انتخابات

سرپرست وزارت خارجه ایران نوشت «امروز معنای حقوق بشر آمریکایی در رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه بر همگان آشکار است».

علی باقری: امروز معنای حقوق‌بشر آمریکایی در غزه بر همگان آشکار است

به گزارش قدس آنلاین، «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «۳۶ سال از اقدام ناجوانمردانه و تروریستی آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس می‌گذرد».

سرپرست وزارت خارجه ایران تاکید کرد «نقض حقوق بشر ملت ایران از سوی آمریکا پیوسته در شکل‌های گوناگون از جمله با اعمال تحریم‌های ظالمانه تداوم دارد».

او با بیان اینکه «امروزه حمایت همه‌جانبه آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر در فلسطین برگ خونین دیگری از دفتر جنایات رهبران ایالات متحده در ارتکاب نسل‌کشی، قتل‌عام، تحمیل قحطی، اشغال و ویرانی به شمار می‌آید»، نوشت: «جمهوری اسلامی ایران با قدرت در مقابل این جنایات ایستادگی کرده و علی‌رغم تمامی این فشارها، بالیده است».

باقری در پیام دیگری در ایکس نوشت: «۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است. دخالت‌های غیرقانونی آمریکا در نقاط مختلف دنیا این کشور را به یکی از مهمترین ناقضان حقوق بشر در جهان تبدیل کرده است».

او در ادامه نوشت: «اقدامات یکجانبه و استفاده از ابزار تحریم‌ها و حمایت همه‌جانبه و بی‌قید و شرط از نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی از فاجعه‌بارترین اقدامات ضد حقوق بشری است که آمریکا تاکنون مرتکب شده است».

سرپرست وزارت خارجه ایران تاکید کرد «امروز معنای حقوق بشر آمریکایی در رفتار آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه بر همگان آشکار است».

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.