انتخابات

تل‌آویو بزرگ‌ترین دریافت‌کننده بودجه نظامی خارجی ایالات متحده است و بیشتر این کمک‌ها به شکل کمک‌های مالی مرتبط با تسلیحات می‌شوند.

آمریکا چه تعداد سلاح به رژیم صهیونیستی داده است؟

به گزارش قدس آنلاین، طبق تجزیه و تحلیل وب‌سایت آکسیوس از «پایگاه داده انتقال تسلیحات» وابسته به «موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» موسوم به «سیپری» (SIPRI)، ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۲ بیش از ۷۰ هزار نوع سلاح و تجهیزات نظامی شامل هواپیما، وسایل نقلیه زمینی، موشک و بمب، از طریق کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی داده است.

در این زمینه الیاس یوسف، کارشناس انتقال تسلیحات ایالات متحده در مرکز استیمسون سال گذشته به نشریه «تایم» گفت: «فکر می‌کنم بیان این فرض منطقی باشد که بگوییم سلاح‌های ایالات متحده در عملیات فعلی اسرائیل در غزه مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

از سوی دیگر اردیبهشت امسال رسانه های آمریکایی خبر دادند مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه‌ای را تصویب کرد تا جو بایدن رئیس جمهوری این کشور را برای ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهد.

در همین زمان وزارت خارجه آمریکا طرح کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را برای بررسی در اختیار کنگره قرار داد. این بسته تسلیحاتی شامل گلوله‌های تانک، خمپاره و خودروهای تاکتیکی زرهی بود.

این در حالی است که نماینده دموکراتی به نام کوری بوش اخیرا به روزنامه واشنگتن‌ پست گفت، «دولت بایدن باید در رابطه با انتقال تسلیحات به نقاط دیگر، همان شفافیت را در خصوص ارائه سلاح به اسرائیل داشته باشد که در مورد اوکراین و دیگر طرف‌ ها دارد.»

پنتاگون تاکید دارد، ایالات متحده محدودیت‌ هایی در مورد چگونگی استفاده نیروهای رژیم صهیونیستی از سلاح‌ های ارائه شده از طرف آمریکا نخواهد داشت، گرچه دولت بایدن از تل‌آویو خواسته تا تلفات غیرنظامیان را در جنگ تازه غزه محدود کند و وقفه‌های بشردوستانه را در این درگیری تأیید کرده است.

حالا بعد از حدود یک و ماه یک هفته خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از دیدار با مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که درباره دریافت سلاح از آمریکا پیشرفت داشتیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پیش از سفر به آمریکا گفت که در این سفر با مقامات آمریکایی درباره وارد شدن به مرحله سوم جنگ علیه نوار غزه و وضعیت جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت و گو خواهد کرد.

براساس تحقیقات وب‌ سایت آکسیوس، معمول‌ترین تسلیحات آمریکایی که طی این سال‌ ها به رژیم صهیونیستی ارائه شده، تسلیحات هدایت‌ شونده هوا به زمین موسوم به «مهمات اقدام مسیر مشترک» (JDAM) است. شرکت بوئینگ ماه گذشته از فروش ۲۰۲۱ که در ابتدا قرار بود طی چندین سال انجام شود، تحویل ۱۸۰۰ کیت تسلیحات هدایت شونده JDAM به رژیم صهیونیستی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار آکسیوس، رژیم صهیونیستی به برخی از پیشرفته‌ترین فناوری نظامی ایالات متحده دسترسی دارد و پشتیبانی ایالات متحده حدود ۱۵ درصد از بودجه دفاعی سالانه رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.