انتخابات

مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی توانسته زمینه خدمت افتخاری را برای محبان انیس‌النفوس(ع)، به ویژه کادر درمان فراهم کند تا جایی که افزون‌بر ۹۰۰ خادمیار مشهدی و استانی در طول سال به خصوص ایام مناسبتی در بخش‌های مختلف این مؤسسه به بیماران زائر و مجاور، خدمت می‌کنند.

خدمت ۹۰۰ خادمیار سلامت در مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی / چگونه «خادمیار سلامت» شویم؟

وقتی به دارالشفای امام(ع) قدم بگذارید، خادمیارانی با جلیقه‌های آبی‌رنگ بر تن، آماده راهنمایی و خدمت به شما هستند؛ خادمیارانی که عشق خدمت به بیماران زائر بارگاه نورانی غریب‌الغربا(ع) در تار و پود وجودشان تنیده است. 

در این میان، جمعی از پزشکان و کادر درمان نیز به عنوان خادمیار سلامت، روپوش سفید پوشیده و همچون سایر خادمیاران رضوی این مرکز درمانی آماده‌اند تا با خدمت خود، مرهمی بر درد و رنج بیماران گذاشته و دلهره دلدادگان امام رئوف(ع) را کمتر کنند.

 در ادامه با چگونگی و انواع خدمت افتخاری خادمیاران در بخش‌های زیرمجموعه مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی آشنا می‌شویم.

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی ،در باره خدمت افتخاری، می‌گوید:  در حال حاضر بیش از ۴۰۰ خادمیار مشهدی و ۵۰۰ خادمیار استانی به صورت افتخاری در ارائه خدمات با این مؤسسه همکاری دارند، خادمیاران خراسان رضوی از جمله مشهدی‌ها، شیفت کاری موظفی خود را در بخش‌های مورد نیاز مؤسسه ، به ویژه مرکز مجهز فوریت‌های پزشکی صحن امام حسن مجتبی(ع)، انجام می‌دهند.

دکتر مهدی سلطانی‌فر اضافه می‌کند: خادمیاران استانی نیز از طریق پنل کاربری ایجاد شده برای آن‌ها می‌توانند خدمت در دارالشفای امام(ع) را انتخاب کنند، این مؤسسه براساس ثبت‌نام نیروها و تاریخ و مدت حضورشان در مشهد، برای آنها محل خدمت و زمان کشیک را، تعیین می‌کند.

از وی در خصوص مراحل پیوستن به جمع خادمیاران این مؤسسه می‌پرسم که پاسخ می‌دهد: داوطلبان ساکن خراسان رضوی برای خدمت افتخاری به بیماران زائر و مجاور حرم مطهر حضرت رضا(ع) می‌توانند در ساعات اداری به بخش خادمین سلامت مؤسسه در طبقه منهای یک ساختمان دارالشفای امام(ع) واقع در جوار بست شیخ طوسی حرم مطهر، مراجعه کنند.

دکتر مهدی سلطانی‌فر اضافه می‌کند: این بخش امکان معرفی پزشکان و سایر کادر درمان استان را به مرکز امور خادمین حرم مطهر رضوی برعهده دارد تا این نیروها بتوانند در بخش‌های زیرمجموعه این مؤسسه خدمت کنند.

وی تصریح می‌کند: بخش خادمین سلامت مؤسسه، نام‌نویسی اولیه از داوطلبان خدمت را انجام می‌دهد و سپس کادر درمان می‌تواند با اصل مدارک مورد نیاز به مرکز امور خادمین حرم مطهر رضوی مراجعه کند تا پس از انجام مراحل نهایی نام‌نویسی، گزینش و... جذب شوند.
به گفته مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، داوطلبان سایر استان‌ها نیز باید از طریق کانون‌های خادمیاری رضوی استان خود برای نام‌نویسی و انجام سایر مراحل عضویت، اقدام کنند. 
 

انواع خدمت

دکتر سلطانی‌فر درباره انواع خدمت در مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی نیز می‌گوید: نوع خدمت کادر درمان با توجه به تحصیلات و تجربه آن‌ها در این مؤسسه متفاوت است؛ به طور مثال، خادمیاران سلامت می‌توانند در بخش‌های پزشکان عمومی و متخصص، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی و... دارالشفای امام(ع) تا پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی حرم مطهر رضوی خدمت کنند.

مدیرعامل مؤسسه ادامه می‌دهد: در این میان، با توجه به لزوم تکریم هر چه بیشتر زائران و مجاوران و تسهیل دسترسی مراجعان دارالشفای امام(ع) به خدمات این مرکز درمانی، به تازگی پُست خدمتی جدیدی ب اعنوان «راهنمای زائر» به انواع خدمت خادمیاران در این مؤسسه افزوده شده است.
 وی بیان می‌کند: خادمیارانی که این نوع خدمت در دارالشفای امام(ع) را انتخاب می‌کنند، نیازی به داشتن تحصیلات مرتبط با حوزه درمان ندارند، در واقع، این افراد به عشق خدمت به بیماران زائرِ صحن و سرای رضوی، دارالشفاء را برای ارائه خدمت افتخاری خود انتخاب می‌کنند.

دکتر سلطانی‌فر درباره وظایف راهنمای بیمار نیز می‌گوید: این وظایف شامل راهنمایی مراجعان دارالشفاء به بخش‌های مختلف، خدمت به عنوان منشی پزشکان، راهنمایی مراجعان برای دریافت نوبت از طریق دستگاه و... است.

به گفته مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، از این ظرفیتِ خادمیاران در واحد اورژانس دارالشفای امام(ع) استفاده شده است چنان‌که، خادمیارانی که دوره‌های کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند، برای کنترل فشار خون مراجعان در این واحد، حضور دارند. 

وی در پایان خاطرنشان می‌کند: این مؤسسه با بنیاد کرامت رضوی نیز همکاری دارد و در صورت معرفی بیماران کم‌برخوردار و محروم از سوی این بنیاد، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دارالشفای امام(ع) و پزشکان همکار خود به این گروه از بیماران خدمات پزشکی ارائه می‌کند؛ به خصوص که نیروهای افتخاری این مؤسسه علاقه خاصی به ارائه خدمات درمانی به اقشار محروم جامعه دارند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.