انتخابات

تیم ملی فوتبال ایران امشب در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی فوتبال ازبکستان خواهد بود.

هشدار قلعه‌نویی به بازیکنان تیم ملی/ بازی با ازبک‌ها تشریفاتی نیست

به گزارش قدس آنلاین، آخرین تقابل دو تیم در ازبکستان به تساوی ۲-۲ رسید و تیم ملی لحظات سختی را مقابل این حریف سپری کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند ازبک‌ها اکنون آماده‌ترین تیم‌ فوتبال در قاره کهن محسوب می‌شوند و رویارویی با این تیم برای فوتبال ایران ساده نخواهد بود. بازی سه‌شنبه شب به نوعی تثبیت صدرنشینی دراین گروه هم به شماره می‌رود و برنده این بازی قطعاً به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد خواهد شد.

اما آنچه پراهمیت تر است اینکه برتری هریک از این دو تیم مقابل رقیب دررنکینگ کلی اهمیت بسیاری خواهد داشت؛ موضوعی که امیرقلعه‌نویی نیز در قامت سرمربی تیم ملی به آن واقف است و به این موضوع مهم اشاره کرده که اگر تیم ملی نتواند ازبک‌ها را در تهران شکست دهد، در رده بندی جهانی با مشکل مواجه خواهد شد. قلعه‌نویی درحالی که شاید برخی فکر می‌کنند این بازی به نوعی برای فوتبال ایران تشریفاتی است، روبه بازیکنان خود کرده و گفته:« تیم ملی بازی تشریفاتی ندارد و این بازی هم برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است.

باید بهترین نتیجه ممکن را مقابل ازبک‌ها بدست آوریم تا به عنوان تیم اول صعود کنیم. این بازی با وجود اینکه ما از گروه صعود کردیم برای ما بی اهمیت نیست و من از همه بازیکنان و اعضای کادرفنی می‌خواهم ماجرا را خیلی جدی بگیرند و اجازه ندهند موقعیت فوتبال ایران در قاره آسیا با یک نتیجه نامطلوب به مخاطره بیفتد. الان همه تیم‌ها در آسیا رشد کرده‌اند و به دنبال صعود به جام جهانی هستند و ما دیگر حریف کوچکی در آسیا نداریم و باید با همه قوا مقابل رقبا بازی کنیم».

این صحبت‌ها درحالی از سوی سرمربی تیم ملی به بازیکنان گفته شده که حتی برخی از مسئولان در فدراسیون فوتبال بازی با ازبک‌ها را به نوعی تشریفاتی می‌نامیدند اما از نگاه قلعه‌نویی بازی تشریفاتی وجود ندارد که این دیدگاه کاملاً درست است و تیم ملی باید بهترین نتیجه ممکن را در بازی با ازبکستان بدست آورد و اجازه ندهد نتیجه‌ای رقم بخورد که برای آینده فوتبال ایران رهاورد نامطلوبی به همراه داشته باشد.

امیر قلعه‌نویی دوره دوم سرمربیگری‌اش در تیم ملی را با تساوی برابر روسیه آغاز کرد اما سپس تیم ملی با هدایت او موفق شد برابر تیم‌های ملی کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان، بلغارستان، آنگولا، اردن، قطر و هنگ‌کنگ ۹ برد پیاپی بدست آورد اما با وجود آنکه در فینال تورنمنت کافا شاگردان قلعه‌نویی برابر ازبکستان در تاشکند به پیروزی رسیده بودند، این‌بار دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی، ترمز تیم ملی در تاشکند کشیده شد و ملی‌پوشان برابر ازبکستان به تساوی ۲-۲ رضایت دادند تا شمار بردهای پیاپی تیم ملی با هدایت قلعه‌نویی دو رقمی نشود!

*به یاد هفت برد پیاپی

باید اشاره داشت تیم ملی ایران نزدیک به یک‌دهه است برابر ازبکستان شکست نخورده و بعد از باخت مقابل این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در آبان‌ماه ۱۳۹۱، ملی‌پوشان هفت برد پیاپی بدست آوردند و سپس در دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به نتیجه تساوی رضایت دادند که کسب هفت برد پیاپی دستاورد مهمی برای فوتبال ملی ایران برابر ازبکستان محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.