رئیس اداره کفشداران حرم مطهر رضوی گفت: 135 نفر از خبره‌های صنعت چاپ و نشر مشهد مقدس در کشیک‌های ۸گانه در بخش صحافی حرم مطهر رضوی فعالیت می‌کنند.

بازسازی سالانه ۱۲۰۰ کتاب نورانی در صحافی حرم مطهر رضوی

جواد حلاجی استاد، رئیس اداره کفشداران حرم مطهر رضوی اظهار کرد: در طول 365 روز سال، صحافان حرم مطهر متشکل از 135 نفر از خبره‌ترین‌های صنعت چاپ و نشر مشهد مقدس در کشیک‌های هشتگانه بی‌وقفه به مرمت، ترمیم و جلدسازی کتاب‌ها مشغول هستند که با ظرافت و دقت، برگ‌های کهنه و فرسوده را جانی دوباره می‌بخشند و جلدهای نفیس و نو برایشان نصب می‌کنند.
 

جلدسازی برای یک هزار و 200 کتاب نورانی کهنه در یک سال
وی تصریح کرد: در هر ماه به مدت 8 روز، کار جلدسازی این کتب آسمانی توسط خادم انجام می‌شود که در طول سال، 96 روز به این امر مهم اختصاص پیدا می‌کند و در این مدت، 800 تا یک هزار و 200 جلد کتاب، جدید صحافی و جلدسازی می‌شود.

رئیس اداره کفشداران حرم مطهر رضوی در توضیح کار صحافی اضافه کرد: در سال حدود 105 هزار جلد کتاب نو در اختیار زائران حضرت رضا (ع) قرار می‌گیرد که 70 درصد از این کتاب‌ها؛ منتخب ادعیه و زیارات، 15 درصد قرآن کریم و 15 درصد مفاتیح الجنان هستند.

حلاجی افزود: علاوه بر صحافی کتاب، خادمان این بخش، وظیفه‌ای دیگر نیز بر عهده دارند و آن بسته‌بندی نبات متبرک، نمک و خرما برای زائران است.

 
آماده‌سازی و توزیع سالانه بیش از 4 میلیون بسته نبات و نمک متبرک برای زائران
وی در خصوص آماده سازی متبرکات گفت: به صورت ماهانه 80 تا 100 هزار بسته نبات، 40 تا 45 هزار بسته نمک و در دو ماه رجب و رمضان2 تا 3 میلیون بسته خرما برای پذیرایی از زائران ویژه سفره‌های افطاری آماده سازی می‌شود.

گفتنی است؛ صحافی حرم مطهر رضوی یکی از بخش‌های ذیل اداره کفشداران این آستان نورانی به شمار می‌رود که در آن، صحافان و خادمان با عشق و ارادتی وصف‌ناپذیر به امام رضا (ع) و خدمت به زائران، روزهای خود را سپری می‌کنند و دستان پرمهرشان، واسطه‌ای برای رساندن کلام الهی و تعالیم نورانی ائمه اطهار به زائران و مشتاقان حضرت ثامن‌الحجج (ع) است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.