دبیر ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی به تشریح برنامه‌های این اداره‌کل در دهه ولایت و امامت پرداخت.

ویژه برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه ولایت

به گزارش قدس خراسان، سیدحسین ترجمان در خصوص ویژه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه‌ای که در اختیار نهادها قرار گرفته برنامه‌های مختلفی برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه‌ها در روز عید قربان در راستای تقویت بنیادهای اعتقادی فرد و اجتماع برگزار می‌شود. همچنین با توجه به مناسبت عید قربان سعی شده است از برنامه‌هایی جهت تعمیق مفاهیمی چون توحید و ارتباط خدا با بنده که برای این مناسبت مذهبی تدارک دیده شده، استفاده شود.

ترجمان ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی از جمله گرامیداشت عید غدیر طبق روایاتی که وارد شده است، نقش ولایت در نزول برکات مادی و معنوی وهدایت و سعادت دنیوی و اخروی جامعه که امروزه مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته می‌شود در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اجرایی شاد و مناسبتی برای این ایام تدارک دیده شده است مانند برگزاری کاروان و جُنگ‌های شادی یا همایش‌های تبیین توحیدی ویژه روحانیون و مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان که در نظر داریم در این ایام برگزار شود.

وی تصریح کرد: یکی از مناسبت‌های حائز اهمیت ایام دهه امامت و ولایت مناسبت «مباهله» بوده که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ۲۵ذی الحجه نزول سوره انسان است و آیه هل آتی در شان اهل بیت(ع) است که برنامه‌های متنوعی برای این روز تدارک دیده شده است. گفتمان‌های مذهبی در امکان مختلف و همچنین جشن‌های مخصوص تدارک دیده شده و ملاقات با سادات در روزعید غدیر از برنامه‌های این ایام است.

دبیر ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی با اشاره به اطعام عید غدیر اظهار کرد: یکی‌ دیگر از برنامه‌هایی که از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ‌سازی آن انجام شده‌ اطعام روز عید غدیر است، که در دستور کار قرار گرفته تا سفره‌های اطعام در این عید برپا شود و دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند از جمله مناسبت‌های عید غدیر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.