انتخابات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین ازپایان مبارزه علیه سن غلات از سمپاشی بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان طی سال زراعی جاری خبر داد.

مبارزه با سن غلات در ۴۰ هزار هکتار از اراضی فامنین

به گزارش قدس آنلاین، منصور خزائی از پایان مبارزه با آفت سن غلات در شهرستان فامنین خبر داد و گفت: سمپاشی علیه آفت سن غلات در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان طی سال زراعی جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه مجموع غلات کشت شده در شهرستان ۴۸ هزار و ۴۰۰ هکتار است تصریح کرد: مبارزه با سن غلات در دو مرحله سن مادر و پوره سن غلات در اراضی تحت کشت غلات شهرستان صورت گرفته است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: از این میزان ۲۴ هزار و ۳۲۲ هکتار از اراضی در مرحله سن مادر و ۱۶ هزار و ۲۲۹ هکتار در مرحله پوره سمپاشی شده است.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در مرحله داشت غلات که به منظور حفظ و نگهداری محصولات استراتژیک غلات به شمار می‌رود، مبارزه با آفت و بیماری‌ها از جمله سن گندم است که برای این مهم ۱۷ اکیپ شبکه مراقبت و پیش آگاهی از کارشناسان دولتی و بخش خصوصی بهره گرفته شده است.

خزائی همچنین افزود: با تلاش کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی شهرستان و رصد و پایش مزارع غلات از فروردین تا خرداد امسال همچنین با جلب مشارکت مردمی از طریق اطلاع رسانی گسترده، حضور در روستاها، استفاده از ظرفیت مددکاران ترویجی و نفوذ بیان ائمه جماعات، درج پیام در کانال‌های اجتماعی، ارسال پیامک انبوه، نصب بنر در محل مدیریت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... سمپاشی اراضی غلات علیه این آفت صورت گرفت.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه‌ این مهم و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در سالی که جهش تولید با مشارکت مردم نام دارد افزایش ۱۵ درصدی مبارزه نسبت به سال زراعی گذشته رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.