انتخابات

اواخر خرداد ماه بود که اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه روسیه را به مدت یک سال تمدید کرده است و اقدامات ضد روسی خود را همچنان ادامه داده است.

کاهش سطح روابط دیپلماتیک روسیه با کشورهای غربی/ ماجراجویی شدید سیاستمداران اروپایی به کجا ختم می شود؟

به گزارش قدس آنلاین، شاید به نظر برسد که مقامات رسمی روسیه تا کنون به تمدید تحریم های اتحادیه اروپا واکنش نشان نداده‌اند، اما پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌ های گسترده‌ ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ ها و بخش‌ های اقتصادی تأثیر گذاشت، ین در حالی است که سکو نیز همیشه بر شکست سیاست تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که این اقدامات به کل اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و روسیه از حقوق خود و حقوق شرکت‌ها و شهروندانش دفاع خواهد کرد.

ایالات متحده و متحدانش حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌ های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌ های مرتبط با اوکراین مسدود کرده‌ اند که بیشتر آنها در اتحادیه اروپا نگهداری می‌ شوند.

این در حالی است که سرگئی ریابکوف در مصاحبه‌ ای با تاس که طی روزهای اخیر منتشر شد، اظهار کرد: به نظر من، اگر غرب مسیر تقابل و تنش را انتخاب کند، چنین اقدامی (کاهش سطح روابط دیپلماتیک) کاملا ممکن است.

وی افزود که کاهش روابط دیپلماتیک «بخاطر افزایش حمایت (غرب) از اوکراین نیست» بلکه به مسدود کردن «دارایی‌های ما و سایر اقدامات در حوزه اقتصادی» نیز مربوط می‌شود.

ریابکوف تاکید کرد که روسیه هرگز اولین طرفی نبوده که سطح روابط خود را با آمریکا یا سایر کشورهای عضو ناتو کاهش داده است.

کاهش سطح روابط دیپلماتیک روسیه با کشورهای غربی/ ماجراجویی شدید سیاستمداران اروپایی به کجا ختم می شود؟کاهش سطح روابط دیپلماتیک روسیه با کشورهای غربی/ ماجراجویی شدید سیاستمداران اروپایی به کجا ختم می شود؟معاون وزیر خارجه روسیه افزود: در آمریکا یا سایر قدرتهای غربی شخصیت‌هایی هستند که مبادرت به اقدامات تحریک‌آمیز می‌کنند و فلسفه آنها آزمودن قدرت مسکو است. من این افراد را خلافکاران خیابانی هفت‌تیرکش می‌نامم.

ریابکوف پیشتر نیز به واشنگتن هشدار داده بود که در صورت مصادره دارایی‌های این کشور، مسکو ممکن است سطح روابط خود با ایالات متحده را کاهش دهد.

وی همچنین هشدار داده بود که ایالات متحده نباید با این توهم عمل کند که مسکو با دو دست به حفظ روابط دیپلماتیک خود با واشنگتن چسبیده است.

تعبیر رئیس جمهور روسیه به اقدامات ضد روسی اروپا؛ ماجراجویی شدید سیاستمداران غربی 

اوایل خرداد ماه امسال رئیس جمهور روسیه در جمع مسئولان وزارت خارجه این کشور گفت: تلاش کشورهای غربی برای تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه، کشوری که دارای زرادخانه هسته‌ ای عظیم است، نشان‌ دهنده «ماجراجویی شدید سیاستمداران غربی» است.

پوتین ادامه داد: گزارش‌ های منتشر شده درباره برنامه‌های ادعایی روسیه برای حمله به اروپا شایعات «مهمل و پوچ» ی هستند که برای توجیه رقابت تسلیحاتی جاری غرب با مسکو مطرح می‌شوند.

او گفت: «کمپین تبلیغاتی ضد روسیه که مقامات بلندپایه اروپایی در آن حاضرند، با شایعاتی همراه است که ادعا می‌شود روسیه برنامه حمله به اروپا را دارد. من بارها این را گفته‌ام و نیازی نیست چندین بار دیگر تکرار کنم. همه ما می‌دانیم که این اظهارات مهمل و پوچ و تنها توجیهی برای رقابت تسلیحاتی هستند.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت این روسیه نیست که اروپا را تهدید می‌کند، بلکه تهدید واقعی برای اروپا از سوی ایالات متحده می‌آید.

پوتین با بیان اینکه اگر اروپا رابطه خوبی با روسیه داشته باشد می‌تواند یکی از مراکز توسعه جهانی باقی بماند، گفت: «گاهی به نظر می‌رسد که سیاستمداران اروپایی و نمایندگان بوروکراسی اروپا بیشتر از اینکه نگران از دست دادن اعتماد مردم خود باشند، از نارضایتی آمریکا می‌ترسند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.