۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: 997213

آب و هوای دلپذیر مدیترانه‌ای، غذاهای تازه، آب‌های شفاف و مهمان‌نوازی فوق‌العاده مردم یونان هر سال افراد زیادی را از سراسر جهان به این کشور جذب کرده است.

مراحل گام به گام اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی

بسیاری از اتباع خارجی به دلایل مختلف مایلند برای مدت طولانی در یونان بمانند. اقامت این کشور را می‌توان از راه‌های مختلفی به دست آورد. علاوه بر اقامت از طریق ویزای طلایی، این کشور یک مجوز اقامت قابل تمدید برای اتباع کشورهای ثالث غیر اتحادیه اروپا که از نظر مالی مستقل هستند، ارائه کرده است.
چه کسی می‌تواند برای اقامت تمکن مالی یونان درخواست دهد؟
یونان اخیراً یک برنامه ویزا برای افراد مستقل مالی (FIP) که به دنبال اقامت در این کشور هستند، معرفی کرده است. این برنامه مسیری را برای افرادی که می توانند درآمد پایدار و استقلال مالی برای دریافت ویزای بلند مدت در یونان نشان دهند، ارائه می‌دهد.
برنامه ویزای FIP فرصتی منحصر به فرد برای افرادی که به دنبال زندگی در یونان هستند و در عین حال استقلال مالی خود را حفظ می‌کنند، ارائه می‌دهد. یونان با هزینه کم زندگی و کیفیت زندگی بالا، مقصدی جذاب برای بازنشستگان و سایر افراد مستقل مالی است. درخواست برای برنامه ویزای FIP می‌تواند یک فرآیند ساده باشد و آن را به گزینه‌ای قابل دسترس برای افرادی که معیارهای واجد شرایط بودن را دارند تبدیل می‌کند.
برنامه ویزای FIP به حداقل درآمد سالانه 24000 یورو نیاز دارد و متقاضیان باید مدارکی مبنی بر منابع مالی خود ارائه دهند. این می‌تواند شامل صورتحساب های بانکی، اثبات سرمایه گذاری و اظهارنامه مالیات بر درآمد باشد. به متقاضیان موفق ویزای پنج ساله قابل تمدید اعطا می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد بدون نیاز به مجوزهای اضافی در یونان اقامت کنند.
افراد غیر اتحادیه اروپا از نظر مالی مستقل باید وجوه کافی مطابق با درآمد ثابت سالانه را برای پوشش هزینه‌های زندگی در یونان نشان دهند. در حال حاضر این مبلغ حداقل 2000 یورو در ماه (یعنی بیست و چهار هزار یورو در سال) برای متقاضی اصلی تعیین شده است. این مبلغ در صورت همراه داشتن همسر 20 درصد و برای هر فرزند 15 درصد اضافه می‌شود.
مزایای اخذ اقامت تمکن مالی یونان


 مراحل گام به گام اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی


•    این اجازه اقامت به متقاضی و اعضای خانواده که شرایط لازم را دارند اجازه می‌دهد تا برای مدت نامحدودی در این کشور زندگی کنند.
•    در حال حاضر هیچ الزامی برای خرید ملک تحت این طرح وجود ندارد.
•    اگر متقاضی برای هر دوره زمانی در خارج از یونان بماند، اقامت لغو نمی‌شود، مشروط بر اینکه روند تمدید مانعی نداشته باشد.
•    خانواده متقاضی نیز می‌توانند بهره مند شوند. اصطلاح "خانواده" به معنای همسر و فرزندان مجرد زیر 18 سال است و به عنوان افراد تحت تکفل متقاضی تلقی می‌شوند.
•    این مجوز به متقاضی و خانواده این امکان را می‌دهد که در کشورهای منطقه شینگن برای دوره‌هایی که بیش از 3 ماه در دوره‌های 6 ماهه نباشد، سفر کرده و بمانند.
چنانچه به دنبال اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی هستید، کافیست با کارشناسان مجموعه النورا تماس گرفته و مشاوره رایگان داشته باشید و از خدمات تخصصی ما در این مسیر استفاده کنید.
چگونه می‌توان ویزای اقامت تمکن مالی یونان را دریافت کرد؟
متقاضی باید شخصاً در اداره کنسولی یونان کشور خود یا کشور محل اقامت خود حاضر شود و برای ویزای بلند مدت که 12 ماه اعتبار دارد و ظرف 10 روز پس از درخواست صادر می‌شود، درخواست دهد. این نوع ویزا "ویزای D" نامیده می‌شود و این روش شامل مصاحبه نیز می‌شود. پس از اعطای ویزای D، متقاضی می‌تواند وارد کشور شود و درخواست خود را برای مجوز اقامت در وزارت مهاجرت ادامه دهد. در طول این فرآیند، متقاضیان باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهند. پس از درخواست، دارنده تاییدیه ارسال را دریافت می‌کند که به آن "گواهی آبی" می‌گویند. این به طور خودکار به متقاضی حق ورود و خروج از یونان و همچنین اقامت در این کشور تا زمان صدور کارت نهایی را می‌دهد. کارت مجوز معمولاً ظرف یک تا دو ماه از روز درخواست تحویل داده می‌شود.
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان


