انتخابات

دهیار روستای نوری گفت: آیین سنتی پخت شیربرنج با حضور بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی روستا و مهمانان مراسم در «مزار کورساعت» این روستا برگزار شد.

آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای نوری تربت حیدریه برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین‌زاده افزود: در مجموع برای طبخ شیر برنج امسال بیش از ۷۰۰ کیلوگرم شیر و ۷۰ کیلوگرم برنج توسط اهالی روستا اهدا شد و در پایان اهالی از خداوند، فرج امام زمان (عج)، نزولات آسمانی بیشتر و افزایش برکات در زندگانی را طلب کردند.
وی ادامه داد: این آیین سنتی همه ساله در روستا به مناسبت شکرگزاری نعمات خداوند متعال انجام می‌شود، اما امسال این امر به خاطر افزایش نزولات آسمانی هم بوده است.
حسین‌زاده اذعان کرد: پخت شیر برنج با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال در فصل برداشت شیر در خرداد ماه انجام می‌شود و طی آن در قالب نذری دادن، دامداران و اهالی روستا بعد از اذان صبح تمام دام‌های سبک روستا را جمع‌آوری می‌کنند و شیر دام‌ها توسط بانوان روستا گرفته و در ظرف بزرگی تجمیع می‌شود.
وی افزود: قبل از برگزاری این آیین، لوازم پخت شیر برنج توسط اهالی روستا در قالب نذورات، به افراد دست اندرکار تحویل داده و شیر برنج پخته شده بعد از برپایی نماز ظهر و عصر، میان مردم روستا و مهمانان سایر شهرها و روستاهای مجاور در مزار کورساعت توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.