انتخابات

جمعی از اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم با آیت‌الله رمضانی دبیرکل مجمع دیدار و گفت‌وگو کردند.

تمجید آیت‌الله رمضانی از به‌کارگیری هنر ایرانی اسلامی در صحن حضرت زهرا(س) نجف

آیت‌الله رمضانی در این دیدار یاد و خاطره تلاش‌های شهید سردار سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را گرامی داشت و گفت: سردار سلیمانی در عرصه های مختلف حضور داشت و در همه جنبه‌ها پدیده بود.

وی درباره نقش ایرانیان در ترویج علم و خدمت‌رسانی اظهار داشت: بر اساس روایت پیامبر(ص) «لو کانَ العِلمُ بالثُّریّا لَتَناوَلَهُ رِجالٌ مِن فارِسَ» اگر دانش در ثریّا باشد، بی‌گمان مردانی از ایران به آن دست می‌یابند، ایرانیان همیشه و در همه زمینه‌ها نقش‌آفرین بودند و در بازسازی عتبات عالیات هم نقش‌آفرین هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: من پیش از سقوط صدام به عراق سفر کرده بودم، حرم‌های ائمه(ع) را که می‌دیدم با خود می‌گفتم که چه زمان این‌ها آباد می‌شود؟ اما امروزه که ساخت و توسعه صحن‌ها را می‌بینم به درگاه الهی شکر می‌کنم. برای نمونه در صحن حضرت زهرا(س) زیبایی‌های هنر اسلامی و ایرانی به کار رفته است و هر زائری که این صحن را می‌بیند لذت می‌برد.

وی با بیان اینکه فعالیت در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، افتخار و ظرفیت زیادی برای خدمت‌رسانی است گفت: زحمات و فعالیت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم را ارج می‌نهیم. نام قم با قیام و جهاد و رزم و فعالیت‌های دینی و خیرخواهانه گره خورده است.

آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) امور شیعیان دنیا را تمشیت می‌کند و با بیش از ۱۲۰ کشور مرتبط است. همچنین با مجامع محلی و مبلغان بومی در ارتباط هستیم و آنان فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در دنیا تبیین می‌کنند.

وی افزود: خبرگزاری ابنا با ۲۷ زبان صدای شیعیان بی‌رسانه است که توفیقات خوبی را کسب کرده است. دائرةالمعارف مجازی ویکی شیعه با ۲۲ زبان، روزانه یک میلیون بازدیدکننده دارد. شبکه ماهواره‌ای ثقلین به زبان عربی فعال است و دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با ۳۱ ملیت به فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود ادامه می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: اعضای شورای عالی مجمع از رهبران و بزرگان شیعه داخلی و خارجی از کشورهای مختلف هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت محور مقاومت در منطقه اظهار داشت: امروزه جغرافیای مقاومت گسترش پیدا کرده است؛ مقاومت از ایران شروع شد و پس از آن به لبنان، سوریه، یمن و عراق و کشورهای آمریکای لاتین و دانشگاه‌ها و موسسات در آمریکا و اروپا رسید. در این راستا نامه‌ی مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در آمریکا، نشانه‌ی امیدی برای آینده روشن و آشنایی نسل جوان غرب با گفتمان و فرهنگ مقاومت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: ما قبل از عملیات وعد صادق قدرت منطقه‌ای بودیم اما امروزه قدرت جهانی هستیم. امیدواریم دولت آینده نیز همین مسیر را ادامه دهد چون محور مقاومت هیچ زمانی مثل امروز قدرتمند نبوده است.

وی درباره ضرورت همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم عنوان کرد: درباره همکاری باید جلساتی با حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله توانا» مشاور دبیرکل مجمع در امور حوزوی و روحانیون، و معاونت بین‌الملل مجمع برگزار شود تا زمینه‌های همکاری بین دو مجموعه در بخش‌های مختلف بررسی و ارزیابی گردد. چون ترویج مکتب اهل‌بیت‌(ع) وظیفه و قاعده مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان اظهار داشت: نیروهایی که در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور فعالیت می‌کنند انسان‌های پرکار و مخلصی هستند و خداوند به آنان توفیق خدمت به مراقد نورانی اهل‌بیت(ع) و زائران آنان را داده است.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، دو تن از مسئولان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان قم گزارشی از اقدامات این نهاد را به سمع و نظر آیت‌الله رمضانی رساندند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.