 مراحل گام به گام اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی
•    گذرنامه
•    گواهی سلامت
•    کپی سابقه کیفری
•    سند عمومی که درآمد بیش از دو هزار یورو در ماه را ثابت می‌کند
•    قرارداد اجاره یا قرارداد خرید مسکن
پس از ورود به یونان با ویزای نوع D مدارک زیر مورد نیاز است:
•    فرم درخواست
دو (2) عکس رنگی اخیر در نسخه چاپی که مشخصات فنی مشابه با گذرنامه‌ها را ارائه می‌دهد و همچنین به صورت دیجیتال در یک CD با فرمت گرافیکی JPEG ذخیره شده است.
•    کپی گواهی شده گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
هزینه اداری در قالب هزینه اداری الکترونیکی طبق مفاد ماده 132 قانون 4251/1393 هر جا که لازم باشد. بیمه‌نامه بیمهکننده خصوصی در هر جایی که مجاز باشد طبق قوانین موجود
شواهد کافی مبنی بر اینکه طرف ذینفع دارای معیشت کافی از نظر درآمد ثابت سالانه است که میزان آن توسط مقررات (در حال حاضر24000 یورو) که در یک موسسه بانکی یونان سپرده شده است تعیین می‌شود.
مراحل اخذ ویزای اقامت تمکن مالی یونان
مدارک را جمع‌آوری کنید.
پس از جمع‌آوری تمام اسناد، ترجمه و تایید آنها را بررسی کنید.
برای ویزای D از سفارت یا کنسولگری یونان درخواست دهید.
پس از قرار ملاقات، متقاضی باید شخصاً در اداره کنسولی یونان در کشور خود یا جایی که به طور قانونی در آن اقامت دارد، حاضر شود. آنها باید درخواست ویزا را ارسال کنند و در مصاحبه شرکت کنند.
به یونان بروید
در صورت تایید، ویزای بلند مدت دریافت خواهید کرد که به ویزا D معروف است و معمولا ده روز پس از قرار ملاقات صادر می‌شود. این نوع ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به طور قانونی وارد یونان شوید.
درخواست اجازه اقامت
پس از اخذ ویزای ورود، متقاضی باید درخواستی برای اجازه اقامت در وزارت مهاجرت و پناهندگی ارائه کند. متقاضی باید ظرف 12 ماه پس از صدور ویزا نسبت به درخواست و ارسال اطلاعات بیومتریک اقدام کند.
نحوه درخواست اجازه اقامت برای افراد مستقل از نظر مالی
ویزای نوع D
همانطور که در بالا اشاره شد، ویزای بلند مدت نوع D یونان هنگام درخواست اقامت ضروری است. هزینه آن 180 یورو است و معمولاً 15 تا 20 روز طول می‌کشد تا صادر شود.
شماره شناسایی مالیاتی در یونان صادر می‌شود. این کار را می‌توان به صورت مستقل یا از طریق وکیل (که از قبل وکالت نامه اعطا شده است) انجام داد. متقاضی به کمک حقوقی نیاز دارد و وکیل به عنوان ضامن او عمل خواهد کرد.
حساب بانکی
ارائه اسناد به بانک به صورت حضوری توصیه می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است برای انجام این کار یک وکیل تعیین شود (به شرطی که از قبل وکالتنامه برای او صادر شده باشد و اسناد توسط یک دفتر اسناد رسمی یونانی ارسال شده باشد).
مدارک مورد نیاز:
گذرنامه و کپی پاسپورت؛
کپی اظهارنامه مالیاتی، گواهی اقامت مالیاتی یا فرم‌های مالیات بر درآمد شخصی برای سه سال قبل (که توسط مترجم مجاز به یونانی یا انگلیسی ارائه شده است).
گواهی اشتغال به کار (ترجمه شده به یونانی یا انگلیسی)؛
کپی صورتحساب آب و برق (ترجمه شده به یونانی یا انگلیسی)؛ و
