عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم گفت: در مورد گازهای همراه خیلی مشکلات داشتیم روند جمع آوری این گازها در جنوب کشور با مشکل همره بود که در این زمینه دولت اقدامات خوبی انجام داد. جمع‌آوری ۱۰ برابر گازهای همراه در کنار افزایش بهره‌وری در تولید گاز موجب افزایش صادرات گاز شد.

جمع‌آوری ۱۰ برابر گازهای همراه در کنار ارتقاء بهره‌وری موجب افزایش صادرات گاز شد

رمضانعلی سنگدوئینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم شورای اسلامی و نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار در مورد دیپلماسی دولت سیزدهم، گفت: در بحث دیپلماسی انرژی دولت شهید رئیسی اقدامات خوبی انجام داد . یک بخش دیپلماسی انرژی این است که باعث می شود  اقتصاد و تجارت و اشتغال کشور متحول شود که دولت با اقدامات خوب توانست دراین زمنیه ارزآوری داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم شورای اسلامی اظهار کرد:  دولت توانست اختلافات ما  با کشورهای همسایه در حوزه انرژی را رفع و حل کند.در سفرشهید رئیسی به پاکستان اختلافاتی که در بحث خط لوله گاز وجودداشت حل شد وقرار شد صادراتش به پاکستان انجام شود. کشورهای ونزوئلا و کوبا از لحاظ استخراج نفت و پالایشگاهی ظرفیت های خالی داشتند که ما توانستیم با بازسازی و نوسازی این پالایشگاهها از این  ظرفیتها استفاده کنند.

سنگدوینی بیان کرد: در مورد گازهای همراه خیلی مشکلات داشتیم روند جمع آوری این گازها در جنوب کشور با مشکل همره بود که در این زمینه دولت  اقدامات خوبی انجام داد . جمع‌آوری ۱۰ برابر گازهای همراه در دولت سیزدهم در کنار افزایش بهره‌وری در تولید گاز موجب افزایش صادرات گاز طبیعی کشور نیز شد.

سنگدوئینی عضو کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم شورای اسلامی با اشاره به گزارش اوجی در اواخر مجلس یازدهم، گفت:  گزارشات آقای اوجی در مورد درآمد نفت و فرآورده های نفتی مثل گاز و پتروشیمی خوب بود که باید در دولت بعد ادامه یابد و  بخشی از آن برای توسعه و زیرساخت بیاید.

سنگدوئینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بهینه سازی مصرف سوخت، گفت: مسیر افزایش بهره‌وری در دولت سیزدهم به خوبی پیموده شده است و باید این مسیر مهم و راهبردی تداوم یابد تا به حداقل هدررفت انرژی برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.