انتخابات

با وجود اینکه روز گذشته رسانه های آمریکایی خبر دادند که اعضای برجسته حزب دموکرات‌ به این نتیجه رسیدند که کامالا هریس معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان جایگزین بایدن پیشنهاد کنند، اما امروز حفظ بایدن در ریاست جمهوری محور بیشتر این رسانه ها بود.

بایدن می‌ماند یا می‌رود؟ / برگزاری نشست اضطراری کمیته ملی حزب دموکرات

به گزارش قدس آنلاین، واشنگتن پست نوشت: اعضای ستاد انتخاباتی بایدن به صورت خصوصی و پشت پرده در حال تماس با قانونگذاران دموکرات کنگره و همچنین حامیان مالی این حزب هستند. طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، هدف از این تماس‌ ها، قانع کردن هم حزبی‌ های بایدن در کنگره و همچنین حامیان مالی این حزب درباره ادامه حضور او در انتخابات ریاست جمهوری است، در این زمینه رئیس کمیته ملی حزب دموکرات جیمی هریسون در نشست کمیته ملی دموکرات‌ گفت: «ما باید از بایدن حمایت کنیم»ف او این جمله را در حالی بیان کرده بود که حاضران در جلسه اجازه ابراز نگرانی درباره مناظره اخیر او با ترامپ را نداشتند.

اولین مناظره تلویزیونی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته برگزار شد. طبق نظرسنجی شبکه سی‌ ان‌ ان، دو سوم از بینندگان گفتند که ترامپ در مناظره پیروز شده است.

روز گذشته یواس‌ای‌ تودی نوشت: تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌ جمهوری در آمریکا، کمپین انتخاباتی بایدن در حالت خطر قرار گرفته و علت آن نگرانی‌ های حزب دموکرات در مورد وضعیت بایدن در جریان رقابت‌ های انتخاباتی آمریکا به خصوص بعد از مناظره او با ترامپ است،

این در حالی است که متحدان واشنگتن در ناتو نگرانند که خروج بایدن از رقابت‌ های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تعیین یک کاندیدای دیگر به جای او از سوی حزب دموکرات می‌تواند به کاهش ثبات در کشورهای غربی منجر شود.

واضح است که این نگرانی‌ ها مربوط به این نیست که آیا بایدن برای تصمیم گیری مناسب است یا نه. کشورهای عضو ناتو نگران این نیستند که او سیاست‌ های خطرناکی را اجرا کند یا اقدامات چشمگیری را در سطح بین المللی انجام دهد.

به مظر می رسد دیپلمات‌ های اروپایی نگرانند که حذف یک نامزد در آستانه انتخابات می تواند کل روند را تضعیف کند. این امر می‌ تواند به دشمنانی مانند چین و روسیه اجازه دهد تا به سیستم دموکراتیک ایالات متحده حمله کنند و این سیستم را در مقایسه با حکومت‌ های خود که در آن افراد قدرتمند قدرت را تحت کنترل دارند، ضعیف جلوه دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.