انتخابات

محمد علی الحوثی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، امروز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد که نیروهای مسلح کشور برای «پذیرایی از هر ناو هواپیمابری» که وارد میدان منطقه شود، آماده‌اند.

انصارالله یمن: برای پذیرایی از ناو هواپیمابر روزولت آماده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که مردم کشور به دنبال مشارکت در مبارزه و قهرمانی‌های مردم فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی هستند.

وی در ادامه در واکنش به اعزام ناوهواپیمابر «روزولت» آمریکا به غرب آسیا، گفت که «ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم که هشدارها و تهدیدهای رهبر ما جدی است. ما برای پذیرایی از هر ناو هواپیمابری که به صحنه عملیات ما بیاید، آماده‌ایم».

اوایل هفته پیش بود که پس از اعلام صنعاء مبنی بر هدف قرار دادن مجدد ناو هواپیمابر «آیزنهاور» آمریکا در دریای سرخ، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه ای از خروج این ناو از منطقه دریای سرخ خبر داد.

ناو آیزنهاور ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ به دریای سرخ اعزام شد و در آنجا در حمله نیروهای آمریکایی علیه یمن نقش داشت.

پس از آنکه نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن این ناو خبر دادند، پنتاگون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر «یو اس اس روزولت» جایگزین ناو هواپیمابر آیزنهاور شده و هفته آینده در خاورمیانه مستقر می‌شود.

محمد علی الحوثی نیز همان زمان در واکنش به این خبر اعلام کرد که «ما به نظامیان مستقر در ناو هواپیمابر روزولت آمریکا می‌گوییم که امور را از همتایان خود در ناو هواپیمابر آیزنهاور جویا شوند و متوجه اوضاع شوند و درس بگیرند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.