گواهی مالکیت شماره تلفن (ترجمه شده به یونانی یا انگلیسی).
پس از افتتاح حساب بانکی، متقاضی باید حداقل 24000 یورو برای خود و وجوه اضافی برای خانواده واریز کند.
اجازه اقامت
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت به صورت حضوری یا از طریق وکیل به اداره مهاجرت این کشور ارائه می‌شود. بررسی سند 2 تا 3 ماه طول می‌کشد. این مدارک شامل:
کپی کامل پاسپورت؛
ویزای نوع D؛
رسید کار دولتی؛
قرارداد بیمه شخصی؛
کپی صورتحساب بانک خصوصی یونان؛
گواهی درآمد کشور مبدا و منشاء قانونی آن؛
چهار عکس به صورت چاپی و روی CD-ROM (گرفته شده زودتر از یک ماه قبل، اندازه عکس: 6x 6 سانتی‌متر)؛
اثبات مالکیت ملک یونانی یا قرارداد اجاره، یا دعوت از یک فرد.
مدارک همسر نیز شامل:
گواهی ازدواج (محضری و اپستیل، با ترجمه محضری به یونانی یا انگلیسی)؛
گواهی خویشاوندی (دوبار قانونی یا آپستیل شده (ترجمه شده به یونانی یا انگلیسی)؛ و
بیانیه کتبی در مورد صحت ازدواج که توسط متقاضی اصلی در حضور سردفتر امضا شده باشد (مجله اسناد رسمی و با ترجمه محضری به یونانی یا انگلیسی).
مدارک فرزند نیز باید شامل موارد زیر باشد:
شناسنامه یا پاسپورت (مدارک اسناد رسمی و یا با ترجمه محضری به یونانی یا انگلیسی)،
گواهی خویشاوندی (دوبار قانونی یا آپستیل شده (ترجمه شده به یونانی یا انگلیسی)؛ و
مدرک حضانت فرزند در صورتی که والدین طلاق گرفته باشند (محضری، با ترجمه محضری به یونانی یا انگلیسی).
پس از ارسال مدارک، متقاضی یک رسید ارسال (کاغذ آبی) دریافت می کند که به او اجازه می‌دهد یک سال در یونان بماند. با این حال، اجازه سفر در سراسر منطقه شنگن را نمی‌دهد.
اثر انگشت
اثر انگشت می‌تواند در همان روز ارسال مدارک یا حداکثر تا 30 روز پس از آن ارسال شود. زمان ارائه درخواست از روز ارسال اثر انگشت محاسبه می‌شود.
چگونه مجوز اقامت تمکن مالی را تمدید کنم؟
برای تمدید مجوز، فقط باید نشان دهید که موارد زیر را دارید:
بیمه خدمات درمانی خصوصی
امکانات مالی کافی برای حمایت از خود و در صورت لزوم اعضای خانواده
و اینکه حداقل شش ماه در سال در یونان اقامت داشته باشید
این مجوز می‌تواند برای دو سال تمدید شود و تیم ما می‌توانند به شما در این روند کمک کنند.
مالیات‌ها و هزینه‌ها
اگر دارنده اجازه اقامت دارای ملک در یونان باشد، باید سالانه آن را اعلام کند و مالیات بر دارایی را بپردازد. یک وکیل یا حسابدار محلی که به عنوان نماینده مالیاتی عمل می‌کند می‌تواند مسئولیت سازماندهی پرداخت مالیات را بر عهده بگیرد. هزینه آنها در حدود 200 یورو در سال است. متقاضی اصلی تقریباً 3000 یورو برای مجوز اقامت و 1000 تا 1500 یورو اضافی برای هر عضو خانواده هزینه خواهد کرد.
سخن پایانی
بنابراین اخذ اقامت تمکن مالی یونان به متقاضی و اعضای خانواده که شرایط لازم را دارند اجازه می‌دهد تا برای مدت نامحدودی در یونان زندگی کنند. در نهایت، یک اجازه اقامت به مدت 2 سال دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد از زندگی در یونان لذت ببرید و آزادانه به سراسر کشورهای شنگن سفر کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.