انتخابات

نشریه «تایم» در گزارشی وقتی یک نامزد خرابکاری می‌کند، انتظار می‌رود که یک مشاور وفادار مسئولیت را به عهده بگیرد و و از این حیث، تعداد افرادی که در سپر بلا کردن دیگران تجربه بیشتری نسبت به بایدن دارند، خیلی اندک است!

نه بایدن، نه گاف‌هایش؛ هیچ‌کس جو را «گردن» نمی‌گیرد!

به گزارش قدس آنلاین،دومین و آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ و بایدن در حالی پنج شنبه گذشته برگزار شد که همچنان نشریات مختلف آمریکایی مدل صحبت های بایدن را مورد انتقاد قرار می دهند.

جمله «جو بایدن در مناظره‌ای ۹۰ دقیقه‌ای با ترامپ، دست و پا زد» نخستین پاراگراف گزارش انتقادآمیز نشریه تایم را به خود اختصاص داده و این نشریه در ادامه گزارش خود آورده است: بایدن عیناً شبیه پدربزرگی ۸۱ ساله با صدای لرزان و نامفهوم، نگاه‌هایی بهت‌زده و دهان باز بود و در آن سو، ترامپ سلاح حملات کلامی خود را روی حالت رگبار تنظیم کرده بود! جو به دفعات «هنگ» کرد و حتی سطرهای از پیش نوشته‌ شده را هم با لکنت ادا می‌ کرد. برای توصیف حس و حالی که حزب دموکرات از ابتدا تا انتهای این مناظره داشت، کلمه «وحشت» حق مطلب را ادا نمی‌ کند.

این واکنش ها فقط منتهی به رسانه های ایالت متحده نمی شود بلکه نحوه صخبت ها و گاف های بایدن در مناظره صدای برخی از مسئولان عالی رتبه اسبق این کشور را نیز درآورد، آن طور که تایم گزارش داده،  یکی از حامیان مالی حزب دموکرات پیامی با این منظور مخابره کرد «دقیقا آنجا چه خبر است؟» ستاد انتخاباتی بایدن به طور علنی مدعی شد که آن شب، فقط یکی از چندین شب مناظره بوده و نامزد این حزب برای چهار سال دیگر ۱۰۰ درصد آماده است! روز بعد، باراک اوباما، مشهورترین چهره دموکرات در فضای مجازی نوشت «مناظره شبانه بدی بود. باور کنید اینطور بود.» اما حقیقت همچنان پابرجاست؛ هر آمریکایی که حواسش به مناظره بود، به چشم خودش دیده که بایدن چقدر فرتوت شده است!

البته در این میان، شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز به ادعای ترامپ درباره دریافت ۳ و نیم میلیون دلار توسط خانواده بایدن از شهردار مسکو و همسر او واکنش نشان داد و در گزارشی نوشت که این شواهدی برای اثبات این ادعا وجود ندارد، همچنین، به نوشته تارنمای ان‌ بی‌ سی‌ نیوز، بایدن این اتهام را رد کرده، اما این ادعا با تهیه گزارشی از سوی کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا دوباره مطرح شد، علاوه بر این، این گزارش ضمن طرح این اتهام به هیچ وجه ادعا نکرده که چنین اقدامی تغییری در سیاست خارجی آمریکا در زمانی که بایدن معاون رییس جمهوری بوده، ایجاد کرده باشد.

نشریه تایم گزارش خود را با این جمله به پایان برده است: درست است که بایدن در دوران حرفه‌ایش بارها زمین خورده اما گاهی اوقات بهتر است که روی رینگ دراز بکشید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.