انتخابات

علی رغم تحریم های غرب علیه روسیه، مسکو توانسته در معاملات تجاری خود با کشورهای دوست و همپیمانش ۳۰.۹ میلیارد دلار سود به دست آورد.

ناکامی غرب در برابر روسیه؛ ۳۰ میلیارد دلار سود مسکو در تجارت به رغم تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین، روسیه علی رغم تحریم های غرب توانسته در معاملات تجاری خود با کشورهای دوست و هم پیمانش پنج تریلیون روبل (۳۰.۹ میلیارد دلار) سود کند.

این در حالی هست که واردکنندگان کالاهای روسی سایر کشورها در طی دو سال تحریم بازار معاملاتی به ارزش ۲۱ تریلیون روبل ( ۲۵۶.۶ میلیارد دلار) را از دست داده اند. اما فدراسیون روسیه توانسته است در معملات با کشورهای دوست و هم پیمانش بازاری با همین حجم از تجارت سود بیشتری را به دست آورد.

آمارهای تجاری حاکی از آن است که روسیه در صادرات کالاهای خود به کشورهایی که طی دو سال اخیر روابطشان به تیرگی گرویده است، رویکرد متفاوتی داشته و در برخی موارد حجم صادرات افزایشی و در برخی موارد کاهشی بوده است.

بر اساس این داده ها در سال ۲۰۲۲میلادی واردات کالا از روسیه در کشورهای غربی رقمی معادل ۶۴.۱ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۳ نیز ۱۹۲.۴ میلیارد دلار کاهش داشته است. بنابراین طی دو سال اخیر به خاطر محدودیت ها و تحریم های اعمال شده کشورهای غربی حدود ۲۵۶.۵ میلیارد دلار در بازار روسیه را از دست داده اند. در این میان مسکو توانسته این روابط تجاری از دست رفته را جبران کند و با معاملات با کشورهای دوست و هم پیمانش در طی دو سال تحریم حداقل ۲۸۷.۵ میلیارد دلار به دست آورد.

گفتنی است؛ از آغاز جنگ اوکراین، کشورهای غربی هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال و این کشور را به مقصد سنگین ترین تحریم ها در جهان تبدیل کرده اند. هدف اصلی تحریم های بین المللی که همه چیز را از افراد تا صنایع مهم در اقتصاد این کشور در برمی گیرد، منزوی کردن مسکو و مشتریان روسیه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.