انتخابات

اواخر اردیبهشت ماه امسال دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است.

آیا حکم بازداشت نتانیاهو جدی است؟ / درخواست کمک از ۲۵ کشور برای جلوگیری از اجرای رأی دیوان بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین، سی ان ان در گزارشی به این نکته اشاره کرد که دادستان دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرده است:  اتهامات علیه نتانیاهو و گالانت را کشتار، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است.

اما چند روز قبل انگلیس وساطت کرد که رای دیوان کیفری بین المللی چند روزی به تاخیر بیفتد که دیوان با این پیشنهاد موافقت کرد، به نوشته جروزالم پست، حکم روز پنجشنبه نه تنها درخواست انگلیس برای مداخله را پذیرفته، بلکه به دیگر کشورها نیز حق مداخله اعطا کرد.

این در حالی است که رسانه های انگلیسی در گزارش های خود توضیح داده اند که دیوان کیفری بین‌ المللی به انگلستان و کشورهای دیگر تا ۱۲ ژوئیه فرصت داد تا یادداشت‌ های خود را در این رابطه ارائه دهند.

جروزالم پست در انتهای گزارش خود مدعی شده که پس از این تصمیم، کل فرآیند صدور حکم بازداشت می‌ تواند به راحتی برای ماه‌ ها به تاخیر بیفتد.

از سوی دیگر وبگاه «والا»، امروز (دوشنبه)، خبر داد «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم اسرائیل از کشورهای یادشده خواسته برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم «دیدگاه‌ های حقوقی» خود را به دیوان بین‌ المللی کیفری ارسال کنند.

کاتس در پیام خود از کشورهای یادشده خواسته به انگلیس بپیوندند و جلوی صدور این حکم را بگیرند، او در پیام خود آورده است که دیوان بین‌المللی کیفری اختیار بازداشت اسرائیلی‌ها ندارد.

همچنین، مقامات رژیم صهیونیستی می‌ گویند با ارسال دیدگاه‌ های حقوقی این کشورها به دیوان بین‌ المللی کیفری، قضات این دیوان ممکن است مجاب شوند و حکمی علیه نتانیاهو صادر نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.