتلای روز افزون کارکرد خانواده در طول سال انجام می شود، برگزار شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.