رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰۰ جلسه و هزار و ۱۰۰ مصوبه جهت حمایت از تولید انجام گرفته که در نتیجه آن، مشکل ۶۹۲ واحد تولیدی رفع شده است.

تدوین هزار و ۱۰۰ مصوبه جهت حمایت از تولید


به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین زرندی در اولین روز از هفته گرامیداشت قوه قضائیه پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس به ایراد سخنرانی و تشریح برخی خدمات صورت گرفته در مجموعه قضایی استان پرداخت.

وی  ضمن اشاره به برخی خدمات قضایی در حوزه‌های مختلف از جمله تشکیل شعب ویژه و تخصصی رسیدگی به موضوعاتی از جمله مسائل اقتصادی، جرایم خشن، حفظ امنیت عمومی، حقوق عامه، اقدامات دادگستری در حمایت از تولید، اشتغال و فعالان اقتصادی و صنعتی را بسیار مؤثر دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰۰ جلسه و هزار و ۱۰۰ مصوبه جهت حمایت از تولید انجام گرفته که در نتیجه آن، مشکل ۶۹۲ واحد تولیدی رفع شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بازدیدهای مستمر از بیش از دوهزار و ۶۰۰ مورد واحدهای تولیدی، تشکیل کمیسیون‌های حل اختلاف و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع در مرکز استان و ۱۶ شهرستان و تشکیل ۲۸ هیئت‌اندیشه ورز در حوزه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی از دیگر مواردی بود که در زمینه حمایت از تولیدصورت گرفته است.  

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به خدمات گسترده روزمره قضایی و تلاش فراوانی که جهت رسیدگی به پرونده‌ها صئرت می‌گیرد گفت:   به صورت روزانه بیش از ۱۲۰ پرونده در دادگاه خانواده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که البته با اقدامات خوب دادگستری، تعداد بالایی از این دعاوی منجر به صلح و سازش شده است.

وی  در زمینه توجه مجموعه قضایی استان به زندانیان و خانواده‌های آن‌ها خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سند تحول قضایی، برخی از محکومین واجد شرایط به خاطر اینکه بتوانند معیشت خانواده خود را تأمین کنند در راستای حمایت از خانواده و جامعه با پابند الکترونیک در کنار خانواده هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین زرندی افزود: از دیگر اقدامات مثبت نسبت به مددجویان می‌توان به ایجاد اشتغال و یادگیری حرفه‌های مختلف، برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی، مشاوره‌های فردی، پرداخت مساعدت‌ها، وام‌های اشتغال و درمان و دارو و پرداخت مستمری به خانواده‌های نیازمند با مشارکت‌های مردمی و کمک خیرین اشاره کرد که در همین راستا در سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر از محکومین جرایم غیر عمد آزاد شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین زرندی در پایان گفت: دادگستری خراسان رضوی با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی و همچنین توصیه‌های رئیس محترم قوه قضائیه، خدمت به مردم و رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌های قضایی را در دستور کار خود دارد و در زمینه کاهش اطاله دادرسی، اتقان آراء صادره قضایی و تکریم مراجعان تمام توان خود را به کار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.