انتخابات

خبرگزاری تاس بامداد امروز نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد که در شرایط کنونی جهان احتمال خطر درگیری مستقیم بین قدرت ‌های هسته ‌ای بسیار بالاست.

کدام کشورها بیشترین تعداد  تسلیحات هسته‌ای را دارند؟

به گزارش قدس آنلاین، انرژی اتمی یکی از مهمترین منابع تأمین انرژی در کشورهای پیشرفته به شمار می ‌آید، در حال حاضر این انرژی ۱۳ درصد از برق دنیا را تأمین می ‌کند و بیشتر از ۴۳۰ نیروگاه هسته‌ ای در ۳۱ کشور دنیا مشغول به کار هستند.

اما این انرژی روی دیگری هم دارد و بیشتر کشورها عمدتا سعی می کنند از آن برای ساخت سلاح ها و تجهیزات جنگی و نظامی استفاده کنند تا قدرتشان در مقابل کشورهای مختلف افزایش یابد.

بر این اساس بر اساس آمار worldpopulationreview، ایالات متحده با ۶۲۵۷، روسیه با ۵۵۵۰، چین با ۳۵۰، فرانسه با ۲۹۰، انگلستان با ۲۲۵، پاکستان با ۱۶۵، هند با ۱۵۶، رژیم اسرائیل با ۹۰ و کره‌ شمالی با ۵۰ سلاح هسته ‌ای، کشورهایی با بیشترین تسلیحات هسته ‌ای در سال ۲۰۲۴ هستند.

سلاح‌ های هسته ‌ای مقادیر زیادی نیروی انفجاری، گرما و تشعشع آزاد می ‌کنند و ترسناک ‌ترین ابزار جنگی روی زمین محسوب می‌ شوند که بیش از هر سلاح دیگری قادر به ایجاد مرگ، تخریب، جراحت و بیماری هستند.

این سلاح‌ ها تاکنون دو بار در جنگ استفاده شده است که شامل بمباران هیروشیما و ناکازاکی در سال ۱۹۴۵ توسط ایالات متحده می‌ شود که تخریب و تلفات عظیمی برجای گذاشت. پس از آن رقابت تسلیحاتی هسته ‌ای در سال ۱۹۸۶ با انباشته شدن بیش از ۴۰ هزار کلاهک هسته ‌ای توسط اتحاد جماهیر شوروی و ۲۳ هزار کلاهک توسط ایالات‌ متحده به اوج خود رسید.

در گزارشی که worldpopulationreview فروردین امسال منتشر کرده است، نشان می دهد روسیه در حال حاضر بیشترین تعداد تسلیحات هسته‌ ای را در اختیار دارد که ۱۴۵۸ مورد آن ‌ها به‌طور فعال مستقر و ۳۰۳۹ مورد غیرفعال اما برای فعال شدن در دسترس است. ۱۷۶۰ سلاح نیز فرسوده و در انتظار برچیدن است.

ایالات متحده با تسلیحات ۱۳۸۹ سلاح فعال، ۲۳۶۱ سلاح غیرفعال اما در دسترس و ۱۸۰۰ سلاح هسته‌ ای فرسوده در جایگاه بعدی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.